Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل - رامین حسین آبادیان: در حال حاضر بیش از ۷۰ سال است که از اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی می‌گذرد. در طول این مدت، صهیونیست‌ها برای تضمین بقای خود در سرزمینی که هیچگاه متعلق به آنها نبوده است، جنایت‌های فراوانی را علیه مردم مظلوم فلسطین مرتکب شده‌اند؛ جنایت‌هایی که به دلیل حجم گسترده آنها در طول سال‌های متمادی، به امری عادی و روزمره برای افکار عمومی تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درحال حاضر میلیون‌ها شهروند فلسطینی توسط صهیونیست‌ها از خانه و کاشانه خود آواره شده و هزاران تَن دیگر نیز به دلیل ایستادگی در برابر زورگویی‌ها و رفتارهای قلدرمآبانه صهیونیست‌ها در بند این رژیم گرفتار شده‌اند. علاوه براین، تعداد بی‌شماری از فلسطینیان نیز از زمان اشغال سرزمین‌مادری‌شان تاکنون به شهادت رسیده و یا در جریان درگیری با نظامیان تا دندان‌مسلح صهیونیست، زخمی و یا حتی معلول شده‌اند.

یکی از مهمترین دلایل نامگذاری روز جهانی قدس، اعلام همبستگی عملی با فلسطینیان است تا آنها در مسیر جهادی‌شان در مبارزه با صهیونیسم احساس تنهایی نکنند با این حال، از بیش از ۴۰ سال پیش تاکنون بارقه امیدی در نزد ملت مظلوم فلسطین بوجود آمده است. بارقه امیدی تحت عنوان «روز جهانی قدس»؛ روزی که حضرت امام خمینی (ره) با درایت و هوشمندیِ آن را برای اعلام حمایت مسلمانان و آزادگان عالَم از ملت مظلوم فلسطین، نامگذاری کردند. در این روز، سیل خروشان ملت‌های آزاده برای اعلام همبستگی خود با مردم فلسطین و همچنین اعلام انزجار از اقدامات خصمانه اشغالگران علیه آنها، به خیابان‌ها سرازیر می‌شود.

پس از نامگذاری روز جهانی قدس توسط امام خمینی (ره) مردم فلسطین دریافتند که با وجود خیانت‌های بزرگ شیخ‌نشینان عرب، آنها در نبرد با صهیونیست‌ها تنها نیستند و همچنان صداهایی وجود دارد که مطالبات مشروع‌شان را فریاد می‌زنند. بنابراین، پر واضح است که یکی از مهمترین دلایل نامگذاری روز جهانی قدس، اعلام همبستگی عملی با فلسطینیان و حمایت از آنها در مسیر جهادی‌شان در مبارزه با صهیونیسم است تا هیچگاه در این مسیر احساس تنهایی نکنند.

از سوی دیگر، یکی از اهداف اصلی و اساسی راهپیمایی‌های مردم در سراسر جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در روز جهانی قدس، زنده نگاه داشتن «مسأله فلسطین» است؛ مسأله‌ای که صهیونیست‌ها قصد دارند با منحرف کردن افکار عمومی، مقدمات به فراموشی سپردن آن را فراهم آورند. روز جهانی قدس ضمن زنده نگاه داشتن «مسأله فلسطین»، در بَطن خود حامل این پیام نیز هست که هیچ مسأله ای به اندازه فلسطین برای جهان اسلام حائز اهمیت نیست.

ازجمله اصلی ترین اهداف برپایی روز جهانی قدس زنده نگاه داشتن مسأله فلسطین است؛ موضوعی که رهبر معظم انقلاب نیز اخیراً به آن اشاره کردند در واقع مردم مسلمان و آزاده در سراسر جهان با برگزاری تظاهرات‌های ضد صهیونیستی به صراحت اعلام می‌کنند که جنایت‌های این رژیم علیه مردم مظلوم فلسطین تحت هیچ شرایطی شامل مرور زمان نخواهد شد و این جنایت‌ها هیچگاه از اذهان و خاطره‌ها پاک نمی‌شوند.

این موضوع یعنی «زنده بودن مسأله فلسطین» همان موضوعی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اخیراً در جریان دیدار با مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران بدان اشاره کردند. در همین ارتباط، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: «فلسطین دارد نشان می‌دهد که بحمدالله زنده است؛ فلسطین زنده است. بر خلاف سیاست‌های آمریکایی و پیروان آنکه خواستند مسأله فلسطین به فراموشی سپرده بشود و مردم اصلاً یادشان برود که یک سرزمینی به نام فلسطین و ملّتی به نام ملّت فلسطین وجود داشته، بر خلاف خواسته آنها روزبه‌روز مسأله فلسطین پُررنگ‌تر شده است».

بدیهی است که زنده بودن مسأله فلسطین یکی از مهمترین دستاوردهای بزرگداشت روز جهانی قدس در طول سال های گذشته به شمار می‌رود. از سوی دیگر، برگزاری راهپیمایی‌های روز جهانی قدس در هر سال موجب می‎‌شود تا افکار عمومی منطقه از اصلی‌ترین و خطرناک‌ترین تهدیدی که متوجه جهان اسلام است، غافل نشوند. در واقع، روز جهانی قدس این واقعیت مهم را به مسلمانان یادآوری و گوشزد می‌کند که هیچ خطری به اندازه حجم خطرهای صهیونیسم، آنها و امتشان را تهدید نمی‌کند.

اکنون نیز برگزاری راهپیمایی‌های روز جهانی قدس تأثیر به مراتب بیشتری در خنثی‌سازی پروژه صهیونیست‌ها برای انحراف افکار عمومی از خطر اصلی جهان اسلام، دارد. مدتهاست تل‌آویو و هم‌پیمانان غربی عربی آن تلاش می‌کنند تا افکار عمومی را از خطر «صهیونیسم تروریستی» منحرف سازند؛ صهیونیسمی که همین امروز با ارتکاب تروریسم دولتی و سازمان یافته در اراضی اشغالی، هزاران نفر را در قدس، مسجدالاقصی و کرانه باختری به خاک و خون می‌کشد.

روز قدس امسال در مقایسه با سال‌های گذشته حال و هوای متفاوتی خواهد داشت و در آن، پیام حمایت از «انتفاضه رمضانی» فلسطینیان به صهیونیست‌ها مخابره خواهد شد ناگفته نماند که روز جهانی قدس، تنها روزی برای مقابله با رژیم صهیونیستی و مقابله با اشغالگری‌های این رژیم نیست؛ بلکه این روز، نمادی از ایستادگی در برابر تمامی متحدان تل آویو از جمله ایالات متحده آمریکاست. درست به همین دلیل است که شعار «مرگ بر آمریکا» همواره با شعار «مرگ بر اسرائیل» در جریان راهپیمایی‌های روز جهانی قدس عجین شده است.

مردم مسلمان و آزاده در سراسر جهان هر ساله در روز جهانی قدس ضمن بزرگداشت این روز و مشارکت در راهپیمایی‌های گسترده پیام‌های متعددی را به رژیم صهیونیستی مخابره می‌کنند؛ ازجمله اینکه حتی با وجود عادی سازی روابط سران عرب، حاضر به سازش و مصالحه با صهیونیست‌ها نیستند به برعکس، به رویارویی با آنها ادامه خواهند داد. در همین حال، راهپیمایی‌های روز قدس این پیام را به صهیونیست‌ها می‌رساند که هرچقدر دامنه ارتکاب جنایت‌هایشان علیه فلسطینیان گسترده‌تر شود، حمایت‌های ملت‌ها از مردم فلسطین نیز افزایش خواهد یافت.

بدون تردید، در سایه تشدید تجاوزات و اقدامات خصمانه صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی در ماه مبارک رمضان سال جاری، روز جهانی قدس پیش روی حال و هوای متفاوتی در مقایسه با سال‌های گذشته خواهد داشت و متضمن پیام محکمی برای صهیونیست‌ها خواهد بود. لذا یکی از مهمترین پیام شرکت کنندگان در راهپیمایی‌های روز قدس امسال، حمایت آنها از انتفاضه رمضانی علیه رژیم صهیونیستی خواهد بود.

کد خبر 5470033 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: فلسطین رژیم صهیونیستی مسجدالاقصی روز قدس اوکراین فلسطین رژیم صهیونیستی روسیه عراق جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین مسجدالاقصی ایالات متحده امریکا ترکیه آخرین اخبار اوکراین افغانستان سوریه ایران راهپیمایی های روز زنده نگاه داشتن رژیم صهیونیستی یکی از مهمترین روز جهانی قدس مسأله فلسطین مظلوم فلسطین صهیونیست ها افکار عمومی جنایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۹۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان و اساتیدِ ایرانی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت اصلی خود بدانند

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم مظلوم غزه و فلسطین بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایسنا در بیانه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی آمده است: «با ادامه‌ نسل‌کشی، کشتار و جنگ در غزه، دانشگاه‌های سراسر جهان بویژه ایالات متحده آمریکا شاهد بزرگ‌ترین موج تجمعات اعتراضی به نشانه‌ همبستگی با مردم فلسطین و خواهان قطع مراودات علمی با نهادها و شرکت‌های وابسته به آن و توقف ارسال تسلیحات کشتار جمعی به سازه‌ فاشیستی هستند.

امروز در مهد به اصطلاح «آزادی بیان» و «آزادی آکادمیک»(آزادی موسسات دانشگاهی، پژوهشی و اعضای جامعه علمی، استادان، پژوهشگران و دانشجویان)، در حمایت از درنده‌خوترین نیروی تاریخ بشر یعنی دولت فاشیست و آپارتاید رژیم صهیونیستی، آمریکای جنایتکار که خود را متصدی بلامنازع فضیلت‌ها و ارزش‌های انسانی می‌داند در کسری از ثانیه ارزش‌های جهانشمول آزادی را تحقیر و روی راستینِ خود را نشان داده و در یک اقدام بی‌سابقه با اشغال و لگدمال کردن حریم مستقل دانشگاه آن را تبدیل به پادگان کرده‌ و با گسیلِ پلیس ضد شورش، گارد ملی ارتش آمریکا، استقرار نیروهای امنیتی و تک‌تیرانداز، نصب دوربین‌های امنیتی نسبت به محاصره دانشگاه و دستگیری، بازداشت و ضرب و شتم صدها استاد و دانشجو اقدام و با پرونده‌سازی، مقدمات تعلیق و اخراج آن‌ها را در راستای سرکوب و خفه کردن صدای حامیان فلسطین و معترضین به ماشین نسل‌کشی فراهم کرده است و سازمان بدنام موساد با استفاده از تکنولوژی شناسایی صورت، دانشجویان را تهدید به از دست دادن موقعیت‌های شغلی و استخدامی می‌کند.

امروز در دوره پسافروپاشی و افول هژمونی نظام سلطه، که تحولات جهانی با سرعت سرسام‌آور حول مسئله فلسطین و غزه قهرمان به پیش می‌رود و خیزش نوین ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های جهان به راه افتاده و نیروهای ساحت میدانی جبهه خود را مشخص  و حول این مساله دست به صف‌آرایی زده‌اند دانشجویان و اساتیدِ تمامی دانشگاه‌های ایران اسلامی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت و ماموریت اصلی خود قرار داده و پیش‌آهنگ تحولات منطقه‌ای و جهانی باشند و با نمایندگی مطالبات مردمی نگذارند نیروهای منحط، اوباش و شیفتگان دموکراسی صوری و گزینشی آمریکایی بر حوزه عمومی مسلط گردند. »

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • ویدیو/ تأمین حقوق ملت فلسطین یک مطالبه بین‌المللی است
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیست‌ها معطوف باشد
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی
  • حمایت الجزایر از طرح عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل
  • دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها پیش‌آهنگ تحولات جهانی باشند
  • دانشجویان و اساتیدِ ایرانی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت اصلی خود بدانند