Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش فارس، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساری، اظهار کرد: ما نه تنها نسبت به انسان‌ها، نسبت به حیات‌وحش، منابع طبیعی و محیط زیست باید عدالت داشته باشیم و نباید بگذاریم عده‌ای سوءاستفاده کنند.

وی با بیان اینکه در صنایع هم باید عدالت داشته باشیم و هم باید حق مردم و جوانان را ببینیم، افزود: موضوع مهم اینکه ما در استان مازندران به صنایع مادر و تبدیلی نیاز داریم و نباید به بهانه محیط زیست و امثال آن جلوی صنایع مادر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه نباید دنبال صنایعی برویم که محیط زیست ما را صدمه بزند و حیات‌وحش را به خطر بیندازد و منابع طبیعی را از بین برود و موجب آلودگی دریا، زمین و هوا شود و هر دو را باید در نظر بگیریم، اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند هر پروژه‌ای باید پیوست زیست محیطی داشته باشد و باید به این مهم توجه شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه این روزها در رابطه با یک پروژه‌ای در نزدیکی‌های میانکاله موافقان و مخالفان حرف و صحبت‌هایی زیادی می‌کنند، تصریح کرد: بنده نمی‌خواهم در این زمینه اظهارنظر کنم؛ به این دلیل که یک بحث موضوع‌شناسی تخصصی است و بنده به استاندار گفتم تیمی معین شود که بدون اغراض سیاسی، انتخاباتی و جریانی نه تنها این پروژه بلکه هر پروژه‌ای قرار است در استان ایجاد شود،پیوست زیست‌محیطی آن را به‌طور دقیق بررسی کنند، اگر واقعا ضررش به سودش می‌چربد آن پروژه منتفی است و همه باید قبول کنیم و گرنه باید چنین صنایعی در استان وجود داشته باشد.

محمدی‌لائینی بیان کرد:  ایجاد صنایع مادر، بالاخره نیاز استان و این همه جوانان جویای شغل ماست و در هر حال کار باید اساسی باشد و واقعا باید محیط زیست مساله را منصفانه و علمی بررسی کند و هر چه که شد ما تسلیم هستیم و قبول می‌کنیم.

وی با طرح سوال از مسؤولان محیط زیست مبنی بر اینکه طی یکی دو دهه اخیر هر صنعت مادر که قرار است در استان بیاید محیط زیست می‌گوید این درست نیست و دیدیم که مازندران از صنایع مادر فقیر است، گفت: همیشه برخورد سلبی داشتن درست نیست و باید راهکار اثباتی ارائه شود؛ فقط اعلام می‌کنند نباید بیاید، نباید بیاید پس چه باید بیاید؟!

 

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: سوال دوم این است اگر واقعا دل‌تان برای محیط زیست می‌سوزد ۶۸ هزار هکتار تالاب میانکاله بارها آتش‌سوزی شده، چرا مرکز اطفای حریق ایجاد نمی‌کنید ؟فقط آنجایی که قرار است پروژ‌ه‌ای ایجاد شود دل‌تان می‌سوزد که این پروژه آلوده می‌کند درحالی‌که طی سال‌های اخیر هکتارها از میانکاله سوخت و همچنان هم ادامه دارد.

این مسوول اضافه کرد: موضوع سوم اینکه نیروگاه شهید سلیمی نکا هر روز دارد مازوت مصرف می‌کند که برای انسان‌ها و محیط زیست مضر است سوال این است چرا امکانات گازسوز متصل نمی‌شود و چرا جلویش گرفته نمی‌شود؟!

محمدی‌لائینی اطهار کرد: موضوع چهارم  در این زمینه اینکه این همه به منابع طبیعی در مناطق استان تجاوز شده و می‌شود چرا جلوی‌شان گرفته نمی‌شود و اقدامات بازدارنده مناسبی مهم به وجود نمی‌آید؟! اگر واقعا می‌خواهیم محیط زیست را حفظ کنیم، چرا در این زمینه ورود جدی پیدا نمی‌کنند؟

وی با اعلام اینکه در هر حال من نمی‌گویم آن پروژه بیاید یا نیاید من می‌گویم موضوع‌شناسی است و ارتباطی با بنده ندارد، خاطرنشان کرد: در این زمینه باید تیم علمی و فنی بیاید و این مهم را بررسی کند، اگر درست است کسی نباید مانع شود و باید صنایع مادر به استان مازندران بیاید و ما از این جهت فقیر هستیم و اگر هم نیاید همه دست به دست هم دهیم تا صنایع بهتری وارد استان شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: سوال پنجم در کشورهای اروپایی که شرایط همانند استان ما را دارند آیا صنایع مادر مثل پتروشیمی وجود دارد،  آنها چکار می‌کنند که با وجود شرایط همانند استان از صنایع مادر هم برخوردار هستند، پس بیاییم بگوییم این صنعت بیاید و این فاکتورها را داشته باشد باید راهکار ارائه شود.

این مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در این روزها اقدامات خشن نادرستی انجام داده است، افزود: طی این روزها صدها نفر بازداشت و دستگیر و هزار نفر زخمی شدند و عوامل رژیم صهیونیستی همان داعشی‌ها که دست‌پرورده رژیم هستند این روزها در افغانستان چقدر دارند جنایت می‌کنند و دارند انسان‌های بی‌گناه روزه‌دار را می‌کشند و از آن طرف هم با بعضی از مقامات عربی ساختند که لب به اعتراض نگشایند.

وی بیان کرد: رژیم صهیونیستی می‌خواهند مساله فلسطین را از محور گفت‌وگوها به حاشیه ببرند که چیزی به نام فلسطین دیگر مطرح نشود و مسلمانان به دنبال حواشی دیگر شود ولی بای بدانیم اینها جنایات رژیم صهیونیستی است که انشالله در هفته آینده هم راهپیمایی و سخنرانی خواهیم داشت‌.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: امروز به آمریکا، رژیم صهیونیستی و همه‌ هم‌دستان‌شان اعلام می‌کنیم که ملت ایران در راستای حفظ این حکومت علوی و عدل علی و مبارزه با ظالمان هرگز از پای نخواهند نشست.

این مسؤول با بیان اینکه عدالت با دو امام علی (ع) و امام زمان(عج) ارتباط بیشتری دارد، گفت: گرچه همه امامان ما عدالت‌محور و عدالت‌گستر بودند و حکومت عدل علی و حکومت عدل جهانی را آقا امام زمان برقرار کنند.

محمدی‌لائینی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در این مقطع تاریخی که بیش از چهل سال و اندی زیر پرچم پرافتخار این حکومت نشسته‌ایم این نظام هم با امام علی (ع) عدل امام  و هم با امام زمان (عج) و حکومت عدل جهانی در ارتباط است.

وی با بیان اینکه انقلاب و حکومت ما با شعار عدل علی (ع) ارتباط دارد، اضافه کرد: از آن طرف حکومت ما زمینه‌ساز حکومت مهدی (عج) است، بنابراین این انقلابی که با مکتب و سیره عدل این دو امام این چنین می‌کند خورده و به همین خاطر مردم اینگونه جانانه وارد میدان شدند اینها به عشق عدالت آمدند.

نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار کرد: امروز وظیفه حکومت است که باید شیرینی عدالت را در دائقه مردم بنشاند و نشان دهد حکومت جمهوری اسلامی دنباله‌روی حکومت عدل علی (ع) و مقدمه و طلیعه حکومت عدل جهانی خواهد بود.

با مظاهر تبعیض و بی‌عدالتی برخورد شود

این مسؤول ادامه داد: انتظار از حکومت‌مردان و حکمرانان شیوه و سیره عدالت است؛ چنانچه انتظار ساده‌زیستی زندگی امیرمومنان است، نباید در چنین حکومتی شاهد اشرافیت و تجملات باشیم؛ مثلا یک مسؤول به خودروی داخلی قناعت نکند و خودروی خارجی سوار شوید، حقوق نجومی بگیرد و خدای ناکرده اختلاس و سایر، هرچند اقلیتی این چنین کردند اما مسؤولان ساده‌زیست فراوان داریم اما در عین حال لکه‌ای ابر چهره خورشید را می‌پوشاند انتظار داریم دستگاه‌های حاکمه با مظاهر تبعیض و بی‌عدالتی برخورد و عدالت را در حوزه‌های مختلف حتی‌امکان عملیاتی کنند.

محمدی‌لائینی با تسلیت شهادت حضرت علی (ع)‌، بیان کرد: سالگرد شهادت سردار امیر شهید قرنی و شکست حمله نظامی آمریکا به طبس را پیش‌رو داریم که خداوند شن‌ها را مامور کرد و بینی این ابرقدرت پوشالی را به خاک بمالد.

به برکت سپاه، مملکت ما از گزندها محفوظ است

وی با اشاره به تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افزود: به برکت سپاه،  مملکت ما از گزندها و ناامنی‌های برون مرزی و درون مرزی البته با کمک سایر دستگاه‌های امنیتی محفوظ مانده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: درست نیست در زندگی خود حق و ناحق، مردم آزادی و بی‌توجهی به نماز و روزه باشیم و نجس‌العینی مانند سگ را مانند فرزند در خانه و زندگی نگهداری کرده و تمام زندگی را نجس کنند که نشان می‌دهد کسی که اهل نماز و عبادت باشد باید به این مسائل توجه کند.

تبریک ایام قدر

این مسؤول با تبریک ایام قدر، اظهار کرد: امیدواریم از این فرصت معنوی شب‌ها و روزهای قدر حسن استفاده را داشته باشیم.

محمدی‌لائینی یادآور شد:  آنقدر مساله تقوا مهم است که حضرت علی (ع) در ساعات آخر بعد از صحبت خوردن طی وصیت به فرزندان خود آنان را به تقوا سفارش گردند به این معنا که مهم‌ترین مساله برای انسان تقوا است و در زندگی انسان باتقوا و اهل حق و ناحق باشیم.

وی  با تاکید بر توجه به تقوا، افزود: این مهم همواره توصیه اهل بیت (ع) بوده و به مسلمانان سفارش کرده است؛ یکی از نام‌های بهشتی دارالمتقین بوده که به معنای خانه باتقوایان است که امیدواریم خداوند به همه توفیق باتقوا شدن را عنایت کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اهمیت شب‌های قدر و بهره‌گیری از این فرصت، افزود: مهم‌تر از شهادت باتوجه به عظمت این است که انسان با دین سلامت از دنیا برود.

محمدی‌لائینی بیان کرد: اعمال بد انسان را در گرو و رهن خود قرار می‌دهد که باید برای رهایی از آن استغفار و توبه است که انسان را از دست اعمال بد آزاد می‌کند.

وی در پایان گفت: افضل اعمال این است که انسان خود را از حرام حفظ می‌کند و انسان به این مهم توجه کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۸۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله علم‌الهدی‌: حجاب ‌از مدارس در دل دختران نهادینه شود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: باید فضایی ایجاد شود تا بتوان مسئله حجاب و فرهنگ عفاف را از سطح مدارس و دبیرستان‌ها در دل و ذهن دختران عزیز دبیرستانی نهادینه شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با شورای معاونین و رؤسای نواحی آموزش و پرورش استان که به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، اظهارداشت: یکی از تکالیف بزرگ آموزش و پرورش در استان این است که جریان تعلیم و تربیت به صورت همزمان مدیریت شود. امروزه اگرچه برنامه‌هایی با اهمیت و مؤثر در دستورکار قرار می‌گیرد اما هنوز هم این ظرفیت وجود دارد که به‌موازات رویکردهای آموزشی، در عرصه پرورش و تربیت نیز اقداماتی انجام شود که جامعه مخاطب آن به طور مستقیم، متوجه فرزندان دلبند ما در مدارس باشد.

وی افزود: این یک حقیقت است که تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود. بر همین اساس، توجه کنید در فرآیند گزینش آموزش و پرورش عناصری برگزیده شوند که جوان، متدین، توانمند و دلسوز نسل آینده ساز این کشور باشند زیرا اینها عهده‎دار تربیت فرزندان مردم هستند. علاوه بر این، در فرآیند گزینش باید به موضوع بازنشستگی دبیران و فرهنگیان نیز توجه ویژه صورت بگیرد تا چالش‌هایی همچون کمبود معلم در مدارس، دوباره تکرار نشود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یکی از عرصه‌هایی که باید از سطح آموزش و پرورش موردتوجه قرار بگیرد، مسئله حجاب است. باید فضایی ایجاد شود تا بتوان مسئله حجاب و فرهنگ عفاف را از سطح مدارس و دبیرستان‌ها در دل و ذهن دختران عزیز دبیرستانی نهادینه شود. این‌ها آینده‌ساز کشور و امانت مردم هستند بنابراین با مزج اجتماعی و منطق تبیین، می‌توان حجاب را به صورت ایجابی از سطح دبیرستان‌ها فرهنگ‌سازی کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اصحاب رسانه برای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم بزنند
  • آیت‌الله علم‌الهدی‌: حجاب ‌از مدارس در دل دختران نهادینه شود
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • فرش دستباف هنر مادر است
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • تاثیر ظروف یکبار مصرف بر محیط زیست
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»