Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصلی‌ترین بخشش و بنا در بهشت و جهنم براساس عملکرد انسان‌ها است. بنابراین درب ورود به بهشت همان درب ورود به فضائل اخلاقی و در مقابل درب جهنم همان ورودی اخلاق و کردار بد است.

 

به گزارش ایران اکونومیست، در دعای روز بیستم ماه مبارک رمضان آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«اللهمّ افْتَحْ لی فیهِ أبوابَ الجِنانِ واغْلِقْ عَنّی فیهِ أبوابَ النّیرانِ وَ وَفّقْنی فیهِ لِتِلاوَةِ القرآنِ یا مُنَزّلِ السّکینةِ فی قُلوبِ المؤمِنین.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

«خداوندا، در این روز درهای بهشت‌ها را به روی من بگشا و درهای آتش دوزخ را ببند، مرا توفیق تلاوت قرآن عطا فرما، ای نازل‌کننده آرامش در دل‌های مؤمنان.»

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید سینایی استاد حوزه در شرح عبارت «اللهمّ افْتَحْ لی فیهِ أبوابَ الجِنانِ واغْلِقْ عَنّی فیهِ أبوابَ النّیرانِ» می‌گوید: آن چیزی که در آیات و روایات آمده است اینکه اگرچه ما بهشتی داریم که به صورت جایزه به انسان داده خواهد شد اما اصلی‌ترین بخشش و بنا در بهشت و جهنم براساس عملکرد انسان‌ها است. بنابراین درب ورود به بهشت همان درب ورود به فضائل اخلاقی است، در مقابل درب جهنم همان ورودی اخلاق و کردار بد است. 

وی ادامه داد: امام راحل در همین راستا می‌فرمایند «سه مرتبه بهشت و جهنم داریم که به ترتیب براساس رفتار، خلق و عقیده است». 

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: زمانی انسان حسناتی دارد که خیلی هم در درونش عمیق نشده است اما گاهی دست فضل و بخشش و خلق خوب دارد هرچند این موارد در درون انسان نهادینه نشده باشد، با این وجود خدا درب بهشت را به روی این افراد باز می‌کند، اما در مواردی دیگر افرادی هستند که به صورت ناخودآگاه آن ضمیر و درون‌شان یعنی همان خلق‌شان نیکو شده و در درون‌شان رسوخ کرده است. این افراد با خدا انس دارند و خلق و خویی خوب در رفتار با دیگران از خود نشان می‌دهند و این افراد هم دربی از بهشت به روی‌شان باز است.

حجت‌الاسلام سینایی تصریح کرد: عقیده سالم بالاترین مرتبه در رفتن به بهشت است، کسی که عقیده درست به توحید دارد و قلبا و ‌ذاتا این امر را درک کرده است دربی از بهشت به رویش باز می‌شود که بالاترین مرتبه است.

وی افزود: در مقابل تمام این اتفاقاتی که گفته شد اگر کسی عکس آنها عمل کند درب‌های جهنم به رویش باز می‌شود. کسی که عقیده باطل دارد ولی رفتارش خوب است جایگاهش سست است. بنابراین گشوده شدن درب‌های بهشت و جهنم مواردی است که خود ما عامل رفتن به سمت آنها خواهیم بود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: ماه رمضان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ماه رمضان درب ورود بهشت و جهنم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۹۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی آسفالت آرامستان بهشت معصومه (س) قم

به نقل از شهرداری قم، سید سیف‌الدین موسوی نیارکی با اشاره به بهسازی روکش آسفالت و لکه‌گیری آسفالت آرامستان بهشت معصومه (س) اظهار داشت: اجرای پروژه روکش آسفالت میدان شهید بقایی و خیابان اطراف آن اجرایی شد.

وی هزینه اجرای این پروژه را ۹ میلیارد ریال دانست و خاطرنشان کرد: روکش آسفالت در ۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع از آرامستان بهشت معصومه (س) قم انجام شد.

به گفته مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم، لکه‌گیری آسفالت در معابر آرامستان بهشت معصومه (س) نیز با هدف افزایش کیفیت خدمات‌رسانی به شهروندان و خانواده متوفیان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه ۱۶۰ متر لوله‌گذاری با اعتبار ۵ میلیارد ریالی به‌منظور هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی اجرایی شد، مطرح کرد: زه کشی نیز در راستای هدایت آب‌ها و نزولات آسمانی هفته گذشته انجام‌شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • هفته بیست و ششم لیگ برتر| اورونوف قاتل نساجی، منجی پرسپولیس/ فرار ۳ امتیازی شاگردان اسومار از جهنم وطنی
  • مشمولان سربازی مراقب باشند حبس نخورند!
  • بهشت گمشده سیروان
  • پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب / ارتباط بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها
  • تاتنهام در جهنم آنفیلد سوخت / امید شاگردان کلوپ برای قهرمانی زنده ماند +فیلم
  • این شهرها بهشت جیب‌بُرها است
  • کارگر غسالخانه قم کارگر نمونه استان شد
  • بهسازی آسفالت آرامستان بهشت معصومه (س) قم
  • مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی چیست؟
  • قطعه ای از بهشت در زمین + فیلم