Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:53:32 GMT

مشکلات اقتصادی امروز موروث هشت سال بی تدبیری است

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۷۸۴۳

مشکلات اقتصادی امروز موروث هشت سال بی تدبیری است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان باگرامیداشت حضور دو شهید گمنام که به نماز جمعه این هفته برکت بخشیدند، اظهار داشت:امروز که ساعاتی چند به شب قدر مانده از دو شهیدی که در نمازجمعه بین ما حضور پیدا کرده اند، مدد بگیریم تا تقدیر خیر دنیا و آخرت و شادی و آرامش را خداوند برای ما مقدر کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زحمات سپاه و بنیاد حفظ آثار برای ورود شهدا به شهرستان قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: مشکلات  اقتصادی امروز موروث هشت سال بی تدبیری است ودولت سیزدهم در ماه‌های گذشته، با بودجه ‌ای محدود، اقتصاد را مدیریت کرده که دخل ‌و خرج آن بر اساس برنامه ریزی  دولت سابق طرح‌ ریزی شده است و عملکرد دولت سیزدهم را وقتی باید قضاوت کنیم که با مدیریت و برنامه ریزی خودش بودجه را تدوین و اجرایی کند.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: طی ماه ‌های گذشته، رشد فزاینده شاخص‌هایی مثل نقدینگی، پایه پولی، استقراض از بانک مرکزی توسط دولت کنترل شده و قاعدتاً مشاهده اثر آن بر تورم، نیازمند گذشت زمان است و این وضعیت بخاطر برخی سیاستگذاری‌های ضعیف، حضور برخی مدیران و کارشناسان برجای مانده از قبل است که باید جابجا شوند.

در استقرار نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی نباید مردم متضرر بشوند 

حسینی با بیان اینکه در حال حاضر سخت ‌افزار فضای مجازی در اختیار نظام اسلامی است، اظهار داشت: بخش عمده ‌ای از نرم ‌افزارهایی که مردم از آنها استفاده می‌کنند (مثل سیستم‌ عامل‌ها، موتورهای جست‌ و جو، پیام ‌رسان‌ها، نرم‌ افزارهای تماس صوتی و تصویری ) در دست دشمن است.

وی افزود: در فضای مجازی، این نرم ‌افزارها هستند که زمام فکر و فرهنگ جامعه را در دست دارند و نه سخت‌ افزارها  وشرایط کنونی، اذهان و افکار بسیاری از مردم در تسلط نرم ‌افزارهای دشمن است، از این رو هر عقل سلیمی لزوم خروج از این وضعیت (و به ادبیات قرآنی «هجرت از ولایت کفار») را تأیید می کند.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: اهانت به قرآن کریم، نشانه ضعف منطق غرب در برابر اسلام است و این اولین‌بار نیست که اهانت به قرآن و قرآن ‌سوزی در سوئد و کشورهای غربی اتفاق می ‌افتد و اقدامات کور و بی‌ منطق، نشان از ضعف و استیصال غرب در مقابله با موج اسلام‌گرایی در جهان و ناشی از فقدان منطق محکم ایشان در پاسخگویی با منطق فاخر و قوی اسلام بوده و حکایت از تداوم حاکمیت استانداردهای تبعیض‌آمیز و دوگانه در غرب دارد.

حسینی با اشاره به اتفاقات اخیردر افغانستان و حرم رضوی، ادامه داد: تعرض به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات پس از مدت کوتاهی از حمله تروریستی اخیر در حرم رضوی نشان می‌دهد که برنامه حساب‌ شده ‌ای برای ایجاد تفرقه میان دو ملت ایران و افغانستان در جریان است.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان، امت اسلامی مورد تهاجم همه جانبه دشمنان اسلام قرار گرفته است. از یک سو حمله وحشیانه به قبله اول مسلمانان و مظلومان فلسطینی و از دیگر سو، انفجار در مدارس غرب کابل و بزرگترین مسجد شیعیان مزار شریف که به شهادت و جراحت دهها نفر منجر شده است، بخشی از زنجیره توطئه‌ های صهیونستی است که اتحاد و وحدت مسلمین را هدف گرفته است.

رمضان المقاومه در فلسطین و درماندگی صهیونیستها

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: صهیونیست‌ها از روز جمعه ۲۶ فروردین ماه همزمان با شروع عید َسِح به ‌دنبال ورود به مسجدالاقصی و انجام اعمال مخصوص به این روز از جمله قربانی کردن بودند. اما جوانان فلسطینی با مقاومت خود در روز جمعه و شنبه باعث عقب‌نشینی صهیونیست‌ها شدند و صدها نفر زخمی و بیش از هزار نفر دستگیر شدند.

حسینی ادامه داد: رژیم صهیونیستی در پی نشست با مقامات عربی، انتظار داشتند که این نشست برای آنها امنیت زا باشد و موضوع فلسطین به حاشیه برود اما عملیات های شهادت طلبانه فلسطینی ها مسئله فلسطین را در کانون تحولات منطقه نگه می‌دارند.

وی با گرامیداشت روز جمعه ۹ اردیبهشت مصادف با روز جهانی قدس، توضیح داد: بعد از دو سال تعطیلیِ راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن و روز قدس به دلیل بیماری کرونا، اولین راهپیمایی سراسری  امسال برگزار می شود.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: بوق های تبلیغاتی غرب و رسانه های استکباری دارند تلاش می کنند تا با گره زدن حمایت از فلسطین و حمایت از مظلوم به مسائل و مشکلات داخلی و باطرح شبهات مختلف و متنوع نگذارند مردم مسلمان و انقلابی در تظاهرات امسال حضور پرشور و باشکوهی داشته باشند.

حسینی تاکید کرد:  ما مردم انقلابی پردیس و بومهن و جاجرود اعلام می داریم که با بی توجهی به رسانه های شیطانی با حضور باشکوه و قدرتمند و با مشتهای گره کرده خود در روز قدس حضور پیدا خواهیم کرد و بر پیکر نحس شیاطین منطقه و اربابان شیطانی آنها یعنی آمریکا و اروپا و برخی کشورهای عربی مرتجع لرزه خواهیم انداخت.

وی ادامه داد: برنامه ها را بین دو شهر  پردیس و بومهن تقسیم کردیم ، همه هیاتها  به امامزاده سلطان مطهر(ع) که در بومهن می آیند  و راهپیمایی روز قدس در مصلا ی پردیس برگزار خواهد شد.

شهرستان پردیس با جمعتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

برچسب‌ها شهرستان پردیس ستاد اقامه نماز کشور شب قدر شهید گمنام روز جهانی قدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان پردیس ستاد اقامه نماز کشور شب قدر شهرستان پردیس ستاد اقامه نماز کشور شب قدر شهید گمنام روز جهانی قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۷۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۸ واحد مشاور املاک غیرمجاز در پردیس و بومهن + فیلم

بازرس کارگروه ساماندهی وزارت راه و شهرسازی از برخورد قاطع و قانونی در برابر مشاوران املاک غیرمجاز و متخلف خبر داد و گفت: در گشت و بازرسی از مشاوران املاک شهرهای پردیس و بومهن با دستور قضایی ۸ واحد صنفی مشاور املاک غیرمجاز پلمب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پردیس، گشت مشترک دستگاه های نظارتی از مشاوران املاک پردیس و بومهن بر اساس مصوبات صورتجلسه ستاد ساماندهی وضعیت مشاوران املاک با حضور نمایندگان دستگاه های متولی برگزار شد.

بهادر اکبر زاده در حاشیه گشت و بازرسی از مشاوران املاک شهرستان پردیس با اشاره به اقدامات جدی در مقابله با افزایش تخلفات مشاوران املاک غیرمجاز اظهار داشت: در راستای دستور مقام قضایی و مصوبه سومین جلسه فرمانداری پردیس در جهت ساماندهی مشاوران املاک با همراهی اعضای کارگروه شهرستان، تمامی مشاوران املاک مجاز و غیرمجاز به‌صورت مستمر و هفتگی رصد و پایش می‌شوند.

وی افزود: گشت و بازرسی در سطح شهرستان با هدف برخورد با مشاوران املاک فاقد پروانه کسب اجرا و تعطیلی واحد‌های صنفی غیرمجاز در اولویت قرار گرفت.

بازرس کارگروه ساماندهی وزارت راه و شهرسازی در ادامه گفت: با دستور مقام قضایی 8 واحد صنفی مشاور املاک که مدت‌ها پیش در شهرهای پردیس و بومهن بدون پروانه کسب و غیرمجاز اقدام به فعالیت داشتند، شناسایی و با تشکیل پرونده قضایی پلمب شدند.

اکبر زاده با اشاره ساماندهی مشاوران املاک یادآور شد: با تفهیم اختیار کارگروه ساماندهی مشاوران املاک در هفتمین شورای عالی مسکن از سوی رئیس‌جمهور و مقام عالی وزارت راه و شهرسازی، برنامه ساماندهی مشاوران املاک و مستغلات کشور در سطح شهرستان به‌صورت مستمر و هفتگی ادامه خواهد داشت.

انهدام باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم

ثبت تخلف واحد‌های صنفی مشاوران املاک

علی قاسمی رئیس اداره تعزیرات شهرستان پردیس با اشاره به چگونگی تخلفات مشاوران املاک در شهرستان پردیس بیان داشت: بیشترین تخلفات واحد‌های صنفی فعال، عدم استفاده از فرم‌های قابل دسترس است و معمولاً برای دور زدن قانون از دستگاه کارت‌خوان استفاده نمی‌کنند.

وی افزود: برخی از مشاوران املاک در شهر بومهن غیرمجاز اقدام به فعالیت می‌کنند و هنوز جهت اخذ مجوز در سامانه یکتا و مراجعه به اماکن اقدام نکرده‌اند.

رشد قارچ گونه مشاوران املاک فاقد پروانه کسب در پردیس

محمد خندان مسئول بازرسی فرمانداری شهرستان پردیس نیز در این خصوص اظهار داشت: مشاوران املاک فاقد پروانه کسب که به‌صورت قارچ گونه در حال رشد هستند با اجرای این طرح زیر ذره‌بین اداره بازرسی، ارزیابی، عملکرد، حقوقی و ارتباطات مردمی فرمانداری شهرستان پردیس قرار می‌گیرند.

وی افزود: با تلاش دستگاه‌های مرتبط و قاضی تعزیرات حکومتی با اخطار ماده 27 قانون توسط اتاق اصناف شهرستان پردیس به مشاوران املاک فاقد مجوز، واحدهای متخلف پلمب شد.

خندان در پایان خاطرنشان کرد: این طرح با دستور قضایی تا حصول اطمینان از نحوه صحیح فعالیت مشاوران املاک و اخذ پروانه کسب هر هفته به‌صورت مستمر ادامه دارد و رسیدگی به تخلفات واحد‌های دارای مجوز در برنامه آتی است.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • پلمب ۸ واحد مشاور املاک غیرمجاز در پردیس و بومهن + فیلم
  • ۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • اردوی جهادی دانشجومعلمان پردیس های اردبیل برگزار شد
  • تاسیس ۳۱ دانشگاه فرهنگیان مجزا با چه تدبیری انجام می‌شود!
  • افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی