Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی از حوزه های مهم خبری به خصوص سیای و اقتصادی ، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر اقتصاد منشأ خبری بود که تکذیب شد
ادعای ابطال ابلاغیه بانک مرکزی در تفویض اختیار رأی مالک واحد سهام بانک آینده به مالک این بانک، توسط دیوان عدالت اداری تکذیب شد. به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، در پی انتشار ادعایی در یکی از رسانه‌ها مبنی بر ابطال ابلاغیه بانک مرکزی در تفویض اختیار رأی مالک واحد سهام بانک آینده به مالک این بانک، دیوان عدالت اداری ضمن تکذیب ادعای مطرح‌ اعلام کرد: چنین رأیی از سوی این مرجع قضایی صادر نشده است. در خبر اعلام شده از سوی این مرجع قضایی همچنین آمده است: شب گذشته در برخی محافل رسانه‌ای خبری منتشر شد که بر اساس آن یکی از شعب دیوان عالی کشور در رأیی مالک واحد سهام بانک آینده را تغییر داده است. بعد از تکذیب فوری این خبر و مشخص شدن اینکه اصلا پرونده‌ای در این خصوص در دیوان عالی کشور وجود خارجی نداشته، در ادعایی جدید عنوان شد ابلاغیه بانک مرکزی در تفویض اختیار رأی مالک واحد سهام بانک آینده در دیوان عدالت اداری باطل شده است. این خبر نیز از سوی دیوان عدالت اداری تکذیب شد تا مشخص شود اصل این خبر به کلی کذب و نادرست است.

«میزان» - متعلق به مرکز رسانه قوه قضائیه - نوشت: پیگیری‌های این رسانه در خصوص انتشار این اخبار نادرست از منابع متواتر و مختلف نشان داد، متاسفانه منشأ خبر «ابطال ابلاغیه بانک مرکزی در تفویض اختیار رأی مالک واحد سهام بانک آینده به مالک این بانک توسط قوه قضاییه» یکی از وزرای دولت بوده است. بررسی‌های بیشتر نشان داد در کمال تعجب و تامل، منشأ این خبر سراسر کذب به وزارت اقتصاد و سکاندار این وزارتخانه مهم اقتصادی مربوط است.

واکنش «خزعلی» به حواشی سخنان اخیرش درباره دختران ۹ ساله
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری درباره حواشی ایجاد شده نسبت به سخنانش در دیدار اخیر خود با دختران دانش آموز روزه اولی، مبنی بر اینکه "از الان برای تشکیل خانواده برنامه ریزی کنید"، گفت: تحریف، تهمت و تقطیع در این سخنان وجود دارد و از داخل و خارج به شدت تلاش می‌کنند، اقدامات این دولت را تحریف و تقطیع کنند. خزعلی تصریح کرد: دختران روزه اولی گفتند ما می‌خواهیم "سلیمانی" باشیم، ما به این دختران گفتیم شما هم می‌توانید "سلیمانی" باشید و هم پرورش دهنده "سلیمانی" باشید و باید در افق دور، تمام جنبه ها و ابعاد وجودی خود را ببینید. تاکید کردیم جنبه های فردی خود را ببینید که این جنبه‌های فردی باید رشد کنند تا یک فرد به آن قله کمال خود برسد. تاکید کردیم جنبه های فردی و خانوادگی و اجتماعی خود را ببینید و بهره مند شوید. همچنین باید در جامعه و خانواده به مزیت نسبی که دختران دارند و عنایتی که خدا به دختران کرده است تاکید شود. شغل مادری چیز کمی نیست، مادری با تولید مثل متفاوت است.

واکسن‌های داخلی در انبار و در حال انقضا، دولت به دنبال واردات
عبدالحسین روح الامینی رئیس کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت و درمان در این نشست، گفت: واکسن سازهای داخلی با همت و تلاش سعی کردند نیاز داخل را برطرف کنند و قرار شد دولت واکسن را پیش خرید و از آن ها حمایت کند اما متاسفانه نه تنها این کار انجام نشد، بلکه طلب آن ها را پرداخت نکرده و ما به این موضوع ورود و حتی از تریبون مجلس مطرح خواهیم کرد. وی با بیان اینکه نباید سرمایه ها و نیروی انسانی را تلف کنیم بلکه باید از آن ها حمایت کرد، گفت: باید آماده مقابله با ویروس های جدید باشیم و نباید زیرساخت های تولید واکسن را رها کرد، البته می توان واکسن را تهاتر کرد و این کار دستگاه دیپلماسی است و دولت باید برای نگهداشت صنعت واکسن هزینه کند. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه گلوگاه های موضوع و راهکارهای پیشنهادی مشخص است، گفت: از هیات دولت و سازمان برنامه بودجه پیگیری های لازم را خواهیم داشت تا در قالب متمم یا استفساریه این موضوع دنبال شود؛ در حال حاضر محصول بر اساس سفارش تولید شده و نباید صنعت را رها کرد. روح الامینی یادآور شد: به غیر از ۷۳ هزار میلیارد تومان، ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از محل درآمد‌های ارز ترجیحی به صورت عمومی پیش بینی شد و اختیار جابجایی آن با دولت است؛ یعنی دولت روی ۲۴۰ هزار میلیارد تومان اختیار جابه جایی و مانور دارد و اگر برای حفظ و نجات این مجموعه به ۱۱ همت نیاز است، در مقایسه با ۲۵۰ همت مبلغ چندانی نیست، در این رابطه باید دلایل توجیهی داشته باشیم و اگر وزارت بهداشت از ما بخواهد در قالب استفساریه می‌توانیم دولت را الزام کنیم که در ردیف یا جداول بودجه مبلغی را تعیین کنند؛ دستگاه‌های دفاعی دنیا در حوزه واکسن و بیولوژی هزینه می‌کنند، اما تاریخ واکسن‌های ما در حال اتمام است و به آن توجهی نمی‌شود.

امام جمعه ایلام: مسئولی که خانواده‌اش به خارج برود و کالای خارجی بیاورد در شان جایگاهی که قرار گرفته نیست
حجت‌الاسلام الله‌نور کریمی‌تبار، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ایلام اظهار داشت: زمامداران به عنوان الگو برای مردم مطرح هستند و چه بخواهند و چه نخواهند رفتار، گفتار و کردار آنها در دین، زندگی و معیشت مردم و نحوه تفکر و باورهای آنانها تاثیرگذار است. نماینده ولی فقیه در استان ایلام و امام جمعه ایلام گفت: مسئولیت در اسلام برای کسب درآمد و جلب توجه و آرای مردم نیست، مسئولیت سنگین است، طعمه چرب و نرمی نیست که مسئول به اهداف مادی و دنیایی برسد بلکه امانت سنگینی است که بر گردن اوست و باید ادای دین کند خطیب جمعه ایلام در ادامه یادآور شد: زمانی که رهبر انقلاب دستور می‌دهد برای رونق تولید داخلی باید کالاهای خارجی وارد نشود، اگر فرد مسئولی یا خانواده آن به کشور خارجی برود و کالای خارجی وارد کند، این آقای مسئول در شان جایگاهی که قرار گرفته، نخواهد بود.

واردات آبجو در عراق آزاد شد
وزارت برنامه ریزی عراق، مجوز واردات ۱۲ نوع مواد غذایی و خوراکی را صادر کرد؛ فهرستی که برخی اقلام آن مانند آبجو در رسانه ها و شبکه های اجتماعی عراق واکنش هایی را برانگیخته است. فهرست کالاهایی که واردات آن با این مجوز و بر اساس مصوبه شماره ۷۲ شورای نخست وزیری عراق آزاد شده، شامل ۱-آبجو ۲-انواع نوشیدنی های گازدار ۳-آبمیوه ها ۴-نوشیدنی های انرژی زا ۵-آب معدنی ۶-لبنیات پاستوریزه ۷-چیپس ذرت و سیب زمینی ۸-بستنی ۹-نمک طعام ۱۰- ماکارونی و رشته ۱۱- تخم مرغ و ۱۲- مرغ زنده و نیز پاک شده است.

امام جمعه شیراز: شنیدن موسیقی حرام در اماکن عمومی ترویج گناه است؛ برخورد کنید
آیت‌الله لطف‌الله دژکام، امام جمعه شیراز با اشاره به لزوم زیرساخت مراقبت، عنوان کرد: باید مراقب باشیم تا لقمه حرام در زندگی ما نیاید زیرا فردی که لقمه حرام می‌خورد تمایلش به گناه بیشتر می‌شود و با یک امضا و دستوری که از پشت یک میز صادر شود، افراد می‌تواند دچار گناهان بزرگی شوند. آیت‌الله دژکام ادامه داد: باید همواره از خدا بخواهیم ما را در راه دوری از گناهان یاری کند و در شب شهادت امیر المومنین (ع) از خدا می‌خواهیم که چشمان ما را از حرام مصون بدارد و به مرحله‌ای برسیم که خدای متعال را در همه حال حاضر و نظر بر اعمال خود بدانیم. نماینده ولی‌فقیه در فارس اضافه کرد: دستگاه‌های مربوطه در استان با ترویج گناه در جامعه باید برخورد کنند و شنیدن موسیقی حرام در اماکن عمومی از این موارد است. او تصریح کرد: مراقبه در فضای مجازی نیز باید به عنوان نیاز امروز جامعه مورد توجه قرار بگیرد و نباید اجازه داد با آبروی افراد بی گناه در فضای مجازی بازی شود.

پورمحمدی: مسئولین اعتراف کنند در به وجود آمدن وضع موجود، مسئول هستند
مصطفی پورمحمدی: از فرصت شب های قدر و ایام شهادت حضرت علی(ع) استفاده کنیم و واقعاً بپذیریم و اعتراف کنیم که در رسیدن به برخی اهداف خود ناموفق بودیم. بخشی از این «نرسیدن ها» به دلیل ضعف، خطا و لغزش های ما مسئولین است. البته در این مورد هم باید انصاف به خرج دهیم، عده ای می گویند که همه تقصیرها به گردن «مسئولین» است یا عده ای دیگر دشمن یا ساختارها را تنها مقصر می دانند، در صورتی که هر یک از این سه مورد، در به وجود آوردن وضع موجود سهمی دارند. در این میان هر یک از ما مسئولین در ایجاد این ناتوانی ها و نرسیدن به اهداف مطلوب نقش داشتیم و باید سهم خود را بپذیریم و در جهت جبران و اصلاح حرکت کنیم.

واکنش تلویحی علم الهدی به ماجرای سفر ترکیه خانواده یکی از مسئولان
سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه امروز مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد افزود:برخی از این جریانهای مافیایی در دستگاه های دولتی، جریان و سرمنشأ دارند که باید به همت همه بخش ها و قوا شناسایی و با آنان برخورد شود. وی با اشاره به این که گرانی روزافزون فشار فراوانی بر مردم وارد کرده است، ادامه داد: در حالی که دولت سعی در کاهش تورم دارد، چرا هنوز گرانی فراوان است و معیشت مردم آماج قرار گرفته است؟ باید بدانیم که علت این گرانی‌ها در داخل خود کشور ماست. امام جمعه مشهد گفت: دشمنان نظام و اسلام اقدام به آغاز عملیات روانی و علم کردن موضوعی برای یکی از مسوولان کرده‌اند تا به عناوین مختلف وی را از عرصه کنار زده و بر شما مردم مسلط شوند.

بازدهی هفتگی بورس مثبت  ۴ درصد شد
در هفته گذشته، شاخص کل بورس در شرایطی به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی بازگشت که پیش از این در شهریورماه سال گذشته در این محدوده قرار داشت. تغییرات نماگر کل بورس در پنج رو فعالیت بازار سرمایه در روزهای پایانی از اولین ماه سال نشان از رشد بیش از ۵۸ هزار واحدی و ثبت بازدهی مثبت ۴ درصدی دارد. در مجموع، با پایان فعالیت بازار سهام در فروردین ماه، شاخص کل بورس در دو هفته ابتدایی این ماه، بازدهی های مثبت ۴.۷۴ و ۲.۲۱ درصدی و سپس بازدهی منفی ۰.۶۵ درصد و در نهایت بازدهی مثبت  ۴ درصدی را در کارنامه یک ماهه خود به ثبت رساند.

ترامپ: ایران از ما نمی‌ترسد
رئیس جمهور آمریکا با انتقاد از عملکرد دولت فعلی این کشور گفت، ایران دیگر از آمریکا نمی‌ترسد و چین نیز به آمریکایی‌ها احترام نمی‌گذارد. دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا روز جمعه بار دیگر انتقاداتش از دولت فعلی دموکرات در این کشور را مطرح کرد.به نوشته وبگاه شبکه «فاکس نیوز»، ترامپ حین سخنرانی در بنیاد هریتیج در ایالت فلوریدا گفت، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، با اقدامات غلطش این کشور را در برابر دشمنانش آسیب‌پذیر کرده است. رئیس جمهور سابق آمریکا درخصوص اقدامات غلط بایدن به مثال‌هایی از جمله نحوه خروج آمریکایی‌ها از افغانستان اشاره کرد و گفت باید پایگاه هوایی بگرام در اختیار آمریکا می‌ماند تا بتوان برنامه اتمی چین را پایش کرد. ترامپ در این سخنرانی گفت: «چین به ما احترام نمی‌گذارد، ایران از ما نمی‌ترسد و روسیه با حمله وحشیانه به اوکراین نشان داده تا چه حد فکر می‌کند رهبران ما ضعیف هستند». او با تکرار ادعاهای قبلی و افسوس بابت شکست در انتخابات آمریکا گفت: «این اتفاقات، هرگز تحت دولت ترامپ رخ نمی‌داد. هرگز حتی ممکن هم نبود. این خطرناک‌ترین دوره از تاریخ کشور ماست.»

یونان نفتکش ادعایی حامل نفت ایران را آزاد کرد
چند روز پیش بود که گارد ساحلی یونان اعلام کرد که یک نفتکش روسی را توقیف کرده است اما حالا می‌گوید به خاطر ابهام در تحریم‌ها، این نفتکش را آزاد می‌کند.به گزارش رویترز، یونان گفته بود این اقدام در راستای اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو انجام شده است، اما حالا می‌گوید نسبت به تحریم بودن مالکان این کشتی از سوی اتحادیه اروپا ابهام وجود داشته و می‌خواهد این نفتکش را آزاد کند.رویترز مدعی شده که این نفتکش روسی حامل نفت ایران بوده و در جزیره سیری بارگیری کرده است.یک مقام دولتی یونان بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت: سازمان مبارزه با پولشویی این کشور دستور آزادسازی نفتکش روسی را به گارد ساحلی داده است.

هر زمان اجازه دهند واردات خودرو را اجرایی خواهیم کرد
منوچهر منطقی معاون صنایع حمل‌ونقل وزیر صمت گفت: یکی از مواردی که به کاهش تقاضاهای کاذب در بازار خودرو می‌انجامد، واردات خودرو است. بنابراین برای تنظیم بازار خودرو به واردات به دید مثبت نگاه می‌کنیم. وی بابیان این‌که قواعد لازم برای واردات خودرو در حال تنظیم است، تصریح کرد: یکی از ابزارهایی که قانون‌گذار در اختیار ما گذاشته واردات است و باید از این ابزار استفاده مفید کنیم، بنابراین هر زمان نهادهای بالادستی اجازه دهند کار را اجرایی خواهیم کرد.

دستگیری فروشنده چاقوهای میلیونی در شمال تهران
سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران بزرگ: مدتی پیش مأموران کلانتری دربند از فروش سلاح سرد و شبه سلاح از سوی فردی با خبر شده و رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند. در جریان بررسی‌های انجام شده، مشخص شد گزارش واصله صحیح بوده و این فرد چاقوهای غیرمتعارف و شبه سلاح را با قیمت‌های بالا به فروش می‌رساند. در جریان تحقیقات مشخص شد که متاسفانه این فرد برای فروش این اقلام حتی اقدام به درج تبلیغ در چندسایت دارای مجوز نیز کرده بود. متهم در شمال تهران دستگیر شد و محل دستگیری وی نیز مورد بازرسی قرار گرفت که در جریان آن تعداد ۳۵ قبضه چاقوی غیرمتعارف، دو قبضه شبه سلاح مشابه کلت و تعدادی فشنگ نیز کشف و ضبط شد. این فرد پس از دستگیری تحت بازجویی قرار گرفت و در جریان آن اعتراف کرده که اقلام مذکور را از شهرهای مرزی خریداری کرده و با چندین برابر قیمت خرید در تهران به فروش می‌رساند.به طوری که وی برای سلاح مشابه کلت ۲۰ میلیون تومان قیمت فروش در نظر گرفته بود. متهم همچنین چاقوها را نیز از ۲۰۰ هزار تومان تا پنج میلیون تومان به فروش می‌رساند./ایسنا

رستم قاسمی از ساخت ۴۰ شهر جدید خبر داد
رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در نشست مشترک این وزارتخانه با ستاد اجرایی فرمان امام که با موضوع نهضت ملی مسکن برگزار شد، گفت: وزارت راه برای ساخت ۴۰ شهر جدید در ۱۴ استان کشور برنامه دارد. به گفته وی، ۶۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این شهرهای جدید ساخته می‌شود. گفتنی است، شرکت توسعه عمران امید وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام در تفاهم نامه‌ای که با وزارت راه و شهرسازی امضا کرده، موظف به ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی بوده که تاکنون عملیات اجرایی ساخت ۲۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی آغاز شده است.

قرائتی: پوشیدن لباس روحانیت مسئولیت دارد
محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز در جمع طلاب غیرایرانی جامعةالمصطفی: گناه با لباس روحانیت نیز هرگونه گناه صغیره و خطاهای کوچک را تبدیل به گناه کبیره می‌کند.ممکن است یک عده به شما جسارت کنند، ولی از طرفی کلی از مردم هم احترام شما، لباس شما و کسوت تان را دارند./حوزه

سهام عدالت چقدر می‌ارزد؟
برگه‌های سهام عدالت در قیمت‌های اسمی ۴۰۹ هزار تومانی، ۴۹۲ هزار تومانی، ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی در هفته پایانی فرودین ماه به ترتیب با افزایش ۲۹۶ هزار تومانی، ۳۵۶ هزار تومانی، ۳۸۵ هزار تومانی و ۷۲۵ هزار تومانی نسبت به هفته سوم فروردین ماه مواجه شده‌اند. بسیاری از کارشناسان معتقدند، نماد‌های حاضر در سبد سهام عدالت از ارزنده‌ترین سهم‌های بازار سرمایه هستند. با این حال، ارزش برگه‌های سهام عدالت در برگه‌های مختلف به ترتیب برابر است با ۷ میلیون و ۵۴۶ هزار تومان، ۹ میلیون و ۷۸ هزار تومان، ۹ میلیون و ۸۱۶ هزار تومان و ۱۸ میلیون و ۴۵۱ هزار تومان.

امام جمعه مازندران: اجرای پروژه پتروشیمی میانکاله برای ایجاد اشتغال ضروری است
محمدی لائینی، امام جمعه مازندران: مازندران از داشتن صنایع مادر فقیر است و همواره برخورد سلبی برای ایجاد صنایع درست نیست و باید راهکار دقیق و علمی داده شود.در کشور‌های اروپایی که شرایطی شبیه مازندران دارند چگونه صنایع مادر و پتروشیمی وجود دارد، ولی در استان جلوگیری می‌شود؟/مهر

اتریش واردات نفت از روسیه را متوقف کرد
«OMV»، غول انرژی اتریش، اعلام کرد: تمامی واردات نفت از روسیه را در آستانه احتمال تحریم نفتی اتحادیه اروپا به حالت تعلیق درآورده است. سخنگوی این شرکت گفت: «خرید نفت از روسیه همیشه بسیار کم بوده... ما آن را با سایر نفت‌های بازار جایگزین می‌کنیم.» این شرکت در اوایل ماه مارس اعلام کرده بود که مشارکت در احداث خط لوله نورد استریم ۲ را دوباره بررسی می‌کند. OMV، سرمایه‌گذاری در روسیه را نیز متوقف کرد. بر خلاف آلمان، انتظار می‌رود، اتریش تحریم احتمالی اتحادیه اروپا علیه عرضه نفت روسیه را به راحتی انجام دهد. بر اساس آمار اتریش و انجمن صنایع معدنی نفت این کشور، روسیه در سال گذشته میلادی ۷.۸ درصد یا ۵۹۶ هزار تن نفت اتریش را تامین کرده است. با این حال، اتریش همچنان به شدت به گاز طبیعی روسیه وابسته است. با توجه به محصور در خشکی بودن این کشور، واردات گاز طبیعی مایع (LNG) برای آن غیرعملی است. منابع اصلی تامین نفت خام اتریش، قزاقستان با ۳۸.۹ درصد، لیبی با ۲۲.۱ درصد و عراق با ۲۰.۷ درصد هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان میانکاله شب قدر دعای روز بیستم رمضان روز زمین جوشن کبیر علم الهدی قالیباف ماه رمضان میانکاله شب قدر دعای روز بیستم رمضان روز زمین جوشن کبیر دیوان عدالت اداری اتحادیه اروپا هزار تومانی رئیس جمهور جمعه ایلام هزار تومان سهام عدالت امام جمعه هزار واحد جنبه ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۰۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش قدس آنلاین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • اجرای قانون هوای پاک از توان مسئولین استان تهران خارج است
  • فرمان علم الهدی به دولت رئیسی درباره گرانی ها
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • وایرال شدن عکسی از جمیله علم‌الهدی در خارج از کشور
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • واکنش وزیر صمت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی در ایران