Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران اظهار کرد: حریم خداوند را حفظ کنید. گناه عبور از خطوط قرمز خداوند است. تجلی توحید خداوند و عشق به خداوند امیرالمومنین است. به صراحت و بدون هیچ استثنایی می‌گوییم که الگوی بندگی ذات مقدس ربوبی علی(ع) است، او کانون فضائل بود، علی(ع) امیر المومنین است، همه صفات او از خداباوری بود، امیرالمومنین امام همه عرصه‌های جهادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب نماز جمعه تهران تأکید کرد: اگر بخواهیم این انقلاب به راه خودش ادامه دهد، باید در مسیر امیرالمومنین حرکت کنیم. ما نمی‌توانیم علی باشیم اما می‌توانیم مثل حاج قاسم‌ها عاشق علی باشیم. مقام معظم رهبری فرمودند که اگر می‌خواهید این حرکت با همین شتاب حرکت کند باید خودمان را بسازیم و مثل پاره‌های فولاد ایمانمان را تقویت کنیم. حیف که قدر علی(ع) را ندانستند.

مسئولان باید تدابیر موثرتری برای مقابله با مشکلات مردم بیابند

خاتمی ضمن روایت تاریخی شهادت امام اول شیعیان، علی(ع)، گفت: مسئله گرانی قیمت‌ها و افزایش سرسام آور و افسارگسیخته درد جانکاه رهبری است. مقام معظم رهبری در پیام سال نو با یک تلخی از گرانی‌ها یاد کردند. رئیس جمهور هم همین درد جانکاه را دارند. مسئولان همراه رئیس جمهور هم دردمند هستند و برای علاج این درد تلاش می‌کنند. مسئولان باید تدابیر موثرتری برای مقابله با مشکلات مردم بیابند تا مردم آرامش پیدا کنند. مردم نمی‌توانند فرداروزشان را پیش‌بینی کنند و این موضوع ناآرامی ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید:

رئیسی : تورم، مردم و علما را نگران کرده / تورم کنونی در هفتاد سال گذشته بی سابقه بوده «فرمان درمانی» رئیسی ، پاشنه آشیل دولت سیزدهم رئیس جمهور واقعیت ها و انتقادها را پذیرفت ؟ / رئیسی : مشکلات فقط با دستور دادن حل نمی‌شود

فلسطینی‌ها باید پشیبانی شوند

امام جمعه موقت تهران با اشاره به راهپیمایی روز قدس در هفته آتی، مردم را به راهپیمایی دعوت و اظهار کرد: گام‌هایی که در روز قدس برداشته می‌شود، بی تردید عمل صالح است. جنایتی که در فلسطین اشغالی رخ داده، صهیونیست‌سازی مسجد الاقصی است. شهرک نشین‌های صهیونیست می‌خواهند جای مسلمانان را بگیرند، این توطئه بزرگی است که جای "مرگ بر اسرائیل" دارد. راهپیمایی هفته آینده فریاد رسای ما علیه این جنایت است. رژیم صهیونیستی امیدوار بود که با سازش‌هاییش با مرتجعین منطقه آرامش پیدا کند اما آفرین بر فلسطینی‌ها که با عملیات جهادطلبانه آنها را ناکام گذاشتند. فلسطینی‌ها باید پشتیبانی شوند، این پشتیبانی مورد دلگرمی آنهاست، ما امت واحد هستیم.

خاتمی ادامه داد: اهانت به قرآن در سوئد و حمایت پلیس و دولت این کشور از این رفتار سخیف، مذموم است. بعضی با شعار آزادی از آنها حمایت می‌کنند. آزادی در سوئد یعنی آزادی در اهانت به پیامبر و فراهم کردن بستر برای نژاد پرستی. اگر کسی در برخی از این کشورها علیه هولوکاست حرف بزند یا چیزی بنویسد زندانی می‌شود، اما اگر به مقدسات دو میلیارد مسلمان توهین شود، اهانت کننده را حمایت می کنند. مطمئن باشید که این حرکات به ضرر شما خواهد بود. نمی‌توانید جلوی موج اسلام گرایی را بگیرید.

خطیب نماز جمعه تهران درباره اتفاقات اخیر افغانستان خطاب به حاکمان این کشور گفت: وظیفه شما تأمین امنیت شهروندان است. این وظیفه کجا رفته است؟ چرا در مسجد و مدرسه بمب منفجر می‌شود؟ به عوامل جنایات اخیر رسیدگی کنید؛ آنها را دستگیر کرده و به سزای اعمالشان برسانید.

آیت الله خاتمی درباره روابط ایران و افغانستان گفت: بعضی می‌خواهند روابط برادرانه بین این دو ملت را تیره کنند. به فضل خداوند این روابط آسیب نخواهد دید. برای دو شهید طلبه صحن رضوی طلب مغفرت می‌کنیم و از خداوند می‌خواهیم که سلامتی عاجل به طلبه مجروح اعطا فرماید.

وی همچنین درباره روابط ایران و آمریکا گفت: آمریکا دائما علیه مردم ایران توطئه کرده است، از زمانی که رژیم استقلال ستیز و مردم ستیز پهلوی بر مردم مسلط شد، یک روز هم نبوده که توطئه‌ای در کار نبوده باشد، به همین خاطر است که مردم ما "مرگ بر آمریکا" را فراموش نخواهند کرد.

خاتمی درباره عملیات شکست‌خورده طبس ۱۳۵۹ اظهار کرد: آمریکایی‌ها ۶ ماه به صورت مخفیانه با طراحی جیمی کارتر برنامه ریزی کردند تا هواپیماهاشان در طبس بنشینند اما ریگ‌های بیابان سربازان خدا شدند، ما امروز هم این خدا را داریم.

۲۱۲۱۲

کد خبر 1624294

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: نماز جمعه سید احمد خاتمی آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۸۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید رهبر انقلاب بر فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی

هفته‌نامه دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در تازه‌ترین شماره خود از تأکید رهبر انقلاب اسلامی در حاشیه‌ نامه‌ یکی از مسئولان امور قرآنی کشور بر «فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی» خبر داده است.

به گزارش ایسنا، خط حزب‌الله نوشته است: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حاشیه نامه، متن زیر را مرقوم کردند که به شرح زیر منتشر می‌شود:

«بسمه تعالی
کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است. مراقب باشید در نیمه‌ی راه رها نشود.
پیگیری نکردن کارها و روزآمد نکردن برنامه‌ریزیها آفت بزرگ سرفصل‌های شوق‌انگیز است.
در باب قرآن، کار لازم ابتدائی، فهم معانی کلام خداوند است و البته حفظ هم بسیار مهم است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فال ابجد برای متولدین ماه‌های مختلف امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رهبر انقلاب در حاشیه نامه یکی از مسئولان امور قرآنی چه نوشتند؟
  • دیدار استاندار لرستان و آیت‌الله «نیازی»
  • تأکید رهبر انقلاب بر فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی
  • افشاگری سلیمی نمین علیه مهدی نصیری
  • مهدی نصیری، جزئیات زندگی خصوصی محسن مخملباف و مادرش را منتشر کرد که خلاف اخلاق بود /او به سیدمحمد خاتمی توهین و بی ادبی می کرد
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • فرمان علم الهدی به دولت رئیسی درباره گرانی ها
  • هشدار لاپید درباره گرانی‌ افسارگسیخته در اراضی اشغالی