Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی معروفی آرانی گفته است که تماشاگران در ایامی که تیم ملی آن‌ها بازی ندارد و تا مسابقه بعدی در استراحت بسر می‌برد، می‌توانند از یکی از راه‌های سفر هوایی و خط دریایی به جمهوری اسلامی ایران مسافرت و از شهر‌های مرزی و حتی از پایتخت ایران بازدید کنند و این فرصت طلایی برای صنعت توریسم ایران است تا بتواند از مواهب جام جهانی ۲۰۲۲قطر بهره برداری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مرضیه انبری_ هفته‌ی گذشته بود که علی بهادر جهرمی سخنگوی دولت خبر از رایگان شدن صدور روادید متقاضیان سفر به ایران در جریان رویداد جام جهانی داد.


ایران همچون سایر کشور‌های حاشیه‌ی خلیج فارس درحال تلاش و رایزنی است تا در ماه‌های باقی مانده به جام‌جهانی ۲۰۲۲، بخشی از تماشاچیان جام جهانی را که به قطر سفر می‌کنند؛ برای بازدید از جاذبه‌های توریستی کشور جذب کند. از جمله اقداماتی که مسئولین برای جذب گردشگران انجام داده‌اند برنامه ریزی برای افزایش پرواز‌ها به قطر در بازه‌ی برگزاری بازی‌ها و همچنین رایگان شدن روادید سفر به ایران است. گردشگران برای سفر به مناطق آزاد کیش و قشم ویزا لازم ندارند.


در این راستا لیلا اژدری مدیرکل دفتر توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از پیشبینی کرد شش استان تهران، اصفهان، یزد، کرمان، فارس و هرمزگان و جزایر کیش و قشم و بندرعباس مقصد سفر تماشاچیان جام جهانی خواهند بود.


به گزارش خبرگزاری دانشجو، به نقل از مهر، علی معروفی آرانی کارشناس و منتقد فرهنگ درباره‌ی فرصت پیش آمده برای گردشگری ایران طی یادداشتی نوشت: ««نقشه راه عملیاتی همکاری‌های ایران و قطر در برگزاری جام جهانی فوتبال» بین دو کشور نهایی و امضا شده است. این فرصت امکان معرفی بسیاری از دستاورد‌های فرهنگی ایران را در خارج از کشور و برای علاقه‌مندان برای سفر به ایران فراهم می‌کند. از طریق این فرصت می‌توان حوزه تمدنی ایران را در بخش‌های آثار باستانی، مجموعه موزه‌های ایران، بوم گردی و ایران شناسی به علاقه‌مندان معرفی و عرضه کرد.»


وی در ادامه تشریح کرد: «به خاطر راحتی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ هر روز چهار بازی در مرحله گروهی برگزار می‌شود. ۱۲ روز بازی‌های مرحله گروهی طول می‌کشد تا هواداران بتوانند از حضور در تمام بازی‌ها لذت ببرند. تماشاگران در ایامی که تیم ملی آن‌ها بازی ندارد و تا مسابقه بعدی در استراحت بسر می‌برد، می‌توانند از یکی از راه‌های سفر هوایی و خط دریایی به جمهوری اسلامی ایران مسافرت و از شهر‌های مرزی و حتی از پایتخت ایران بازدید کنند و این فرصت طلایی برای صنعت توریسم ایران است تا بتواند از مواهب جام جهانی ۲۰۲۲قطر بهره برداری کند.».


اما پذیرش مسافران خارجی در ماه‌های آینده قطعا به سهولت و خالی از چالش نخواهد بود به همین سبب ابراهیم پورفرج (رئیس جامعه تورگردانان ایران) در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا به چالش‌های انجام این پروژه توریستی اشاره داشت و عنوان کرد: «هرچند تصمیم بر آن شده که ویزای رایگان صادر شود، اما چند نکته باید مورد توجه قرار گیرد. از یک سو باید دید آیا زیرساخت‌های لازم برای صدور تعداد زیادی ویزا در بازه زمانی محدود وجود دارد؟ آیا کنسولگری‌های ما آمادگی لازم برای انجام این کار آن هم در بازه زمانی برگزاری بازی‌های جام جهانی را دارند و می‌توانند زمانی که وعده صدور ویزای رایگان داده شده، این مهم را در آن بازه زمانی بدون بروز مشکل انجام دهند؟


وی افزود: «باید بتوان ساز و کاری را تعریف کرد که صدور ویزا با کمترین مشکل انجام گیرد. این درحالی است که هم اکنون نیز با وجود آنکه هنوز تور‌های ورودی کشور رونق چندانی ندارند و تازه وارد فاز عملیاتی شده‌ایم و به نوعی تعداد گردشگران آنچنان که باید زیاد نیست، بازهم در حوزه صدور ویزا با مشکل روبه رو هستیم و به کندی انجام می‌شود.»


پورفرج همچنین به همزمانی رویداد جام‌جهانی با فصل مراجعه‌ی مردم استان‌های مختلف به کیش و قشم اشاره کرد و افزود: «باید وضعیت پذیرش مسافران خارجی در مقاصدی مانند کیش و قشم و… کاملا مشخص شود. این مناطق باید ظرفیت و آمادگی مراکز اقامتی و پذیرایی خود را برای پذیرش مسافران خارجی اعلام کنند.»


با توجه به ماه‌های باقی مانده تا جام جهانی علاوه بر ویزا لازم است زیرساخت‌های حمل و نقل کشور اعم از زمینی، دریایی، هوایی، اقامتگاه‌های بخش خصوصی و دولتی آماده پذیرش حجم عظیمی از مسافران خارجی باشند. همچنین علاوه بر تبلیغات مجازی برای جاذبه‌های گردشگری ایران، باید تدابیر فرهنگی برای سفر جمعیت زیادی از جوانان کشور‌های دیگر با فرهنگ‌های متفاوت فراهم شود. این رویداد ورزشی می‌تواند زمینه‌ی آشنایی مردم ملت‌های مختلف با شرایط واقعی کشور‌های حوزه‌ی خلیج فارس خصوصا ایران را فراهم کند. در این راستا دستگاه‌های مختلف اعم از وزارت امور خارجه، وزارت گردشگری، فدراسیون فوتبال، شورای عالی مناطق آزاد و .. باید وظایف متعددی در راستای اجرای این ماموریت انجام دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: گردشگری حمل و نقل کیش جام جهانی قطر مسافران خارجی جام جهانی کیش و قشم بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۰۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میکس ریکرو ایران به نیمه نهایی کاپ جهانی نرسید

میکس ریکرو ایران شکست خورد.

طرفداری | تیم میکس ریکرو ایران از صعود به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های کاپ جهانی تیراندازی با کمان باز ماند.

به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی با کمان، تیم میکس ریکرو کشورمان در دور نخست مسابقات حذفی کاپ جهانی شانگهای با نتیجه 6 بر 2 مقابل تیم هلند به پیروزی رسید و در یک‌هشتم نهایی با نتیجه 5 بر یک از سد فرانسه، تیم دوم مسابقات گذشت.

تیم ایران در یک چهارم نهایی و در تیر طلایی ‌ با نتیجه 5 بر 4 مقابل مکزیک شکست خورد و از صعود به جمع 4 تیم برتر مسابقات بازماند‌.

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • دریافت سهمیه جام جهانی بانوی ووشو کار کیش
  • تماشاگران ایرانی در بانکوک همه را غافلگیر کردند (عکس)
  • برگزاری مسابقات موتورسواری و اتومبیلرانی با استقبال ویژه تماشاگران
  • میکس ریکرو ایران به نیمه نهایی کاپ جهانی نرسید
  • جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۶ اردیبهشت
  • تیم دانشجویان ایران در راه مسابقات جهانی
  • تمجید دل‌پیرو از بلینگام: جود استثنایی است
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین