Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-01@06:44:06 GMT

دربی ایتالیانو در فینال کوپا ایتالیا

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۷۰۲۳

دربی ایتالیانو در فینال کوپا ایتالیا


  
 به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، فوتبال ایتالیا از قدیم نبردهای بزرگ و سنتی بین تیم‌های باشگاهی خود داشته که  دربی های شهر میلان (اینتر-میلان)شهر رم(لاتزیو-رم)تورین(یوونتوس-تورینو) دربی سیسیل(کاتانیا-پالرمو)و سرانجام دربی پر از خشم و عصبانیت بین(جنوا-سامپدوریا)از مهمترین دربی های ایتالیاست. که هر کدام برای هواداران آن تیم در شهر و کشور ایتالیا و بعضا کشورهای جهان جالب توجه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فوتبال شاید تنها پدیده اجتماعی است ،که شور و شوق خاصی بین هواداران دو  تیم ایجاد می‌کند که گاهی از کری گذشته و به دشمنی هم ختم می شود.
اما شاید جالب باشد که بدانید هیچ کدام از دربی های ذکر شده مهمترین دربی ایتالیا نباشد.و دربی بین دو تیم قدرتمند ایتالیا که صاحب بیشترین جامها و عناوین باشد،بین دو تیم اینتر و یوونتوس ،لقب دربی ایتالیا یا همان دربی ایتالیانو را بنام خود کرده است. 
بنابراین اگر بخواهیم قدمت و دلیل نامگذاری این را بدانیم.به سال ۱۹۶۷ که اولین بار یک روزنامه نگار بنام جانی بررا در تحقیقات و مطالعات خود متوجه ،نقش این دو تیم در قهرمانی ها ، موفقیت ها وساختن فوتبال ایتالیا شد.و بخاطر تعداد قهرمانی های زیاد بین این دو تیم تا آن زمان یوونتوس 13 اسکودتو و ایتتر 10 قهرمانی نام دربی ایتالیا یا همان دربی ایتالیانو را برای آن برگزید.
 اینتر در نیمه نهایی در مجموع دو بازی در نهایت توانست همشهری خود میلان را شکست دهد و بعنوان اولین تیم فینالیست جام حذفی منتظر نبرد یووه و فیورنتینا باشد.اینتری که آخرین بار در فصل ۲۰۱۰-۲۰۱۱ مقابل پالرمو به فینال رسید و با هدایت لئوناردو آخرین قهرمان جام حذفی در آن سال شد.
اما دومین نبرد بین یوونتوس و فیورنتینا دیشب در آلیانس تورین و در حضور اسطوره قدیمی و بنام خود الکس دل پیرو همچون بازی رفت به پیروزی رسید و در حالی که با گل برناردسکی در دقیقه ۳۲ پیش افتاد،در یکی از سخت ترین بازیها که همه آمار به نفع بنفش پوشان بود.در دقیقه ۹۴ دانیلو تیر خلاص را به حریف زد و حریف رقیب قدرتمند خود یعنی اینتری شد که در سری آ هم یکی از مدعیان اصلی بردن اسکودتو می باشد.از آخرین بازی دو تیم کمتر از یکماه می گذرد که یوونتوس در زمین خود مغلوب تیم آبی و مشکی شهر میلان شد.
یوونتوس از نظر آمار و جام برتر از اینتر است،اما اینتر امسال همچون سال گذشته بدنبال قهرمانی در سری آ و جام حذفی و دبل کردن بعد از سالها باشد.یوونتوس در دهه اخیر هیچ فصلی را بدون گرفتن حتی یک جام سپری نکرده ،و شاید بردن تنها جام باقیمانده انگیزه سفید و سیاه پوشان تورینی را برای کوپا ایتالیا چند برابر کند. قرار است فینال کوپا در ۱۱ می ۲۰۲۲ برابر با ۲۱ اردیبهشت ماه در سه هفته آینده در ورزشگاه المپیکو شهر رم برگزار شود.نبردی که بیشتر از یک برد هیاهو،حاشیه، و ارزش دارد و پای یک جام در میان است. جامی که آن شب  از رم به ویترین تورین می‌رود یا مسیر شهر میلان را طی می‌کند.؟
منتظر نبرد بزرگ کشور ایتالیا در شهر تاریخی و باستانی رم می مانیم.

 نویسنده:"محسن بهره دار "

هومن جعفری کد خبر: 1137700 برچسب‌ها فوتبال دنیا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: فوتبال دنیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۷۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سن‌سیرو میزبان فینال چمپیونزلیگ می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، استادیوم جوزپه مه‌آتزا در میلان معمولاً به دلیل منطقه‌ای که در آن واقع شده است سن‌سیرو نامیده می‌شود.
در حالی‌که اینتر و میلان به مدت یک دهه در تلاش هستند تا ساختار فعلی را تخریب و بازسازی کنند، یا حداقل شکل آن را مدرن کنند، اما همچنان این استادیوم است که نشان‌دهنده بخش بسیار زیادی از تاریخ دنیای فوتبال است.

جورجو مارکتی، نایب رئیس یوفا، در گفت‌وگویی رادیویی گفت: «احتمال زیادی وجود دارد که فینال فرم جدید لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ در میلان برگزار شود.

سن‌سیرو اگرچه در بین یکی از مدرن‌ترین استادیوم‌ها نیست، اما همچنان نمادی از فوتبال بین‌المللی است که بین همه دوست‌داران ورزش و بالاتر از همه طرفداران فوتبال شناخته‌شده است.
ایتالیا درخواست خود را برای میزبانی مطرح کرده است و پس از جلسات خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد.»

انتظار می‌رود در پایان ماه می در مورد استادیوم‌های برگزاری فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال‌های ۲۰۲۶ و ۲۰۲۷ تصمیم‌گیری شود.

دیگر خبرها

  • دفاع بالوتلی از جنجال ستاره اینتر علیه تئو هرناندز
  • بالوتلی: چالهان اوعلو و هواداران میلان؟ اگر من بودم هزار برابر بدتر رفتار می‌کردم!
  • میلان به دنبال هایجک موتا از یوونتوس
  • جانلوکا دی مارتزیو تایید کرد؛ شانس بالای یوونتوس برای آغار همکاری با تیاگو موتا
  • سن‌سیرو میزبان فینال چمپیونزلیگ می‌شود
  • فریاد خوان کوادرادو در جشن قهرمانی اینتر: هرکس نَپرد، یوونتوسی است! + فیلم
  • دعوت به کتک‌کاری: دعوای دربی میلان ادامه دارد! (عکس)‏
  • طعنه هواداران اینتر به یوونتوس با عدد 14 / عکس
  • با خداحافظی باجو، 19 سال است که یکشنبه نداریم!
  • درخواست عجیب اولتراهای یووه: آلگری بماند!