Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس علایی مقدم گفت: پارسال ۲۰۴ ورزشکار مرد و زن از استان به اردو‌های تیم ملی دعوت شدند و برای اولین بار، بسیاری از مدال‌های ورزشی ارزشمند، برای استان به دست آمد.

علایی مقدم با اشاره به مهمترین اتفاق ورزشی که سال گذشته در استان رقم خورد، افزود: در مسابقات پارالمپیک برای اولین بار، مرتضی رمضانی از استان به مدال طلا در والیبال نشسته دست یافت که نقطه عطفی برای ورزش استان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در رشته یخ نوردی با وجود اینکه دیواره یخ نوری نداشتیم، ولی محسن بهشتی راد از استان برای کشور افتخارآفرینی کرد و در پایتخت یخ نوردی جهان در روسیه به عنوان قهرمانی دست یافت.

 سال گذشته در بسیاری از رشته‌ها حرفی برای گفتن داشتیم که قبلا در سطح استان فعال یا مطرح نبودند مانند قایقرانی، شطرنج، بیلیارد و تنیس خاکی که الان در حوزه بانوان و مردان حرفی برای گفتن دارند.

 سال گذشته در کنار برگزاری مرتب مجامع، میزبانی‌های مختلف کشوری و اردو‌های تیم‌های ملی را در سطح استان داشتیم که هدف از میزبانی اردو‌های تیم‌های ملی، این بود که ورزشکاران استان در اردو‌ها ثابت بشوند و هم بتوانیم برای بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی نفرات خوبی داشته باشیم.

اتفاق مهم ورزشی دیگر برای استان در سال گذشته این بود که برای اولین بار توانستیم در فوتبال توسط تیم باشگاه شمس آذر به لیگ یک کشور ورود کنیم که اتفاق مهمی با توجه به جامعه هدف رشته فوتبال بود.

این مسوول ورزشی افزود: اداره کل در سال ۱۴۰۰ توانست ۱۷ پروژه ورزشی را تکمیل کند که از نقاط دوردست و روستا‌های محروم تا مرکز استان را شامل می‌شد و در هفته دولت و دهه فجر به افتتاح رسید.

وی گفت: افتتاح این طرح‌ها موجب شد مجموعا یک صدم به سرانه فضا‌های سرپوشیده استان اضافه شود و در حال حاضر ۸۷ صدم متر مربع سرانه ورزشی استان است که ۵۶ صدم آن برای اداره کل و الباقی متعلق به دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی می‌باشد.

علایی مقدم افزود: در دوسالی که اوضاع کرونا بود و ورزش افت داشت توانستیم بالای ۵۷ هزار بیمه شده ورزشی داشته باشیم و خانه‌های ورزش روستایی استان را به ۲۰۰ واحد برسانیم.

وی گفت: در حوزه جوانان میزبان دو طرح ملی بودیم که یکی از آن‌ها به صورت آزمایشی به عنوان سلامت اجتماعی با میزبانی سازمان‌های مردم نهاد استان برگزار شد و توانستیم سازمان‌های مردم نهاد جوان دیگری را راه اندازی کنیم.

علایی مقدم افزود: تجلیل از جوانان نخبه و کادر درمان، پرداخت وام‌های اشتغالزایی در حوزه جوانان با همکاری صندوق کارآفرینی امید و بانک رسالت و جذب اعتبارات تخصیص یافته در این حوزه از دیگر اقدامات اداره کل ورزش و جوانان در سال گذشته بود.

وی افزود: در بحث آموزش جوانان برای اشتغال در حوزه استارتاپ‌ها با همکاری جهاد دانشگاهی طرح سرباز مهارت را اجرا کردیم و در بحث کارگاه‌های پیش از ازدواج و تاسیس مراکز مشاوره جدید قدم برداشتیم و امیدواریم در سال جدید نیز شاهد فعالیت بهتر در این حوزه‌ها باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ورزش و جوانان تیم های ملی انجمن های ورزشی علایی مقدم سال گذشته اردو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۷۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا

رحیم خداجو مدیرکل ورزش و جوانان فارس با جمعی از ورزشکاران و مربیان و همچنین تعدادی از اعضای شورای شهر صدرا دیدار و گفت‌گو کرد. در این دیدار هرکدام از ورزشکاران مطالبات و دغدغه‌های خود را بیان کردند.

در این نشست خداکرم فیروزمند، رئیس کمیسیون فرهنگی؛ اجتماعی؛ ورزشی و حقوقی شورای اسلامی صدرا از تخصیص اعتبار خرید یک دستگاه اتوبوس برای انتقال ورزشکاران به مسابقات و مصوبه کمک ۵۰۰ میلیون تومانی به مدال آوران و ورزشکاران مسابقات ملی و بین‌المللی خبر داد.

رئیس کمیسیون عمران و سرمایه گذاری شورای اسلامی صدرا هم در این نشست با اشاره به ظرفیت خوب صدرا برای سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش گفت: با روی کار آمدن شورای فعلی بر سرکار فقط ۲ زمین چمن مصنوعی در شهر صدرا با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر بود که طی مصوبه شورا ۷ زمین چمن دیگر به بهره‌برداری رسید و اکنون شهروندان از آن استفاده می‌کنند. متاسفانه یک سالن سرپوشیده ورزشی برای تمرین ورزشکاران وجود ندارد که این همت مجموعه اداره‌کل ورزش را می‌طلبد که به این مهم توجه ویژه داشته باشد.

مرتضی زارعی همچنین انتقادی به رها شدن زمین بلوار حافظ داشت که قرار بوده به یک فضای ورزشی برای استفاده علاقه‌مندان تبدیل شود، اما بعد از گذشت چندین سال بلاتکلیف مانده است.

در این نشست بنا شد تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۳ نمایندگی ورزش و جوانان در شهر صدرا مستقر شود تا نسبت به ساماندهی هیئت‌های ورزشی و پیگیری مشکلات ورزشی شهر صدرا اقدام کنند. همچنین ۱۸ میلیارد ریال به پیست اسکیت صدرا اختصاص داده شود و تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۳ نسبت به انتخاب پیمانکار اقدام شود و مبلغ ۶۰ میلیارد ریال به چمن استاندارد شهر صدرا اختصاص داده شود و تا پایان شهریورماه نسبت به انتخاب پیمانکار و شروع پروژه اقدام شود.

از دیگر مصوبات این نشست می‌توان به در اختیار قرار دادن سالن ورزشی محله جهاد فاز ۲ صدرا به ورزشکاران شهر صدرا اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تجلیل از دختران مدال‌آور ‌رشته‌های‌ ووشو و کاراته در مشهد
  • کسب رتبه اول اداره کل راهداری و حمل و نقل در زمینه درآمد طی پارسال
  • روند کاهشی نرخ بیکاری کرمانشاه در پارسال
  • ورود قاعده مند دولت به اربعین، ارائه خدمات را تسهیل کرده است
  • تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا
  • ثبت رکورد تاریخی ورزشکاران قزوینی در مسابقات المپیک
  • محمد نخودی اردوی تیم ملی کشتی را ترک کرد
  • ورزشکاران معترض دوومیدانی بالغ‌ هستند/المپیک جای نخبگان است
  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور