Web Analytics Made Easy - Statcounter

شماری از سیاستمداران و اندیشمندان فرهیخته پاکستان با محکوم کردن جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در بیت المقدس، تاکید کردند: کمک به ملت فلسطین برای نجات از تسلط اسرائیل و آزادی قدس تنها در گروی اتحاد و یکدلی مسلمانان و امت اسلام است.

به گزارش روز جمعه ایران اکونومیست، سمینار «قدس؛ محور و مرکز وحدت» به همت بنیاد حمایت از فلسطین پاکستان در شهر اسلام‌آباد برگزار شد و شخصیت‌های مهم سیاسی، مذهبی و اجتماعی پاکستان در این سمینار سخنرانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنرانان تعرض و بی‌حرمتی نیروهای اشغالگر صهیونیست به مسجد الاقصی و تکرار این جنایت طی روزهای اخیر را به شدت محکوم و خطاب به نهادهای بین المللی به ویژه سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب خواستار گام‌های عملی آنان فراتر از صدور بیانیه‌ها و لفاظی شدند.

سناتور «طلحه محمود» وزیر امور ایالات و مناطق مرزی پاکستان گفت: در دنیای امروز، فلسطین و خاورمیانه دو نقطه حساس برای بروز جنگ هستند. جهان اسلام به ویژه کشورهای عربی مسوولیت اساسی برای دفاع از ملت فلسطین برعهده دارند.

وی افزود: بیت المقدس متعلق به فلسطینی‌ها است و اسرائیل به طور غیرقانونی و با تهاجم سرزمین فلسطینی‌ها را تصرف کرده است.

حجت الاسلام «ناصر عباس جعفری» دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان گفت: اقدام آمریکا و حاکمان سازشگر در منطقه در همدستی با اسرائیل نقض آشکار قوانین بین المللی از جمله نقض قطعنامه‌های شورای امنیت است.

وی تاکید کرد: جهان اسلام باید برای حل مسائل پیش روی خود به ویژه کاهش تنش‌ها در خاورمیانه، حل بحران سوریه، یمن و فلسطین به طور جدی نقش آفرینی کند.

این رهبر مذهبی پاکستان افزود: اسرائیل یک رژیم غاصب و البته شکست خورده است لذا توطئه این رژیم برای همدستی با برخی اعراب برای تضعیف محور مقاومت محکوم به شکست است.

برای حل مشکل فلسطین، اقدام عملی نیاز است
«سید نیر حسین بخاری» دبیرکل حزب مردم و رئیس سابق سنای پاکستان نیز در این سمینار گفت: برای حل مناقشه فلسطین تنها حرف کافی نیست، بلکه باید اقدامات عملی انجام دهیم. سازمان ملل به ویژه اتحادیه عرب به وظایف خود در قبال فلسطین و جلوگیری از نقض حقوق بشر توسّط اسرائیل عمل کنند.

وی سرکوب فلسطینیان از سوی اسرائیل و تعرض این رژیم به بیت المقدس را ظالمانه توصیف کرد و افزود: زمان آن رسیده که ما به اختلافات خود پایان داده و به حل مسئله فلسطین کمک کنیم.

«صابر ابو مریم» دبیرکل بنیاد حمایت از فلسطین در پاکستان نیز با تمجید از اقدام تاریخی امام خمینی (ره) برای نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس، گفت: امام راحل روح تازه‌ای به نهضت‌های آزادی ملت‌های مظلوم جهان از جمله نهضت آزادی فلسطین و مبارزه علیه دشمن صهیونیستی دمیدند.

وی با انتقاد از اقدام برخی از کشورهای منطقه و عربی برای برقراری روابط با رژیم نامشروع صهیونیستی، افزود: توطئه‌های ایجاد اسرائیل بزرگ و خاورمیانه بزرگ به طور مفتضحانه‌ای با شکست روبرو شده است.

در پایان این سمینار شرکت کنندگان با تصویب قطعنامه‌ای از دولت پاکستان خواستند تا جمعه آخر ماه مبارک رمضان را رسما به عنوان روزجهانی قدس برگزار کند.

شرکت کنندگان با حمایت از راهپیمایی بزرگ فلسطینیان، تهاجم اخیر نیروهای رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی را به شدت محکوم کردند.

آنان همچنین تهاجم قدرت‌های خارجی در سوریه، لبنان، عراق، افغانستان، لیبی و یمن را نیز محکوم کردند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: پاکستان ، رژیم صهیونیستی ، فلسطین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پاکستان رژیم صهیونیستی فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۹۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برکناری نتانیاهو تنها راه نجات است/ تاکید بر برگزاری انتخابات زودهنگام

به گزارش قدس آنلاین، موشه یعلون وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی با حمله به کابینه حاکم بر این رژیم، تداوم حیات کابینه بنیامین نتانیاهو را عامل ویرانی رژیم اسرائیل ارزیابی کرد.

وی به تاکید موسسان رژیم جعلی صهیونیستی از جمله «بن گورین» بر حفظ انسجام صهیونیست ها اشاره و اضافه کرد: کسی فکر نمی کرد که روزی یک نخست وزیر اسرائیل توسط دادگاه لاهه، به دلیل جنایت جنگی محاکمه شود.

یعلون حضور صهیونیست های تندرو از جمله ایتامار بن گویر و بزالل اسموتریچ وزرای امنیت داخلی و دارایی رژیم صهیونیستی در کابینه حاکم را یادآور شد و افزود: کسی فکر نمی کرد روزی برسد که چنین افرادی عضو کابینه شوند؛ کسانی که به فرماندهی ارتش حمله می کنند و دنبال ایجاد تنش و درگیری در مسجدالاقصی و ویرانی اسرائیل هستند.

ژنرال یعلون، نجات رژیم اشغالگر را در گرو برگزاری انتخابات زودهنگام برای برکناری کابینه نتانیاهو اعلام کرد.

در همین حال، ولادیمیر بیلیاک عضو کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی با اشاره به وقت کشی کابینه نتانیاهو برای توافق با مقاومت فلسطین و تاکید این کابینه بر ادامه جنگ گفت: هیچ چیزی مهم‌تر از آزادی اسرا نیست.

وی با ابراز نگرانی درباره گسترش دامنه جنگ، افزود: اگر برای نجات اسرائیل از دست کابینه جنایتکار نتانیاهو، باید جنگ (علیه غزه) را پایان دهیم، همین الان باید این کار را بکنیم و فردا شاید دیر باشد.

این مقام صهیونیست، ادامه جنگ را ضامن بقای کابینه حاکم دانست و گفت: نتانیاهو، حیات سیاسی خود را در تداوم جنگ می داند.

گفتنی است؛ جنگ علیه غزه به مهمترین عامل تشدید تنش بین سران رژیم اشغالگر تبدیل شده و در حالی که نتانیاهو و متحدانش خواهان تداوم جنگ هستند، مخالفان آنها بر آتش بس و آزادی اسرای صهیونیست تاکید دارند.

بسیاری از کارشناسان، هدف نتانیاهو از اصرار بر تداوم جنگ را، حفظ حیات سیاسی و فرار از تعقیب قضائی می دانند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
  • آشتی داخلی، محور نشست فتح و حماس در پکن
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • برکناری نتانیاهو تنها راه نجات است/ تاکید بر برگزاری انتخابات زودهنگام
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • تجمع دانشجویان کرمانی در محکوم کردن رژیم صهیونیستی
  • هشدار تشکیلات خودگردان درباره پیامدهای حمله صهیونیست‌ها به رفح
  • تجمع دانشگاهیان کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی
  • دانشگاهیان سراسر کشور در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه
  • غریب‌آبادی: سرکوب جنبش‌‌های دانشجویی آمریکا را محکوم کنید