Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-05@17:03:14 GMT

کانادا به اوکراین توپخانه سنگین ارسال کرد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۰۵۸۱

کانادا به اوکراین توپخانه سنگین ارسال کرد

پس از اعلام جاستین ترودو نخست وزیر کانادا مبنی بر ارائه تسلیحات سنگین نظامی به اوکراین، این کشور روز جمعه اعلام کرد که توپخانه سنگین به کی‌یف ارسال کرده است.

به گزارش ایران اکونومیست از "الجزیره"، وزارت دفاع کانادا در بیانیه‌ای تصریح کرد: کانادا هم اکنون چندین قبضه توپخانه سنگین هوتزر ۷۷۷ و مهمات مربوطه به اوکراین ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در ادامه این بیانیه آمده است: کانادا همچنین در مراحل پایانی قرارداد تحویل خودروهای زرهی به نیروهای اوکراینی در کمترین زمان ممکن است. 

به گزارش ایران اکونومیست، نخست وزیر کانادا روز سه شنبه گذشته در جمع خبرنگاران گفت، وی در تماس نزدیک با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین است و کانادا در بحبوحه تهاجم روسیه که نزدیک ۲ ماه به طول انجامیده است، آماده تحویل تسلیحاتی است که اوکراین به آن نیاز دارد. 

نخست وزیر کانادا ادامه داد: آخرین درخواست اوکراین از کانادا کمک به آن‌ها در زمینه توپخانه سنگین است؛ زیرا این همان چیزی است که در زمان حاضر، جنگ در این حوزه قرار دارد و کانادا توپخانه سنگین را با جزئیات بیشتر در روزهای آینده به اوکراین خواهد فرستاد. 

کانادا همراه با دیگر متحدان ناتو پیش از این، کمک نظامی به اوکراین در قالب سلاح‌های تهاجمی و غیر تهاجمی برای کمک به کی‌یف در جنگ با روسیه ارسال کرده است. 

همچنین کاترینا تیخونووا و ماریا ورونتسوا دختران پوتین در میان ۱۴ نفری هستند که به فهرست تحریم‌های کانادا اضافه شده‌اند. آمریکا و انگلیس نیز اوایل ماه جاری میلادی دست به این اقدام زده بودند. 

کانادا اسفند ماه گذشته تحریم‌هایی را علیه روسیه از جمله رومن آبراموویچ میلیاردر برجسته روس اعلام کرد. در آن زمان پنج تن از رهبران ارشد تجاری روسیه به فهرست کسانی اضافه شدند که ادعا می‌شود پوتین را در جنگ علیه اوکراین حمایت می‌کنند. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اوکراین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اوکراین توپخانه سنگین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۰۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، تحلیلگران نظامی  بر این باور هستند که بسته کمک نظامی اخیر آمریکا تنها می‌تواند به اوکراین برای حفظ مواضع فعلی خود در خط مقدم نبرد با ارتش روسیه کمک کند.

اوکراینی‌ها پیش از این در ماه فوریه کنترل آودیئیفکا واقع در منطقه دونتسک در شرق این کشور را از دست داده بودند. نیروهای کی‌یف در پی عدم دریافت تجهیزات و مهمات کافی از سوی متحدان غربی خود طی ماه‌های گذشته کنترل مناطق دیگری را از دست دادند. 

ارتش روسیه هم‌اکنون کنترل حدود ۱۸ درصد از خاک اوکراین را در دست دارد. مسکو همچنین نام ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین را به فهرست «جنایتکاران تحت تعقیب» در روسیه اضافه کرده است.

کارشناسان در حالی شرایط کنونی برای نیروهای اوکراینی را «دشوار» توصیف می‌کنند که به گفته آنها معضل اصلی برای این نیروها عدم ایجاد خطوط دفاعی مستحکم است. این در حالی است که ارتش روسیه سال گذشته با ایجاد خطوط دفاعی مستحکم توانست از مناطقی که فتح کرده بود در برابر عملیات ضدتهاجمی اوکراین دفاع کند. 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اوکراین : حملات سنگین روسیه به نیروگاه‌های ما یک میلیارد دلار خسارت وارد کرده است
  • پیش‌بینی «نیوزویک» از جنگ اوکراین: ۲۰۲۴ برای کی‌یف سخت خواهد بود
  • ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد
  • پافشاری اوکراین برای گرفتن پهپاد پیشرفته آمریکایی
  • مجارستان: درگیری مستقیم ناتو با روسیه یعنی جنگ جهانی سوم
  • تصاویر فوق العاده از حمله پهپادهای تهاجمی روسیه به اهداف نظامی در اوکراین | ویدئو
  • فرانسه: ۱۵۰ هزار سرباز روس در جنگ اوکراین کشته شدند
  • روسیه تصمیم فرانسه را خطرناک توصیف کرد