Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@06:04:25 GMT

خروج حقيقي ها از اوراق بدهي و صندوق ها

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۸۴۰۶

خبرگزاری آریا- شاخص کل بورس تهران این هفته را با رشد 3.99 درصدی نسبت به هفته گذشته به پایان رساند. اما شاخص هم وزن وضعیت بهتری داشت و 4.82 درصد رشد کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، طی هفته جاری شاخص های کل و هم وزن وضعیت خوبی داشتند و رشد کردند. شاخص کل که هفته گذشته در روز چهارشنبه در ارتفاع یک میلیون و 454 هزار و 129 واحد بسته شده بود، چهارشنبه این هفته در ارتفاع یک میلیون و 512 هزار و 219 واحد قرار گرفت و رشد 3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

99 درصدی را ثبت کرد.
شاخص هم وزن هم این هفته صعودی بود و از ارتفاع 382964 واحدی که چهارشنبه گذشته ثبت شده بود، به عدد 401430 واحد رسید.
ارزش معاملات چه قدر بود؟
ارزش معاملات خرد بازار سهام در هفته گذشته وضعیت بدی نداشت. در این هفته پایین ترین ارزش معاملات مربوط به روز شنبه بود که 4662 میلیارد تومان معامله خرد انجام شد. بیشترین ارزش معاملات هم در روز دوشنبه با عدد 6682 میلیارد تومان بود.
همیشه یکی از مهم ترین مواردی که تحلیلگران برای بررسی وضعیت بورس در نظر می گیرند همین ارزش معاملات است چراکه هرچه ارزش معاملات بیشتر شود، نشان دهنده اقبال مردم به بورس است و هرچه ارزش معاملات کاهش یابد، نشان دهنده این موضوع است که خریداران عقب نشینی کرده اند.
 ورود پول حقیقی ها در سه روز ابتدایی هفته
در سه روز ابتدایی معاملات، حقیقی ها به بازار پول تزریق کردند و به ترتیب در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه، 216، 121 و 83 میلیارد تومان ورود پول حقیقی داشتیم و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه به ترتیب 6 و 124 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد.
میانگین هفتگی معاملات خرد طی هفته جاری حدود 6000 میلیارد تومان بود و ارزش معاملات دلاری این هفته نیز حدود 219 میلیون دلار ثبت شد.
خروج از اوراق بدهی و صندوق ها
با وجود نوسانات ورود و خروج پول حقیقی به بازار، در بخش ورود پول حقیقی به اوراق بدهی و صندوق ها، هر روز شاهد خروج پول بودیم.
حقیقی ها این هفته طی تمام 5 روز معاملاتی، از اوراق بدهی و صندوق ها پول خارج کردند که بیشترین رقم آن در روز یکشنبه (244 میلیارد تومان) و کمترین آن در روز چهارشنبه (12 میلیارد تومان) بود.
برتری خریداران نسبت به فروشندگان
طی هفته جاری، حتی در روز چهارشنبه که شاخص کل افت کوچکی داشت، قدرت خریداران حقیقی در تمام روزها بیشتر از قدرت فروشندگان بود. به طوری که در روز شنبه قدرت خریداران 1.4 برابر فروشندگان بود و این عدد در طول هفته به طور مداوم افت های جزئی ثبت کرد تا اینکه در نهایت در روز چهارشنبه به عدد 1.16 برابر رسید.
توجه حقیقی ها به گروه خودرو و ساخت قطعات
با توجه به اینکه رفتار معامله گران در آخرین روز معاملاتی این هفته مبنای معاملات آغاز هفته آینده قرار خواهد گرفت، می توان انتظار داشت که گروه خودرو و ساخت قطعات در اولین روز معاملاتی هفته آینده مورد توجه بازار قرار بگیرد چراکه چهارشنبه بیشترین ورود پول حقیقی به این گروه بود و حقیقی ها 37 میلیارد تومان نقدینگی وارد این گروه کردند.
از طرفی گروه فلزات اساسی هم با خروج 88 میلیارد تومان پول حقیقی مواجه شد و در ابتدای معاملات هفته آینده می تواند با فشار فروش از جانب حقیقی ها مواجه شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اوراق روز چهارشنبه ورود پول حقیقی میلیارد تومان ارزش معاملات صندوق ها حقیقی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۸۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام یکی از گام های تعریف شده برای توقف موتور بدهی در صنعت برق است، گفت : پیش بینی می شود با تزریق این مبلغ و اعتبار باقی مانده در حساب های وکالتی شرکت های توزیع در هفته گذشته، شاهد افزایش حجم معاملات در بورس انرژی برای هفته آتی باشیم.

به گفته سخنگوی صنعت برق در هفته گذشته ارزش معاملات برق در بورس انرژی به ۱۲۱ میلیارد تومان رسید.

رجبی مشهدی ادامه داد: در همین راستا ۳۲ شرکت توزیع برق مورد نیاز خود را از بورس خریداری کردند.

وی گفت: همچنین در هفته گذشته سهم نیروگاه های خصوصی از برق عرصه شده در بورس انرژی ۴۶ درصد و سهم نیروگاه های دولتی ۵۴ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به عزم وزارت نیرو و شرکت توانیر از اجرای این طرح گفت : بر اساس رویه جدید مالی صنعت برق کشور، تمامی مبالغ واریزی به حساب مدیریت منابع صنعت برق به صورت منظم و به حساب شرکت‌های توزیع و همچنین حساب خرید برق شرکت های توزیع واریز خواهد شد و اکنون شاهد رونق و افزایش حجم معاملات در بورس انرژی هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • ۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • قانون جدید مالیات؛ زمینه ساز کتمان معاملات
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد