Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایست و بازرسی‌های ترافیکی در آمریکا سالانه قربانیان زیادی به جا می‌گذارد که سهم رنگین پوستان از این قتل‌ها قابل تامل است. خبرگزاری میزان – آمار‌ها نشان می‌دهند که پلیس آمریکا از سال ۲۰۱۷ تاکنون نزدیک به ۶۰۰ نفر را در ایست و بازرسی‌های ترافیکی به قتل رسانده است.   به گزارش «گاردین»، جدیدترین نمونه از قتل یک شهروند به دست پلیس آمریکا در جریان ایست و بازرسی ترافیکی، قتل «پاتریک لیویا» در اوایل ماه جاری میلادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  بررسی داده‌های خشونت پلیس ملی آمریکا نشان می‌دهد که پلیس از سال ۲۰۱۷ تاکنون حدود ۶۰۰ نفر را در جریان ایست و بازرسی ترافیکی به قتل رسانده است.   قتل شهروندان آمریکایی به دست پلیس در جریان ایست و بازرسی در سال جاری با سرعت ادامه دارد و قربانیان سیاه پوست به شکلی نامتناسب از این ماجرا آسیب می‌بینند.   براساس داده‌های جمع آوری شده «Mapping Police Violence»، پلیس مسلح نباید در جریان ایست و بازرسی ترافیکی به ویژه در تخلفات جزئی مداخله کند؛ چراکه این گونه حوادث به شکلی نامتناسب به افراد رنگین پوست آسیب می‌رساند.   این گروه دریافته است که حدود ۱۰ درصد از حدود هزار و ۱۰۰ نفری که سالانه به دست پلیس آمریکا کشته می‌شوند، مربوط به تخلفات رانندگی هستند. بیشتر بخوانید: عوامل موثر در افزایش قتل‌ها در آمریکا مرگ یک شهروند سیاه پوست بر اثر شلیک پلیس آمریکا براساس داده‌های موجود، ۹۷ مورد ایست و بازرسی مرگبار در سال ۲۰۱۷، ۱۱۴ مورد در سال ۲۰۱۸، ۱۱۷ مورد در سال ۲۰۱۹، ۱۱۹ مورد در سال ۲۰۲۰، ۱۱۷ مورد در سال ۲۰۲۱ و ۲۵ مورد تا آوریل ۲۰۲۲ ثبت شده است.   آمار موجود شامل بخش عمده‌ای از مرگ و میر‌های ناشی از تخلفات رانندگی نمی‌شود. ضمن این که رانندگان سیاهپوست ۲۸ درصد کشته شدگان قتل‌های ناشی از تخلفات ترافیکی را تشکیل می‌دهند. این در حالیست که سیاه پوستان تنها ۱۳ درصد جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند.   بررسی‌ها نشان داده اند که رانندگان رنگین پوست بیش از رانندگان سفیدپوست مورد بازرسی ترافیکی قرار می‌گیرند.   انتهای پیام/ برچسب ها: آمریکا جو بایدن خشونت پلیس حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن خشونت پلیس حقوق بشر جریان ایست و بازرسی بازرسی ترافیکی پلیس آمریکا دست پلیس مورد در سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۶۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار تیمور حسینی اظهار داشت: دو موضوع باعث اشتباه ارسال شدن جرایم رانندگی است؛ یک، موضوع کیفیت دوربین‌ها و دو، دستکاری ارقام پلاک خودرو توسط برخی از رانندگان است.

وی افزود: این دو عامل باعث شده است ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباهی برای افراد ارسال شود که برای پاک کردن این جرایم اشتباه، افراد به مراکز پلیس راهور مراجعه کنند.

حسینی بیان کرد: البته سامانه رسیدگی غیرحضوری یا اینترنتی به اعتراضات در دست آماده‌سازی است و امیدواریم به‌زودی یعنی در سال ۱۴۰۳ بتوانیم این سامانه را معرفی و رونمایی کنیم تا دیگر برای اعتراض به تخلفات رانندگی نیاز به مراجعه حضوری نباشد.

رئیس پلیس راهور در پایان گفت: در سال گذشته ۱۵۷ میلیون جریمه برای رانندگان متخلف صادر شده است.

کد خبر 6092109

دیگر خبرها

  • کاریکاتور/ خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد
  • میدل ایست آی: اسرائیل قصد دارد مانع خروج مردان از رفح شود
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • ۵ درصد جرائم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود
  • افزایش ایست بازرسی در تهران / خاطره دهه ۶۰ تکرار می‌شود؟
  • ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا
  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • چند درصد جریمه های رانندگی اشتباهی است؟ ؛ توضیحات مهم رئیس پلیس راهور
  • افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!
  • کنعانی: صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد