Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@09:17:07 GMT

اقدامات اساسی برای تامین آب در تنگستان انجام شود

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۴۹۷۱۰

اقدامات اساسی برای تامین آب در تنگستان انجام شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی عصر جمعه در نشست شورای اداری شهرستان تنگستان اظهار داشت: بحث احداث مسکن شامل مسکن ملی و مسکن محرومین در تنگستان به صورت جدی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکلات این حوزه رفع می‌شود اضافه کرد: زمینه استفاده از وام ۲۰۰ میلیون تومانی مقام‌سازی مسکن برای استفاده مردم فراهم شده و فرصت خیلی خوبی است تا شرایطی فراهم کنیم که همه مردم از آن بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار تنگستان افزود: موضوع واشماری نخیلات اهرم باید سریع‌تر انجام شود تا عدالت در توزیع آب اتفاق بیفتد. مدیران حوزه آب و کشاورزی باید با کمک خود مردم و شورای شهر ورود کرده تا این واشماری سریع‌تر اجرا شده و از فروش آب توسط عده‌ای جلوگیری شود.

لطفی ادامه داد: در حوزه آب، یک سری اقدامات برای درازمدت لازم است اما در حال حاضر باید با شروع فصل گرما اقدامات کوتاه‌مدت و آنی را در نظر داشته باشیم.

تخصیص ۶۰ میلیارد تومان

فرماندار تنگستان تصریح کرد: دستگاه‌ها موظف به اطلاع رسانی و رسانه‌ای کردن خدمات خود به صورت ماهانه هستند. مدیران یک رابط خبری تعیین کرده و ماهانه فعالیت‌های خود را به فرمانداری اعلام کنند.

رئیس شورای اداری تنگستان بیان کرد: بر خلاف اینکه گفته می‌شود بودجه و اعتبارات لازم نرسیده، در همین چند ماه بعد از سفر ریاست جمهور، بالغ بر ۶۰ میلیارد اعتبار از محل‌های مختلف وارد شهرستان شد.

وی یاد آورشد: پروژه‌هایی که اعتبارات و منابع مالی آن تخصیص داده شده، هر چه سریع‌تر و با هماهنگی با فرمانداری و دستگاه اجرایی استان آغاز شود.

لطفی با گرامیداشت سالروز تشکیل سپاه به عنوان یک نهاد انقلابی و الهی افزود: شکی نیست که سپاه در همه حوزه‌ها سرآمد همه فعالیت‌های کشور است و ما فعالیت‌های ارزشمند سپاه را در شهرستان پشتیبانی خواهیم کرد.

لزوم استفاده از فرصت رمضان

فرماندار تنگستان بیان کرد: به مدیران توصیه می‌کنم از ظرفیت معنوی فردی ماه مبارک رمضان استفاده کرده و در مساجد و حسینیه‌ها برای شرکت در مراسم این ماه حضور یابند.

رئیس شورای اداری تنگستان خاطر نشان کرد: از دستگاه‌هایی که در اجرای برنامه‌های مختلف کمیته تسهیلات سفر در نوروز امسال تلاش داشتند، تقدیر می‌شود. امسال کار این کمیته سنگین بود چون دو سال بابت کرونا برخی از زیرساخت‌ها و زمینه‌های گردشگری از بین رفته بود.

وی اضافه کرد: از شهرستان‌هایی بودیم که حجم مسافرین زیادی وارد آن شد و با یک رضایت نسبی و بدون مشکل خاصی، استقبال از مسافران انجام شد.

پولادی خاطرنشان کرد: از فرصت آمد و رفت مسافران باید استفاده شده و طوری عمل کرد که با توجه به جغرافیای برجسته تنگستان، این آمد و رفت‌ها در طول سال نیز ادامه داشته باشد، تا به اقتصاد شهرستان کمک شده و فرهنگ غنی تنگستان نیز معرفی شود.

کد خبر 5473105

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر تنگستان احمد لطفی بوشهر ماه رمضان 1401 شب قدر ویروس کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا شب های قدر ارتش جمهوری اسلامی ایران خراسان رضوی مشهد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی راهپیمایی روز قدس گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۴۹۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباس زاده صبح امروز یکشنبه در ستاد مدیریت بحران استان گفت: در هر دستگاه اجرایی باید بخشی برای مدیریت بحران وجود داشته باشد تا در زمان بحران با هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و بسیج امکانات در کوتاه مدت بتوانیم اقدامات لازم را انجام و بحران را مهار کنیم.

وی با اشاره به این که مردم روستای نوده شهرستان زیرکوه به دلیل شکسته شدن سد این روستا چون به موقع تخلیه شدند، خسارتی در این خصوص نداشتیم، خاطر نشان کرد: با توجه به این که خسارت به بخش کشاورزی شهرستان زیرکوه بر اثر سیل زیاد است با تشکیل تیم‌های تخصصی بررسی‌های لازم در خصوص میزان خسارات وارده به این بخش در این شهرستان انجام شود.

به گفته وی برای تخلیه سدهای خاکی که پر آب شده‌اند با هدف جلوگیری از بحران در روزهای آینده با توجه به احتمال بارش، اقدامات مورد نیاز باید انجام شود.

وی با توجه به خسارات وارده به راه‌های عشایری تاکید کرد: ایل راه‌ها باید به شکل ویژه دیده شوند.

مدیر کل مدیریت بحران استان هم در ادامه گفت: با توجه به این که در سیل اخیر به قنوات شهرستان زیرکوه خساراتی وارد شده است باید از مادر چاه‌ها با لوله کشی در کوتاه مدت آب مورد نیاز تأمین شود.

آخوندی افزود: ۱۸۹ سد خاکی بدون متولی در استان داریم که تاکنون برای مدیریت آنها اعتبار مورد نیاز اختصاص نیفتاده است.

قاسم تنها مدیر کل بنیاد مسکن استان بیان داشت: ۷ میلیارد و ۵۰۰ تومان خسارت به سیل بندهای شهرستان زیرکوه وارد شده و در مجموع ۱۷ میلیارد تومان خسارت به این بخش وارد شده و در حوزه مسکن هم به ۴۸ واحد خسارت دیده‌اند که ۱۰ مورد آن شهری و ۳۸ واحد مسکونی دیگر روستایی است.

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی هم با تشریح اقدامات انجام شده توسط یگان‌های ارتش حاضر در منطقه گفت: با به‌کارگیری پنج خودروی ارتش در زمان سیل در شهرستان زیرکوه اقدامات لازم انجام شد.

کد خبر 6090891

دیگر خبرها

  • انجام ۱۱۱۴ مصوبه در شورای شهر علی آباد کتول
  • عاملین رعب و وحشت در نقده دستگیر شدند
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • عمده شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • ظرفیت‌های ملی برای ارائه خدمت به عشایر تنگستان استفاده شود
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است