Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سردار علی فدوی در سفر خود به استان گیلان به همراه سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان از آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی بازدید کردند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه استان گیلان دیار قهرمانان مجاهد در طول تاریخ است، اظهار کرد: استان گیلان یکی از مجاهدترین استان‌های کشور در راه مبارزه با استکبار بوده و در طول تاریخ در این راه شهدای بسیاری را تقدیم کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار علی فدوی با اشاره به رشادت‌ها و مبارزات جهادی میرزا کوچک خان جنگلی در راه مقابله با استبداد داخلی و استعمار خارجی گفت: گیلان مهد دلیرانی است که هر کدام‌ یک الگو برای جوانان هستند لذا باید رشادت‌، مبارزات و مجاهدت‌های شخصیت‌هایی همچون میرزا کوچک خان جنگلی شناسایی و به نسل جوان و آیندگان به‌خوبی شناسانده شود.

وی وجود هشت هزار شهید گیلانی در دوران دفاع مقدس را نمونه‌ای از روحیه استکبارستیزی این خطه از کشور دانست و افزود: مردم گیلان در دوران دفاع مقدس و نیز دفاع از حرم رشادت‌های چشمگیر و ماندگاری از خود به نمایش گذاشتند که می‌تواند یک الگو مناسب در جامعه باشد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تأثیرگذاری نهضت میرزا کوچک خان جنگلی در افزایش بصیرت مردم تصریح کرد: میرزا کوچک خان جنگلی یک افتخار و حتی اسطوره مردم و جامعه روحانیت گیلان و حتی کشور است به‌طوری‌که تاریخ ایران گواهی بر رشادت‌ها، شهامت‌ها و شهادت‌های فرزندان خود خواهد بود.

فدوی با تأکید بر لزوم توجه به ویژگی‌های شخصیتی میرزا کوچک خان جنگلی بیان کرد: میرزا در کنار مردم‌داری، اخلاق‌مداری، استبدادستیزی و استکبارستیزی، قدرت سازمان‌دهی و تشکیلات سازی داشت.

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این بازدید با بیان اینکه امثال میرزا کوچک خان جنگلی سرآغاز پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن سال ۵۷ بودند، اظهار کرد: وجود علمایی مانند میرزا کوچک خان جنگلی سبب شد تا روحیه مبارزه با استکبار در دل مردم از جوامع مختلف در ایران افزایش پیدا کند که ثمره آن پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن سال ۵۷ بوده است.

سردار محمد عبدالله پور نهضت جنگل را بخشی از هویت گیلان دانست و گفت: در خصوص نهضت جنگل که بخشی از هویت گیلانیان است کارها و فعالیت‌های مختلفی انجام شد و آثار مختلفی نیز به چاپ رسیده است ولی نهادینه کردن این موضوع در ذهن اقشار مختلف جامعه و پرداختن به ابعاد مختلف آن مبحثی است که می‌باید بیش از همیشه مورد اهتمام قرار گیرد.

وی نهضت میرزا کوچک خان جنگلی را مردمی، اسلامی و تشکیلاتی دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از شخصیت‌های پرآوازه و حرکت‌های نهضت وار قبل و بعد از میرزا ماندگار نشدند، چون از کادرسازی نهضت جنگل برخوردار نبودند‌ که این امر نشان‌دهنده قدرت مدیریتی میرزا کوچک خان جنگلی است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: نهضت جنگل سردار فدوی میرزا کوچک خان جنگلی انقلاب اسلامی فرمانده سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۶۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین جلسه کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال جاری با حضور، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار فرجی پور جانشین و معاونین قرارگاه سایبری کشور، سعید رحیمی معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات این سازمان و معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرکل حوزه وزارتی، روسای سازمان‌ها، شرکت‌های تابعه و اپراتورهای تلفن همراه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار جلالی به تحلیل جامعی از عملیات وعده صادق در پاسخ به تحرکات رژیم صهیونیستی و نتایج و آثار راهبردی این عملیات در تغییر معادلات نظامی منطقه پرداخت.

وی در ادامه با توجه به ماهیت کارکردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به تبیین تهدیدات متصور در این حوزه و ضرورت انجام اقدامات برای افرایش پایداری و تاب آوری زیرساخت‌های این حوزه پرداخت.

در ادامه گزارشی از اقدامات پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی مسئولان وزارت ارتباطات ارائه شد.

بررسی آخرین وضعیت و پیش‌بینی تهدیدات و اجرای اقدامات فوری برای امن‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و ارتباطات حداقلی در زمان بحران، اتخاذ تدابیر لازم برای ارتقای امنیت و صیانت از مراکز، حوضچه‌ها و خطوط ارتباطی مهم، اجرای طرح نظارت هوشمند و تصویری و ضرورت انجام اقدامات فوری و اولویت‌دار برای ارتقا امنیت سکوها، خدمات‌رسان‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی و برگزاری مستمر رزمایش‌ها به ویژه رزمایش‌های شبکه ملی اطلاعات از دیگر مواردی بود که در این جلسه بررسی شد.

کد خبر 6092975 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • زنجان چه ظرفیت‌های صادراتی دارد؟ + فیلم
  • تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست
  • خلیجی همیشه فارس برای تنبیه تمام متجاوزان تاریخ
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل