Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@07:49:24 GMT

حمله انتحاری به هتلی در پایتخت سومالی ۶ کشته به جا گذاشت

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۰۶۵۸

حمله انتحاری به هتلی در پایتخت سومالی ۶ کشته به جا گذاشت

منابع خبری جمعه شب گزارش دادند، در پی حمله انتحاری به هتلی واقع در شمال پایتخت سومالی، ۶ نفر کشته شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک مهاجم پس از ورود به هتلی واقع در نزدیکی ساحل لیدو در شمال موگادیشو، کمربند انفجاری خود را منفجر کرد که بر اثر آن ۶ نفر کشته شدند.

بر اساس این گزارش، در این هتل نشستی با حضور مقام‌های دولتی از جمله رئیس پلیس سومالی و ۱۱ تن از اعضای پارلمان این کشور در حال برگزاری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه تروریستی الشباب، مسؤولیت این حمله انتحاری را برعهده گرفته است.

الشباب یک گروه مسلح تروریستی وابسته به شبکه القاعده است و بسیاری از عملیات‌های تروریستی را که منجر به جان باختن صدها نفر در آفریقا شده، پایه‌ریزی کرده است.

سومالی از زمان تأسیس گروهک الشباب در سال ۲۰۰۴ درگیر جنگ با این گروه است که تعداد عناصر آن در سال ۲۰۱۴ میلادی بین ۷ تا ۹ هزار نفر برآورد شد.

الشباب بارها به نظامیان دولتی و نیروهای صلح‌بان اتحادیه آفریقا در موگادیشو پایتخت سومالی یورش برده‌ و چند عملیات‌ خونبار را هم در سایر نقاط آفریقا اجرا کرده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۰۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در بیانیه‌ای حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و به شهادت رساندن نمازگزاران را محکوم کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در بیانیه‌ای حادثه تروریستی مسجد امام زمان (عج) شهرستان «گذره» ولایت هرات که منجر به جراحت و شهادت جمعی از نمازگزاران شد را محکوم کرد.

سفارت ایران با درخواست برای شناسایی و مجازات مرتکبین این جنایت، افزود: ایران آمادگی خود را جهت تقویت همکاری با حکومت سرپرست افغانستان جهت مبارزه با تروریسم اعلام می‌کند.

این حمله تروریستی شب گذشته (10 اردیبهشت) در شهرک محمدیه که به‌ نام شهرک اندیشه نیز یاد می‌شود، رخ داد و دو مهاجم مسلح نمازگزاران را هنگام خروج از مسجد هدف قرار دادند.

حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هراتتدابیر ویژه امنیتی طالبان برای محافظت از علمای شیعه افغانستانرسانه افغان مدعی شد؛ دستگیری افراد مرتبط با ترورهای علمای شیعه در هرات

در این حمله 6 نفر شامل چهار مرد، یک کودک و یک زن شهید و دو نفر زخمی شده‌اند. حجت الاسلام جاوید که امام جماعت مسجد بود نیز به جمع شهدا پیوست.

تاکنون گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • روسیه «واگنر» را بازسازی کرد تا از تکرار شورش آن جلوگیری کند
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان