Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از منابع رسمی پاکستان، سی و هشتمین نشست کمیته امنیت ملی به ریاست «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان روز جمعه در اسلام‌آباد با دستور کار بررسی مجدد ماجرای نامه تهدیدآمیز خارجی علیه دولت پاکستان برگزار شد.

سفیر وقت پاکستان در آمریکا که به گفته "عمران‌خان" نخست وزیر برکنار شده این کشور اوایل ماه مارس امسال نامه محرمانه‌ای مبنی بر مداخله واشنگتن و تلاش برای تغییر رژیم در پاکستان را به دولتمردان اسلام‌آباد منتقل کرد، نیز حضور داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نشست کمیته امنیت ملی پاکستان وزرای دفاع، امور خارجه، کشور و همچنین سران نیروهای مسلح و روسای نهادهای اطلاعاتی و امنیتی حضور داشتند و بار دیگر محتویات نامه مذکور و دیدگاه سفیر وقت پاکستان در آمریکا را بررسی و جمع بندی کردند.

دفتر نخست وزیری پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از بررسی‌ها و جمع بندی صورت گرفته از سوی نهادهای مرتبط همچنین سازمان‌های اطلاعاتی پاکستان این نتیجه حاصل شد که هیچ "توطئه خارجی" علیه پاکستان دریافت نشده است.

انکار دولت پاکستان از توطئه خارجی و اصرار مخالفان بر واقعی بودن آن درحالی است که عمران‌خان نخست وزیر سابق پاکستان توطئه آمریکا را عامل برکناری خود دانسته و ضمن مخالفت با دولت جدید این کشور، هشدار داد: اگر انتخابات زودهنگام در پاکستان برگزار نشود تظاهرات سراسری با حضور میلیونی مردم معترض به سمت اسلام‌آباد حرکت خواهد کرد.

عمران‌خان رهبر اپوزیسیون فعلی پاکستان خواستار برگزاری فوری انتخابات زودهنگام در کشور است و هشدار داده که ادامه فعالیت دولت شهباز شریف و خودداری از برگزاری انتخابات، بحران سیاسی در پاکستان را افزایش خواهد داد.

«محمد شهباز شریف» رییس حزب مسلم لیگ شاخه نواز روز ۲۲ فروردین ماه با کسب اکثریت آرای نمایندگان مجلس ملی به عنوان بیست و سومین نخست وزیری پاکستان انتخاب شد.

عمران‌خان رهبر حزب تحریک انصاف به عنوان حزب حاکم وقت پاکستان و بیست و دومین نخست وزیر این کشور، با بی‌اعتمادی نمایندگان جبهه اپوزیسیون در مجلس روبرو شد و سرانجام با رأی اکثریت نمایندگان، وی در نیمه راه مجبور به کناره گیری شد.

برچسب‌ها پاکستان عمران خان ایالات متحده آمریکا اسلام آباد محمد شهباز شریف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان عمران خان ایالات متحده آمریکا پاکستان عمران خان ایالات متحده آمریکا اسلام آباد محمد شهباز شریف اسلام آباد شهباز شریف عمران خان نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۹۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نه» پاکستان به امرو نهی آمریکا درباره ایران

به گزارش همشهری‌آنلاین، "اسحاق دار" معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان، روز سه‌شنبه با نادیده گرفتن هشدارهای آمریکا درباره روابط تجاری با ایران، به ویژه در زمینه پروژه مشترک خط لوله انتقال گاز میان دو کشور گفت که نمی‌توان به پاکستان امر و نهی کرد و این کشور در تصمیم‌گیری‌هایش، تنها منافع خود را در نظر می‌گیرد.

روزنامه پاکستانی دان در این باره گزارش داد: دار در یک نشست خبری در اسلام‌آباد در پاسخ به سوالی درباره این پروژه گفت که "ما باید مراقب منافع خود بوده و تعهدات خود را در نظر داشته باشیم و دولت باید با در نظر داشتن منافع پاکستان درباره کاری که می‌خواهیم انجام بدهیم، زمان و چگونگی آن تصمیم‌گیری کند، فارغ از این که آمریکا و دیگر کشورها چه می‌گویند.

او افزود: نمی‌توان به ما امر و نهی کرد و ما به کسی اجازه نمی‌دهیم مانعی ایجاد کند. پاکستان کشوری مستقل است و ما همان طور که به استقلال دیگر کشورها احترام می‌گذاریم، انتظار داریم که دیگران نیز به استقلال پاکستان احترام بگذارند.

واشنگتن در پی سفر اخیر "سید ابراهیم رئیسی" رییس جمهور ایران به پاکستان که امضای توافق‌ها و تفاهم‌نامه‌های همکاری دوجانبه در حوزه‌های متعدد از دستاوردهای آن بود، درباره خطر اعمال تحریم‌ها به کسانی که با ایران به تجات می‌کنند، هشدار داد.

اسحاق دار در این باره گفت که پاکستان، نتیجتا تصمیم‌گیری خواهد کرد.

به گفته وزیر امور خارجه پاکستان، سفر رئیسی به این کشور "بسیار ثمربخش" بود.
او همچنین گفت که "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان سعودی قرار است به زودی، به پاکستان سفر کند و دولت در ماه جاری از تاریخ آن مطلع خواهد شد.

اسحاق دار در ادامه گفت که در نشست اخیر سازمان همکاری اسلامی خواستار آتش‌بس فوری و باز کردن کریدوری بشردوستانه در غزه و اجرای راهکار "۲ دولتی" با مرزهای ۱۹۶۷ برای حل‌وفصل مسئله فلسطین شده است.

کد خبر 850413 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و پاکستان خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • به فشارهای آمریکا درباره خط لوله گاز با ایران توجه نمی‌کنیم
  • «نه» پاکستان به امرو نهی آمریکا درباره ایران
  • سران کشورهای بزرگ به تل‌آویو رفتند تا علیه اسلام اعلام جنگ کنند
  • احتمال عبور آمریکا و اروپا از نتایاهو پس از حمله به رفح/ حکم تعقیب جنایی نخست وزیر رژیم صهیونیستی عملیاتی خواهد شد؟
  • وحدت اسلامی؛ راهکار مقابله با توطئه دشمنان/ لزوم تمسک مسلمانان به قرآن کریم و مساجد
  • پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره ایران دست رد زد
  • نه وزیر خارجه پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره روابط با ایران
  • پاکستان: دیکته خارجی را درباره پروژه مشترک گازی با ایران نمی‌پذیریم
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم