Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سرلشکر سید یحیی رحیم‌صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در مراسم اولین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی با بیان اینکه در سحرگاه ۱۹ رمضان سال چهلم هجری قمری، زمین به لرزه درآمد و خروش از آسمان‌ها بلند شد، گفت: نیاز است قدر لیالی قدر را بدانیم و از خداوند، پیامبر اکرم و اهل بیتش برای نجات مردم کمک بخواهیم تا حال و وضع ما را بهتر کنند و درهای نعمت را به سوی ملت ما و ملت‌های مسلمان بگشایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: خداوند این گونه اراده کرده که ملت ما بت‌پرست نباشند و همواره به خدای واحد اعتقاد داشتند، تاریخ کشور ما با انحطاط سلسله ساسانی اسلام محمدی را پذیرفتند و مدال افتخار شیعه بودن را بر گردن خود آویختند و حضور امثال سلمان فارسی در این مسیر تأثیرگذار بود.

سرلشکر رحیم‌صفوی یادآور شد: ملت‌های بزرگ دارای رهبرها و عناصر هویت بخشی هستند که تمدن آن را ترسیم می‌کنند و علمای بزرگ اصفهان در طول این سال‌ها چه در ۵٠٠ سال و چه در ۲٠٠ سال گذشته در این مسیر تأثیرگذار بوده‌اند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، اظهار کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی با هوشمندی، ایمان به خدا و توسل و توجه به حضرت مهدی (عج) که صاحب این انقلاب هستند، با رهبری عالم حکیم و دولت جدید از گردنه‌ها عبور می‌کنیم؛ استقرار دولت طول می‌کشد، اما شاهد گشایش در مسائل اقتصادی، سیاست داخلی و خارجی خواهیم بود و جای امیدواری است.

وی با بیان اینکه از نظر من ایران پایتخت امیرالمؤمنین است، تصریح کرد: ایران، ملت و دولت ایران بزرگ‌ترین پشتیبان حضرت مهدی (عج) خواهند بود و با ظهور ایشان دولت و ملتی قدرتمند از امام حمایت خواهند کرد.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی با بیان اینکه یک سال از شهادت سردار ایران، اسلام و اصفهان سردار حجازی می‌گذرد، خاطرنشان کرد: زمان بیش‌تری لازم است تا ابعاد شخصیت جامع او یعنی افق‌های بلند تفکر جهادی راهبردی، اخلاق و رفتار و مردم‌داری او را در طول ۴۳ سال خدمت‌گذاری مؤثر بشناسیم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تأکید کرد: سردار سرلشکر سید محمد حجازی، از نظر تفکر و اندیشه قله رفیع عقلانیت و تفکر راهبردی برای پاسداری و دفاع همه‌جانبه از ملت و کشور و عمق‌بخشی دفاع از انقلاب اسلامی تا دریای مدیترانه بود.

وی با بیان اینکه سردار حجازی دارای هندسه فکری، نبوغ استراتژیک برای مقابله با صهیونیست‌ها و داعشی‌های کافر بود، گفت: به برکت حضور او در لبنان و مجاهدت مدافعان حرم، صهیونیست‌ها در برابر انقلاب اسلامی شکست خوردند.

سرلشکر رحیم‌صفوی پیرامون ویژگی‌های سردار حجازی توضیح داد: سردار حجازی کم حرف می‌زد، اما کلام او راهبردی بود، از خود تعریف نمی‌کرد، اما از خود گذشته و در عمل مکتوم و عمیق بود؛ او حزب‌الله لبنان را قدرت بخشید و صهیونیست‌ها را به زانو درآورد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه سردار شهید حجازی در بعد اخلاقی و رفتاری نمونه‌ای کامل از اخلاص، حیا، نجابت و خودسازی بود، تصریح کرد: وی تندیس تواضع، فروتنی، وقار، آرامش و صدق و صفای باطن بود.

وی اضافه کرد: سردار حجازی از خود نمی‌گفت، بلکه از خدا می‌گفت و در این ۴۳ سال در هر کجا قرار داشت، تأثیرگذار بود و هر شخصی با او نشست و برخاست داشت تحت تأثیر او قرار داشت و به میز، مقام و درجه تعلقی نداشت.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا پیرامون اقدامات مؤثر سردار حجازی عنوان کرد: سردار حجازی از سال‌های اول تأسیس سپاه در بنیان‌گذاری مراکز آموزشی و ایجاد ساختار نظام آموزشی برای اعزام ۲٠٠ هزار بسیجی از استان اصفهان و پس از آن از ابتدا تا انتهای جنگ تأثیرگذار بود.

سرلشکر رحیم‌صفوی در خصوص نقش سردار حجازی در دفاع مقدس تصریح کرد: در خط مقدم شجاع بود و طرح‌ریزی عملیاتی و ستاد نظر می‌داد، او در ۸ سال دفاع مقدس یک سره به مجاهدت بود و پس از دفاع مقدس نیروی مقاومت بسیج را ساماندهی کرد و امنیت پایدار را از مرزها تا شهرها را فراهم کرد و در فتنه ۷۸ با کمک مردم تهران را تبدیل به آرامش کرد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با تاکید بر اینکه یکی از اهداف چنین جلساتی ساختن نسل جوانی است که انقلاب و جنگ را ندیده‌اند، افزود: اگر فکر، زندگی، معیشت، اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان را درست کنیم، بزرگ‌ترین حامیان انقلاب و کشور می‌شوند و سردار حجازی در این مسیر تلاش‌ها و فعالیت‌های زیادی داشت.

وی خاطرنشان کرد: الگو گرفتن از شهیدان، نجات‌بخش ملت از هجوم فرهنگی و جنگ ترکیبی است؛ هیچ قدرتی توان برخورد با ایران را ندارند؛ ایرانی که روزی نوکر آمریکا بود امروز در برابر آن ایستاده است.

سرلشکر رحیم‌صفوی با اشاره به اینکه امیدوارم با مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان داخلی و خارجی و همبستگی ملت و دولت به ساحل نجات برسیم، یادآور شد: با فضل الهی و توجهات ۱۴ معصوم، پیش‌روی ما امیدوارکننده است و فتح‌المبین‌هایی در عرصه داخلی و خارجی پیش‌رو داریم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا درخصوص وقایع اخیر جهان تأکید کرد: از دولت بازرگان تا امروز را دیده‌ام و می‌گویم رو به جلو و پیشرفت هستیم و با توجه به تهدیدات مشترک علیه ما و برخی از کشورها می‌توانیم با آن‌ها به منافع مشترک برسیم.

وی افزود: نگاه به همسایگان و نگاه به شرق بر اساس منافع کشترک و تهدیدات مشترک نگاهی راهبردی است.

سرلشکر رحیم‌صفوی عنوان کرد: مشکلاتمان در داخل کشور به برکت دولت‌مردان کارآمد در سطوح مختلف حل خواهد شد.

کد خبر 671647 برچسب‌ها سردار حجازی رحیم صفوی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سردار حجازی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا سرلشکر رحیم صفوی صهیونیست ها سردار حجازی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۹۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید اعتراض حامیان فلسطین در مراکز آموزش عالی آمریکا

اعتراضات دانشجویان حامی حقوق فلسطینی‌ها روز پنجشنبه ۲۵ آوریل (۶ اردیبهشت) در حالی به شمار بیشتری از دانشگاه‌های ایالات متحده گسترش یافت که پلیس روند برچیدن چادر‌های تحصن‌کنندگان را آغاز کرده و به نظر می‌رسد صبر مقامات رو به اتمام است.

به گزارش یورونیوز، به درخواست روسای شماری از دانشگاه‌ها، افسران ضد شورش پلیس با استفاده از گاز اشک‌آور به تعدادی از دانشگاه‌ها وارد شده‌اند تا مانع از تحصن دانشجویان شوند.

بیش از ۲۰۰ معترض روز چهارشنبه و بامداد پنجشنبه در دانشگاه‌های لس‌آنجلس، بوستون و آستین، تگزاس (جایی که حدود ۲ هزار نفر در روز پنجشنبه تجمع کرده بودند) دستگیر شدند.

فعالان معترض با برپایی تحصن‌ها و برپایی تظاهرات پرحاشیه خواستار برقراری آتش‌بس در جنگ (رژیم) اسرائیل با حماس و همچنین قطع روابط دانشگاه‌ها با (رژیم) اسرائیل و همینطور شرکت‌هایی هستند که به گفته آن‌ها از این درگیری سود می‌برند.

در کالج اموری در آتلانتا پلیس تلاش کرد معترضان را که بر روی چمن‌ها تحصن کرده بودند عقب بزند. اداره پلیس آتلانتا گفته است افسرانی که به درخواست کمک مسئولان کالج پاسخ دادند «با خشونت» مواجه شده و مجبور شدند از «محرک‌های شیمیایی» برای پراکنده کردن معترضان استفاده کنند.

سازمان‌دهندگان تظاهرات در دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس در پیامی آنلاین گفتند: «به مدت ۲۰۱ روز، جهان در سکوت شاهد کشتار بیش از ۳۰ هزار فلسطینی توسط (رژیم) اسرائیل بود. امروز دانشگاه کالیفرنیا به دانشجویان سراسر کشور می‌پیوندد و از دانشگاه‌های دیگر می‌خواهد ارتباط خود را با شرکت‌هایی که از اشغال، آپارتاید و نسل‌کشی در فلسطین سود می‌برند قطع کنند.»

جرقه گسترش اعتراضات از زمانی زده شد که مسئولان دانشگاه کلمبیا در نیویورک تا نیمه‌شب ۲۵ آوریل به تحصن‌کنندگان در محوطه این دانشگاه، که نقطه کانونی اعتراضات در ایالات متحده هستند، مهلت دادند چادر‌های خود را جمع کنند.

علیرغم این اولتیماتوم ریاست دانشگاه کلمبیا پنجشنبه شب با صدور بیانیه‌ای و با اشاره به «پیشرفت» در مذاکرات با معترضان، ضرب‌الاجل نیمه‌شب برای برچیدن چادر‌های حامیان حقوق فلسطینی‌ها را لغو کرد.

دفتر مینوش شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مذاکرات پیشرفت نشان داده و طبق برنامه ادامه دارد. ما خواسته‌های خود را داریم و آن‌ها نیز خوسته‌های خود را دارند.»

در همین حال تظاهرات علیه جنگ غزه و در حمایت از فلسطینیان در محوطه دانشگاه تگزاس در شهر آستین نیز برگزار شد. این در حالی است که ۹۳ نفر در محوطه دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در لس‌آنجلس دستگیر شده‌اند.

در کالج امرسون در بوستون و در پی درگیری پلیس با معترضان، کلاس‌های آموزشی روز پنجشنبه لغو شد. پلیس با حمله به محوطه این دانشگاه چادر تحصن‌کنندگان را برچید و ۱۰۸ نفر را دستگیر کرد. این در شرایطی است که در دیگر دانشگاه‌ها نظیر جورج تاون، جورج واشنگتن، هاروارد، براون، میشیگان اعتراض‌ها ادامه دارد.

حامیان ‌(رژیم) سرائیل به گزارش‌ها از اقدام‌ها و شعار‌های «یهودی‌ستیزانه» استناد کرده‌اند و ادعا می‌کنند که دانشگاه‌ها ارعاب علیه یهودیان و سخنان «نفرت‌انگیز» را تشویق می‌کنند. در مقابل تظاهرکنندگان که شامل تعدادی از دانشجویان یهودی هستند، اتهام «یهودی‌ستیزی» را رد کرده‌اند و از مقاماتی که آن را با مخالفت با (رژیم) اسرائیل یکسان می‌دانند انتقاد می‌کنند.

جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده روز یکشنبه «یهودستیزی آشکار» را محکوم کرد و گفت چنین اعمالی «هیچ جایی در پردیس‌های دانشگاهی ندارد.»

کاخ سفید همزمان گفته است که رئیس‌جمهور از آزادی بیان در دانشگاه‌های ایالات متحده حمایت می‌کند.

دیگر خبرها

  • کسی که صدای حامیان فلسطین را خاموش کند، حیوان و هیولایی درنده است
  • حمایت عشایر غیور خوزستانی از عملیات بزرگ وعده صادق +فیلم
  • هویت پوشالی صهیونیست‌ها در مقابل ایمان و قدرت موشکی ایران فروریخت
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
  • سردار فدوی: مستکبرین عالم فکر نمی‌کردند روزی در منطقه غرب آسیا اساس آن‌ها زیر سوال برود
  • جانشین فرمانده کل سپاه: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • گریه سردار رادان در میان حامیان برخورد با بی‌حجاب‌ها
  • تشدید اعتراض حامیان فلسطین در مراکز آموزش عالی آمریکا
  • سردار فدوی: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند