Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@03:00:50 GMT

شناسایی بدافزار‌های سال ۲۰۲۱ رکورد زد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۰۵۰۱

شناسایی بدافزار‌های سال ۲۰۲۱ رکورد زد

پروژه روز صفر یک شرکت فناوری با تمرکز بر امنیت، اولین بار در سال ۲۰۱۴ شروع به ثبت سوابق آسیب‌پذیری‌های مورد سوءاستفاده در نرم‌افزار‌های محبوب کرد. این شرکت فناوری از آن زمان تا کنون هیچ سالی به اندازه سال ۲۰۲۱ شاهد کد‌های مخرب نبوده است.

به گزارش gizmodo، روز صفر باگ‌های کشف نشده نرم افزاری هستند که ممکن است به هکر‌ها اجازه انجام حملات پیچیده بر روی برنامه‌ها و پلتفرم‌ها را بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدی استون، محقق حوزه فناوری، در یک پست وبلاگی که روز سه شنبه منتشر شد، گفت: "در سال ۲۰۲۱ تعداد ۵۸ بد افزار شناسایی شد که این مقدار بیش‌ترین میزان از زمان شروع ردیابی پروژه صفر است." استون افزود "این تعداد بیش از دو برابر رکورد قبلی ثبت شده در روز صفر است و رکورد قبلی ۲۸ مورد شناسایی شده در سال ۲۰۱۵ بود."

کد‌های مخربی که محققان پیدا کردند لزوماً نشان نمی‌دهند که کد‌ها هوشمندانه‌تر شده اند. استون می‌نویسد: "اکثریت قریب به اتفاق سوء استفاده‌هایی که در سال ۲۰۲۱ توسط گوگل ردیابی شدند، جدید نبودند. به نظر می‌رسد این بدافزار‌ها از الگو‌های باگ و تکنیک‌های بهره برداری مشابه استفاده می‌کنند که هکر‌ها همیشه هدف قرار می‌دادند." برخی از بزرگترین اهداف سال گذشته شرکت‌ها شامل iOS و MacOS اپل، مایکروسافت ویندوز و اکسچنج و گوگل این بود که رکورد ۱۴ روز صفر (نبود هیچ بدافزاری) را در مرورگر کروم خود ثبت کنند در همین حال، اندروید گوگل شاهد ۷ روز صفر بود.

سوال این است: چرا این همه باگ جدید کشف می‌شود؟ آیا به این دلیل است که امنیت نرم افزارها کم‌تر شده است؟ آیا هکر‌ها در هک کردن بهتر می‌شوند؟ به نظر می‌رسد محققان امنیتی احساس می‌کنند که این پدیده در واقع به این دلیل است که صنعت امنیت در یافتن و به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد مسائل خود بهتر شده است.

به گفتته یک محقق امنیتی "در حالی که ما معتقدیم در چندین سال گذشته رشد مداوم در علاقه و سرمایه گذاری در سوء استفاده‌های بدافزاری توسط مهاجمان وجود داشته است، ولی حوزه امنیت هنوز نیاز به بهبود فوری دارد. به نظر می‌رسد که توانایی صنعت امنیت برای شناسایی و افشای بدافزار‌ها در سال ۲۰۲۱ شاهد بهبود بوده است." به طور کلی، به نظر می‌رسد که شرکت‌ها در افشای مسائل امنیتی خود به مردم بهتر شده اند. استون می‌نویسد که هنوز کار‌های زیادی برای انجام دادن وجود دارد و اشاره می‌کند که یکی از اهداف شرکت های فناوری این است که افشای روز صفر و بد افزار‌ها تبدیل به یک هنجار در صنعت شود.

بیشتر بخوانید

علت فاش شدن اطلاعات دزدیده شده در بدافزار‌ها کشف شد باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دريچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بدافزار مخرب کدهای مخرب امنیت سایبری نظر می رسد بدافزار ها سال ۲۰۲۱ روز صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۰۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لواندوفسکی: توپ طلای 2021 حق مسی بود؛ بلینگام و ام باپه بهترین بازیکنان دنیا هستند

روبرت لواندوفسکی می‌گوید اگر حتی چهار سال بعد هم توپ طلای 2020 را به او بدهند با افتخار آن را قبول می‌کند.

طرفداری | روبرت لواندوفسکی مهاجم لهستانی بارسلونا در مورد عملکرد درخشان خود در سال‌های 2020 و 2021 که در بایرن مونیخ توپ می‌زد، صحبت کرده است.

مهاجم 35 ساله بارسلونا در مورد جایزه توپ طلا صحبت کرده و به اعتقاد او دو ستاره انگلیسی و فرانسوی رئال مادرید و پاری سن ژرمن بهترین بازیکنان حال حاضر فوتبال جهان هستند. لواندوفسکی در مورد درخشش خود در سال‌های 2020 و 2021 صحبت کرده است.

عملکرد درخشان در سال‌های 2020 و 2021

در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، بهترین دوران حرفه‌ای خودم را سپری کردم. اخیراً یکی از دوستانم آماری برایم فرستاد که نشان می‌داد در ۸۵ بازی، ۱۰۰ گل به ثمر رسانده‌ام.

توپ طلای 2021 حق مسی بود

توپ طلای 2021 به حق به مسی رسید، اما هنوز تکلیف توپ طلایِ ۲۰۲۰ مشخص نشده است. دیدم که شایعاتی مبنی بر احتمال دریافت این جایزه توسط من وجود دارد. اگر چهار سال بعد هم توپ طلایِ ۲۰۲۰ را دریافت کنم، ناراحت نمی‌شوم. این یک افتخار برای من خواهد بود و جایزه را می‌پذیرم.

بهترین بازیکنان حال حاضر فوتبال دنیا

در حال حاضر کیلیان ام باپه و جود بلینگام از نظر من برجسته‌ترین و بهترین بازیکنان دنیا هستند.

 

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل تیراندازی در خفر
  • بانک دی استخدام می کند (+جزئیات)
  • در انتظار حرف آخر هواداران به ژاوی
  • عامل تیراندازی در خفر دستگیر شد
  • کشف ۲۲ تن برنج احتکار شده در خراسان جنوبی
  • لواندوفسکی: توپ طلای 2021 حق مسی بود؛ بلینگام و ام باپه بهترین بازیکنان دنیا هستند
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • دستگیری عامل تیراندازی در گتوند
  • تشکیل هیئتی مشورتی در حوزه امنیت هوش مصنوعی