Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@23:29:30 GMT

امضای توافق افزایش همکاری‌های نظامی انگلیس و هند

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۷۵۰۰

امضای توافق افزایش همکاری‌های نظامی انگلیس و هند

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس روز جمعه در سفر به هند، توافق افزایش همکاری‌های نظامی دهلی نو و لندن را اعلام کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند با اشاره به سالگرد استقلال هند از انگلیس، سفر جانسون به این کشور را «دارای اهمیت تاریخی» توصیف کرد بر لزوم حفظ آزادی ناوبری در حوزه اقیانوس هند-آرام تأکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانسون در نشست خبری با مودی گفت، یک توافق جدید در زمینه تجارت آزاد و گسترش همکاری در زمینه‌های بهداشتی و پزشکی در دستور دو کشور قرار دارد.

سفر نخست‌وزیر انگلیس به هند در حالی انجام می‌شود که از زمان شروع درگیری‌های اوکراین، کشورهای غربی تحریم‌های سنگینی علیه روسیه وضع کرده‌اند اما هند از پیروی از این تحریم‌ها خودداری کرده است.

جانسون در این زمینه مدعی شد، روابط میان انگلیس و هند اخیراً دچار فراز و نشیب شده و به‌طور هم‌زمان، جهان با «افزایش تهدیدات ناشی از کشورهای اقتدارطلب» مواجه است.

نخست‌وزیر انگلیس که در بحبوحه رسوایی «پارتی‌گیت» و فرار از هجمه‌های داخلی به هند سفر کرده افزود، همکاری‌های امنیتی و نظامی لندن و دهلی نو در پنج حوزه زمینی، دریایی، هوایی، فضایی و سایبری، تقویت خواهند شد.

به گفته او، این همکاری‌ها، کمک به دستیابی هند به فناوری ساخت جنگنده‌های جدید، بالگرد و زیردریایی  را شامل خواهد شد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، جانسون روز گذشته (پنجشنبه) نیز پس از ورود به هند گفته بود: «ما در حال حاضر در حال آموزش کار با سامانه‌های دفاعی ضدهوایی به اوکراینی‌ها در لهستان هستیم و در واقع در انگلیس نیز در حال آموزش کار با خودروهای زرهی به آن‌ها هستیم».

چند هفته قبل از سفر جانسون به هند، «لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس سفر به هند، فشار بر دولت مودی برای تبعیت از تحریم‌ها علیه مسکو را در دستور کار داد.

تراس مدعی شد: «این روابط با وجود حمله بی‌دلیل روسیه به اوکراین نیز اهمیت بیشتری پیدا کرده و لزوم تلاش دموکراسی‌های آزاد برای همکاری نزدیک‌تر در زمینه‌های دفاعی، تجاری و امنیت سایبری را برجسته می‌سازد».

هند تکیه زیادی بر واردات تسلیحات از روسیه داشته و در سازمان ملل نیز در چند نوبت از رأی دادن علیه روسیه خودداری کرده است.

در پی تحریم‌های سنگین غربی‌ها علیه مسکو دولت مودی این ماه موافقت کرد سه میلیون بشکه نفت روسیه را با تخفیف ویژه‌ای خریداری کند.

عدم تبعیت هند از تحریم‌های سنگین غربی‌ها علیه مسکو از ابتدای درگیری‌ها در اوکراین برای این کشور دردسرساز بوده تا جایی که شماری از دانشجویان هندی در اوکراین نیز مورد آزار ملی‌گرایان اوکراینی قرار گرفتند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: هند توافق نظامی هند و انگلیس سفر جانسون به هند نخست وزیر همکاری ها تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۷۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز تفاهم‌نامه‌ علمی، پژوهشی و فناوری با شرکت ساختمانی جاده امضا کرد.

این تفاهم‌نامه درراستای ایجاد و گسترش تعامل و همکاری‌های علمی - تحقیقاتی و آموزشی بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز به نمایندگی آرش رنجبران و شرکت ساختمانی جاده به نمایندگی علی صدقی امضا شد.

راه‌اندازی واحد تحقیق، توسعه و توانمندسازی شرکت ساختمانی جاده و استفاده بهینه از توانمندی‌های علمی، فنی، آموزشی و پژوهشی از طریق سرای نوآوری اجتماعی و همکاری در زمینه برگزاری همایش مشترک و تشکیل دوره‌های تخصصی و آموزشی، انجام طرح‌های مشترک تحقیقاتی و مطالعاتی، همکاری در زمینه تألیف، ترجمه اسناد، کتب و مدارک علمی- آموزشی، ارائه دوره‌های آموزشی مشترک به‌منظور تربیت نیروی انسانی مشخص در مقاطع مختلف تحصیل، همکاری در زمینه دوره‌های کارآموزی و کارورزی دانشجویان و انجام پروژه‌های پژوهشی در قالب پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی و جهت‌دهی پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به سمت نیاز‌های شرکت موضوعات این تفاهم‌نامه است.

این تفاهم‌نامه در چهار ماده و در دو نسخه به مدت یک سال به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد و حوزه علمیه خواهران قزوین
  • امضای تفاهم نامه همکاری اداره کل ورزش و جوانان با اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی
  • مسکو: به اخراج وابسته نظامی روسیه توسط لندن پاسخ می‌دهیم
  • روسیه: اقدامات اسرائیل در رفح منجر به فاجعه انسانی می‌شود
  • زاخارووا: در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • توافق لوپتگی با وستهام
  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی