Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ورزقان، داود قاسم‌زاده  امروز در بازدید ازمحل دفن زباله شهرستان ورزقان به مناسبت بزرگداشت روز زمین پاک بر ضرورت رعایت اصول دفن پسماندهای شهری با طراحی لندفیل منطبق بر استانداردهای محیط زیستی در آینده نزدیک خبر داد.

وی گفت: هر تن زباله حدوداً بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ لیتر شیرابه تولید می کند که با توجه به فصول سال متغیر و با نفوذ آن به سفره‌های زیر زمینی موجب آلودگی آب و خاک می شود ، همچنین هر تن زباله با تولید بیش از ۴۰۰ متر مکعب گاز گلخانه ای علاوه بر آلودگی هوا موجب تخریب لایه ازن و به تبع آن گرم شدن زمین می گردد که با نگاهی کوتاه به آمار و ارقام می توان به عمق فاجعه زیست محیطی که در شرف وقوع است پی برد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با مشاهده وضعیت اسفناک مرکز دفن زباله شهرستان ورزقان و پخش زباله های پلاستیکی در مسیر بزرگراه ورزقان – خواجه افزود: با توجه به شعار امسال روز زمین پاک "سرمایه گذاری در زمین با کاهش پلاستیک" شهرستانهای مشابه  نیز بایستی در نزدیک ترین زمان ممکن تمهیدات جدی نسبت به طراحی لندفیل های استاندارد و امحا اصولی پسماند ها خصوصا زباله های پلاستیکی  با رعایت مسئله اقلیم، موقعیت مکانی، بررسی دقیق راههای دسترسی ، نوع خاک و توپوگرافی محل اقدام کنند.

قاسم زاده با اشاره به اهمیت موضوع تفکیک زباله از مبدا بعنوان بهترین روش بازیافت زباله گفت: امروز این همه زباله های پلاستیکی در مسیر آزاد راه خواجه – ورزقان نشان از کم کاری در زمینه آموزشهای زیست محیطی لازم برای خانواده ها و همه آحاد جامعه در زمینه ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدا را نشان میدهدکه انشالله با مشارکت همه اقشار و تسهیلگران بتوانیم همگان را  با اهمیت این طلای سیاه آشنا کرده و اطمینان داشته باشیم بازیافت زباله یک مسیر هموار برای دستیابی به اقتصاد سبز در سطح کلان است.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی ومنابع انسانی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی همچنین با مشاهده وضعیت نامناسب ساختمان و تجهیزات موتوریه  اداره محیط زیست شهرستان ورزقان ادامه داد: در آینده در خصوص ساخت و ساز اداره جدید محیط زیست این شهرستان ، تامین اعتبار لازم و بازسازی و تامین تجهیزات خودرویی با اهتمام جدی پیگیر خواهیم بود.

فرماندار شهرستان ورزقان نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت ساختمان اداره محیط زیست شهرستان ورزقان گفت: احداث و مناسب سازی ساختمان محیط زیست ورزقان و ایجاد سایت در منطقه جنگلی این شهرستان بسیارحائز اهمیت بوده و در خصوص تامین اعتبار لازم از منابع مختلف بطور جدی پیگیر هستیم.  

نماینده شهرستان ورزقان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه محیط زیست اساس زندگی بشریت بوده و تمام فاکتورهای محیط زیست خاک، آب و هوا با فاکتورهای ساخت بشر مثل امواج و آلاینده ها همه با دخالت دست بشر باعث ایجاد مشکلات عدیده‌ای شده است، گفت: شهرستان ورزقان به لحاظ زیستگاه گیاهی - جانوری و معادن پیشتاز بوده نیازمند دقت بیشتر و تعاملات و مدیریت دقیق تر می باشد بعنوان مثال برای استفاده از ثروت معادن حتمن با کنترل مسائل زیست محیطی باید کمترین تخریب و بیشترین منافع در نظر باشدکه متاسفانه خیلی جاها شاهدیم از آثار مخرب چشم پوشی شده که نتایج آن دامن خود مان را می گیرد.

وی افزود: در خصوص ساخت  اداره جدید محیط زیست ورزقان و تجهیزات مورد نظر حتما حمایت‌های لازم و ویژه  را بکار خواهیم برد اما الزاما در اجرای پروژه های معادن،  نظارت های زیست محیطی با قاطعیت انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون توسعه مدیریت فارس تبریز شهرستان ورزقان مس سونگون نماینده مردم ورزقان در مجلس روز زمین پاک زباله شیرابه زباله معاون توسعه مدیریت شهرستان ورزقان زیست محیطی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۸۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فاروق سلیمانی گفت: در راستای فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ زیست محیطی در بین دانش آموزان با همکاری اداره آموزش و پرورش در هفته زمین پاک برنامه های زیست محیطی در مدارس شهر و روستای این شهرستان برگزار می گردد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد هدف از این آموزشها را آگاهی بخشیدن و نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از محیط زیست در کودکان عنوان کرد و گفت: این آموزشها با موضوعات زیست محیطی در خصوص مدیریت پسماند، تفکیک از مبدا ، بازیافت، خطرات پلاستیک و کیسه های پلاستیکی برای دانش آموزان ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست