Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، در سالروز شهادت نخستین اختر تابناک ولایت حضرت علی (ع) شهرستان ابرکوه غرق در عزا و ماتم است و مردم در سالروز شهادت این امام همام (ع) با حضور در مساجد، تکایا و بقاع متبرکه با برپایی مرثیه سرای در عزای اولین شهید محراب به سوگ نشسته و اشک ماتم ریختند.

مردم سوگوار و عزادار این شهرستان مراسم سینه زنی و زنجیر زنی را از تکایای حضرت ابوالفضل (ع) محله دربغلعه این شهر و برخی از محلات مختلف این شهرستان بطرف محافل مذهبی برگزار و در سوگ شهادت حضرت علی (ع) عزاداری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین به مناسبت دومین شب قدر و شهادت حضرت علی (ع) مراسم احیا با حضور سخنرانان و مداحان اهل بیت (ع) در بیش از ۷۰ مسجد شهرستان ابرکوه برگزار شد.

در آیین احیاء شب قدر که با حضور انبوه مردم مومن در مساجد این شهرستان برگزارشد، ائمه جمعه و جماعات و اساتید حوزه های علمیه درسخنانی با تسلیت سالروز شهادت حضرت علی (ع) اظهار کردند: حضرت علی (ع) نماد حق و حقیقت شیعه بوده و خواهد بود و حق با علی و علی باحق است.

محبان آن امام همام ، با قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر و زمزمه اسماء ذات اقدس الهی از پیشگاه خالق بی همتا خواستند تا به برکت این شب های مبارک، قلم عفو بر گناهان آنان بکشد.

همچنین به مناسبت شب شهادت حضرت علی (ع) بیش از هزار نفر از روزه داران شهرستان ابرکوه روزه خود را در ضیافت افطاری که از سوی خیران در تکیه حضرت ابوالفضل (ع) و مسجد امام حسین (ع) ابرکوه پهن شده بود، افطار کردند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه در حاشیه این مراسم‌ در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با قدردانی از حضور مردم در آیین های عزاداری شهادت حضرت علی (ع) گفت: آیین های شب‌های قدر و احیاء به صورت حضوری و با رعایت  دستورالعمل‌های بهداشتی در ۸۰ مسجد و محافب مذهبی ابرکوه برگزار شد.

حجت الاسلام شیخ حسین فلاح زاده، با تشریح برنامه های سوگواری شهادت حضرت علی (ع) در شب های قدر این شهرستان اظهار کرد: امسال با لطف خداوند همراهی و همکاری مردم آیین شب‌های قدر و احیا با حضور مبلغان برگزارشد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه خاطر نشان کرد: پس از ۲سال از شیوع بیماری کرونا، شامگاه جمعه شب ۲۱ رمضان نیز حرکت دسته های عزاداری در تکایا و برخی مساجد این شهرستان همراه با آیین سنتی زنجیر زنی و سینه زنی برگزارشد.

شهرستان ۵۵ هزار نفری در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها شب قدر ابرکوه هیأت عزاداری شهادت حضرت علی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شب قدر ابرکوه هیأت عزاداری شب قدر ابرکوه هیأت عزاداری شهادت حضرت علی شهادت حضرت علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۰۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر دو شهید گمنام در مسجد جمکران مقدس آرام می‌گیرد

همزمان با ایام حزن و اندوه شهادت امام جعفر صادق (ع)، آیین تشییع و تدفین دو شهید گمنام با حضور خیل عاشقان و منتظران امام زمان (عج) در آستان مقدس مسجد جمکران برگزار خواهد شد.

در این مراسم که روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ساعت ۱۶:۳۰ از انتهای بلوار پیامبر اعظم (ص)، میدان آل یاسین آغاز خواهد شد؛ پیکر‌های مطهر این دو شهید گرانقدر دفاع مقدس تا صحن جامع امام مهدی (عج) تشییع و پس از اقامه نماز بر پیکر آنها، «در آغوش امام (عج)» به خاک مقدس جمکران سپرده خواهند شد.

این مراسم با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، مسئولین و مردم انقلابی و همیشه در صحنه استان و زائران میعاد منتظران برگزار خواهد شد.

این دو لاله گلگون کفن در عملیات‌های کربلای ۵ و عاشورا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم روز دختر با حضور دختران دانشجو در حرم بانوی کرامت
  • جانشین فرمانده‌کل‌سپاه پاسداران سخنران اجلاسیه شهدای شهرستان باشت
  • مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق (ع)در مازندران برگزار می شود
  • برگزاری آیین نکوداشت هفته کارگر در شرکت فولاد اکسین/ تجلیل از کارگران نمونه
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • پیکر دو شهید گمنام در مسجد جمکران مقدس آرام می‌گیرد
  • فرماندار کهگیلویه از حضور پرشور مردم در اجلاسیه شهدا تقدیر کرد
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود