Web Analytics Made Easy - Statcounter



یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: با توجه به اینکه کسانی که امروز بر سر کار هستند از حداقل دانش مدیریتی برخوردار نیستند، می‌بینیم که کارآمدی این دولت حتی از دولت نهم و دهم هم پایین‌تر است.

غلامرضا انصاری فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به این سوال که با وجود یکدست بودن قوا، به نظر می‌رسد رفتار نمایندگان مجلس با دولت تغییر کرده و در انتقاد از عملکرد دولت بحث استیضاح وزرا را مطرح کرده‌اند، تحلیل شما از این رفتار مجلس در برابر دولت چیست، گفت: وقتی عنصر رقابت از عرصه سیاست به نوعی حذف شود، بحث چاپلوسی و خودنمایی نان به نرخ روزخورها فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاست بدون رقابت، امکان نوآوری، تلاش، حل چالش‌ها و مشکل‌ها مهیا نخواهد بود. متاسفانه ما در کشورمان از یک سوراخ دو بار گزیده می‌شویم.

وی تصریح کرد: اصولگرایان توان مدیریتی و نیروهای کارآمد و بالقوه موجود در عرصه کار را ندارند. در دولت نهم و دهم دیدیم که در آن زمان شعار آن‌ها این بود که اگر مملکت یکدست شود و همه قوا در راستای یک هدف قرار بگیرند، کارستان انجام خواهند داد و در ادامه شعار ژاپن اسلامی را دادند، حل مشکلات کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن را در دستور کار خود قرار دادند، اما دیدیم که چه شد و در نهایت بخش قابل توجهی از مشکلات تلنبار شده تا به امروز هم حاصل همان یکدستی آن زمان بود.

انصاری در ادامه افزود: در سال ۹۲، روزنه نسبی در عرصه سیاسی باز شد که مردم، محصول آن را در برجام و حل مشکلات بین‌المللی شاهد بودند. اما در ادامه کارشکنی‌ها و چوب لای چرخ گذاشتن‌ها توسط عناصر تندرو و رادیکال و دلواپس شروع شد و با از دیوار سفارت بالا رفتن، برجام را بزرگترین خیانت تاریخ دانستن، در نهایت با روی کار آمدن ترامپ که یک فرد پوپولیست غیرمذهبی بود، با همراهی و همگامی عناصر داخلی و خارجی برجام کنار گذاشته شد.

انصاری در ادامه افزود: امروز متاسفانه بار دیگر بحث شعار یکدستی قوا توسط نواخته شده است. با این توفیر که کارآمدی این دولت حتی از دولت نهم و دهم پایین‌تر است. امروز می‌بینیم، کسانی بر سر کار هستند که از حداقل دانش مدیریتی برخوردار نیستند. ۵ نامزد ریاست جمهوری می‌خواستند مشکلات کشور را یک شبه حل کنند اما امروز همگی در این دولت بر سر کار هستند. نتیجه آن شد که در بخش‌های مختلف نارسایی خود را نشان می‌دهد و ناکارآمدی شعارها در حدی است که معاون وزیری که مسئول تنظیم بازار است، با شعار به دنبال آن است که یک شبه مشکل گرانی را حل کند. به همین دلیل این مدیران از حداقل‌های کارشناسی و مدیریتی برخوردار نبوده و توان استفاده از ظرفیت کارشناسی بالقوه‌ای که در کشور وجود دارد را ندارند.

این فعال سیاسی گفت: در چنین شرایطی که مشکلی وجود دارد و افرادی ابزار برخوردی‌شان شعار است، می‌بینیم مجلسی که باید معیشت مردم و حل مشکلات داخلی را در اولویت قرار دهد، صیانت از فضای مجازی را در دستور کار خود قرار داده است غافل از آنکه نمی‌توان از طریق چماق با تکنولوژی برخورد کرد. به همین دلیل وقتی مجلس و دولتِ شعاری که با حداقل حضور مردم شکل گرفته است، بار را روی دوش همدیگر انداخته و برخوردهایی از نوع تذکر و استیضاح را در دستور کار خود قرار می‌دهند، این روش هم مشکل‌گشا نخواهد بود.

انصاری افزود: به نظرم شیوه استیضاح با دولت آقای رئیسی قابل حل نخواهد بود و یک خانه تکانی جدی در دولت احساس می‌شود که باید بخش قابل توجهی از کسانی که امروز بر سرکار هستند را کنار گذاشت و اجازه ورود به افراد کارآمد صادر شود. قطعا ظرفیت‌های بالقوه‌ای در داخل وجود دارد که اگر چاشنی کارآمدی را در کنار برنامه‌های خودمان قرار دهیم، مشکلاتی که امروز ظهور پیدا کرده به حداقل رسیده و مشکلات کمتری برای مردم به بار خواهد آورد. بنابراین اگر آقای رئیسی بخواهد از منجلابی که دولتش در آن گرفتار شده نجات پیدا کند، تنها راه آن، بازگشت به ملت و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه مدیریتی و کارشناسی در بین دستگاه‌ها و سازمان‌هاست تا بتواند با به کارگیری افراد توانمند و کارشناس، مشکلات را به حداقل برساند.

انصاری در پاسخ به این سوال که آیا در آینده شاهد مجادله بیشتری میان دولت و مجلس خواهیم بود یا خیر، گفت: قطعا. چون شاهد کارآمدی و کارایی در دولت و مجلس نیستیم و به همین دلیل وقت و انرژی خود را با این کارها تلف خواهند کرد.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۹۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابر دولت در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود

معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات از منطقه ویژه اقتصادی پیام بازدید کرد و آخرین وضعیت پیشرفت احداث مراکز داده در این منطقه را مورد بررسی قرار داد.

 به گزارش ایسنا، علی اصغر انصاری_ معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات_ از منطقه ویژه اقتصادی پیام بازدید کرد.

انصاری در ابتدای این بازدید نشستی با مدیران و معاونان منطقه ویژه اقتصادی پیام و نمایندگان شرکت‌های مرکز داده مستقر در منطقه داشت، عملکرد این مجموعه فراتر از تکالیف تعیین شده ابزار دانست و گفت: منطقه ویژه اقتصادی پیام، ظرفیت‌های بالقوه بسیاری دارد که باید تدبیر شود تا این ظرفیت‌ها هرچه سریعتر بالفعل شود تا اثرات اقتصادی این توسعه بر اقتصاد کلان کل کشور اثرگذار باشد.  

وی با بیان اینکه برنامه‌های منطقه پیام جزء اولویت‌های وزارت ارتباطات قرار دارد، افزود: یکی از این موارد ایجاد مراکز داده در منطقه پیام بعنوان یک قطب است چرا که استعداد لازم را بدلیل همجواری با تهران و همچنین زیرساخت‌های موجود در منطقه دارد.  

معاون وزیر ارتباطات همچنین از برنامه ریزی برای اجرای طرح «ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام خبر داد و گفت: طرح ابردولت توسط سازمان فناوری اطلاعات با سرمایه گذاری دولت و مشارکت بخش خصوصی در مناطقی از جمله تهران اجرا می شود و علاوه بر آن قصد داریم که این طرح را در قطب مرکز داده پیام نیز پیاده سازی کنیم.

انصاری همچنین موضوع برق را یکی از مهمترین مطالبات سرمایه گذاران مراکز داده دانست.

در ابتدای این نشست اکبر قنبرپور، مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام گزارشی از عملکرد منطقه ویژه اقتصادی پیام ارایه کرد و با اشاره به فعال شدن ظرفیت ۲ نیروگاه در این منطقه گفت: با فعال شدن نیروگاه ها، این امکان فراهم شده که به صورت مستقیم به متقاضیان برق واگذار شود.

طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در ادامه نشست نیز نمایندگان شرکت‌های مرکز داده به بیان آخرین وضعیت و برنامه‌های آتی پروژه‌های خود پرداختند.

پس از پایان نشست، انصاری از محل احداث مراکز داده شرکت‌های ارتباطات زیرساخت، آسیاتک و همراه پرداز زرین بازدید بعمل آورد و از نزدیک جزییات پیشرفت اجرای این پروژه‌ها را مورد بررسی قرار داد.  

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آحارونوت: زمان آن رسیده کابینه نتانیاهو کنار برود
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • تصمیمات نادرست در وزارت کار، چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی شود؟!
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است
  • پروژه‌های فعال نهضت ملی مسکن از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • فساد و مفسد در دولت سیزدهم تحمل نخواهد شد
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • ابر دولت در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود