Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، زین‌العابدین قراچورلوی گفت: یکی از مناطق حساس و مورد درخواست مردم منطقه، ساماندهی محله جمکران بوده که سال‌ها این محله در کش‌وقوس ورود به محدوده شهری بوده است.

او از ورود محله جمکران به محدود شهری در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: بعد از رفع مشکلات الحاق و رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر ورود محله جمکران به محدوده شهری، طرح تفصیلی این محدوده آماده شد و امروز مطالبات مردمی بر بازگشایی معابر و توافق با شهرداری برای زمین‌های خام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر منطقه پنج شهرداری قم می گوید: برای حل مشکلات مردم نیازمند مشارکت تمام نهادها، ادارات، استاندار و شهردار و همچنین شورا هستیم که نخستین موضوع توافق برای زمین‌ها مطرح‌شده است، اما مشکل ثبت قید غیرقابل تغییر در کنار کلمه فضای سبز مشکلات زیادی را برای مردم و شهر ایجاد کرده است.

او گفت: قید غیرقابل تغییر کاربری فضای سبز در زمین‌های مردم بوده و به‌علاوه آن سرانه فضای سبز هر منطقه نیز بر اساس جمعیت آن مشخص می‌شود و شهرداری توان مالی ایجاد این مساحت از فضای سبز را در این منطقه نداشته که باید به همه این موارد در کنار هم توجه کرد.

قراچورلوی، بررسی ابعاد قانونی تغییر قید فضای سبز بر زمین‌های مردم را یکی از برنامه‌های شهرداری در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد و گفت: یکی از راه‌های حل این مشکل استفاده از ماده‌واحده بود که بازهم به خاطر قید غیرقابل تغییر در کنار فضای سبز، کار متوقف شد و کمیسیون ماده ۵ نیز نتوانست کاری انجام دهد.

او به مصوبه سفر اخیر ریاست جمهوری مبنی بر تغییر کاربری این زمین‌ها اشاره کرد و گفت: باوجود امضا و تأکیدات هیئت دولت مبنی بر تغییر این بند که می‌توانست شهر را تغییر بدهد، اما در بدنه کارشناسی وزارت راه و شهرسازی و شورای عالی شهرسازی و معماری با آن مخالفت کرده‌اند.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم بازگشایی معابر و ارائه خدمات مطلوب به محله جمکران را منوط به تأمین اعتبار دانست و گفت: بعد از سه ماه کار کارشناسی در منطقه ۵ شهرداری و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک، معاونت شهرسازی و اداره طراحی در مرکز، طرح این محله آماده شد، ولی تنها یکی از معابر در کمسیون ماده پنج تعیین تکلیف شد، درحالی‌که یک مجموعه پیشنهاد به کمسیون فرستاده‌شده بود.

ا. اجرای طرح پیشنهادی شهرداری را حلال مشکلات محله جمکران عنوان کرد و گفت: وضعیت شوارع و محله جمکران که به شهر الحاق شده یک روستا است و اگر بخواهیم به‌عنوان یک محله از شهر تغییری ایجاد کنیم و خدمات ارائه دهیم، نیاز بوده در گام نخست شوارع آن شبیه شهر طراحی شود.

قراچورلوی می گوید: ارائه خدماتی مانند حمل‌ونقل عمومی و تاکسی و اتوبوس و خدمات محله‌ای نیازمند اجرای این طرح است که این طرح با مطالعات دقیق و متد‌های علمی با افق دید چندساله شوارع طراحی شد و حتی مجوز‌های قبلی نیز موردتوجه قرار گرفته تا قابلیت اجرای طرح ممکن شود.

او طرح جدید را موردقبول مشاور طرح جامع ترافیک اعلام کرد و گفت: لازمه کار عمرانی داشتن ابزار‌های موردنیاز با کارکرد‌های مشخص است، اما در محله جمکران چنین شرایطی وجود نداشته و ابزار موردنیاز در اختیار ما نیست و ما از عهده هزینه‌های آن برنمی‌آیم.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم گفت: برای حل مشکلات محله جمکران باید استان متحد شده و با هم‌افزایی تمام دستگاه‌ها، درخواست‌ها را به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال کرده تا تصمیم‌گیری مجدد انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری قم مسجد مقدس جمکران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۰۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت محله های اندوان خوراسگان تا نیمه اول امسال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر شهرداری منطقه ۱۵ اصفهان با اشاره به اینکه منطقه اندوان به تازگی به عنوان شهر تحت پوشش شهرداری قرار گرفته است، گفت: با برطرف شدن پوسیدگی لوله‌های آب این منطقه پیش بینی می‌شود، آسفالت محله‌های اندوان تا نیمه اول امسال در دستور کار قرار گیرد.
هوشنگ نظری پور افزود: همچنین به همت یکی از خیران حدود ۴ هزار متر مربع زمین به فضای سبز این منطقه واگذار شده که درصورت کسب مجوز‌های لازم اجرای این طرح آغاز می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • آسفالت محله های اندوان خوراسگان تا نیمه اول امسال
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری و ویلاسازی غیرمجاز در ۵۰ هکتار از اراضی ملی
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • تلاش برای جذب سرمایه گذار برای ساخت شهربازی در بوستان جوان قم