Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، حال و هوای استان اردبیل همچون سایر مناطق ایران این هفته متاثر از شب‌های قدر بود. حدود دو سال بعد از اینکه شیوع کرونا برگزاری مراسم‌هایی مانند شب‌های قدر و احیا را غیرممکن کرده بود، امسال و از هفته گذشته شاهد برپایی مراسم باشکوه شب قدر در شب نوزدهم و بیست و یکم ماه مبارک رمضان بودیم و مردم مومن این استان با حضور در مساجد و تکایا قرآن برسر گرفته و با خدای خود راز و نیاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال این هفته اتفاقاتی مهمی در استان رخ داد.تداوم روند ثبات در کرونا و کنترل و مدیریت آن در استان، آزادی زندانیان در بند با برپایی مراسم گلریزان، برنامه ریزی برای ارتقای استانداردهای معیشتی مردم از تحولات این  هفته بود. علاوه بر این مسئولان استانی این هفته خبرهایی مهمی درباره تامین مسکن محرومان، اجرایی طرحهای مهم و بزرگ صنعتی، اجرای عملیاتهای آبخیزداری اعلام کردند. علاوه بر اینها بعد از سفر سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان به به استان هم مدیر کل ورزش اسستان از تحرک  ویژه در اجرای طرحهای عمرانی ورزشی استان خبر داد.

 یکی دیگر از خبرهای مهم استان  اعلام برنامه وزارت آموزش و پرورش درباره اجرای طرح رتبه بندی معلمان بود. وزیر آموزش و پرورش که برای دلجویی از یک دانش آموز از مسیر اردبیل به آستارا سفر می کرد روز سه شنبه هفته گذشته در فرودگاه اردبیل به خبرنگار ایرنا گفت که  حدود ۸۰۰ هزار معلم و کادر آموزشی مشمول طرح رتبه‌بندی معلمان هستند و این طرح پس از ۲ مرحله بررسی و تصویب در هیات دولت به اجرا در می‌آید.

یوسف نوری روز سه‌شنبه در جریان سفر کوتاه به استان اردبیل و در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: در طرح رتبه بندی معلمان در دولت قبلی برای سه سال حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده بود ولی در دولت کنونی برای ۱.۵ سال گذشته ۳۸ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه پیش بینی شده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح در سال آینده افزود: این میزان اعتبار تقریبا ۳.۵ برابر بودجه و اعتبار پیش بینی شده در دولت قبل خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: اختصاص این میزان اعتبار و نیز توجه جدی برای رفع دغدغه معیشتی معلمان نشان می دهد که دولت، مجلس و شورای نگهبان به معلمان توجه جدی وجود دارند.

وی اظهار کرد: در این طرح به نخبگان فعال در آموزش و پرورش، مناطق محروم، مدارس ابتدایی و مدارس استثنایی توجه جدی شده و حتی کارکنان اداری مشمول هم از اجرای این طرح بهره‌مند خواهند شد.

نوری همچنین گفت: آیین نامه این طرح نوشته شده و برخی ایرادهای وارد شده در حال رفع است و به طور طبیعی دو مرحله بررسی هم نیاز دارد و اگر ایرادها رفع شده و خبرگان قانع بشوند، اجرای این طرح از نیمه دوم سال گذشته خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین اعلام کرد: امتحانات خردادماه مدارس حضوری خواهد بود چرا که ستاد کشوری کرونا محدودیتی برای برگزاری کلاس درس و امتحانات اعلام نکرده است.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم در سر کلاس و در جلسات امتحان و با تقدیر از زحمات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مدیریت مناسب کرونا در سطح جامعه، خدمات شبانه روزی معلمان و کادر آموزش در سطح کشور را شایسته تجلیل خواند.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، تاکنون هیچ کلاس درس و مدرسه ای در سطح کشور به دلیل ابتلای بیش از حد و یا شیوع کرونا تعطیل نشده است و آموزش به شکل حضوری جریان دارد.

کلام الله صفری سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل هم در زمینه آخرین وضعیت طرح رتبه بندی معلمان گفت: ایجاد ذهنیت در فضای مجازی برای فرهنگیان درمورد معیارهای سختگیرانه برای رتبه‌بندی و عدم اجرای آن غیرکارشناسانه است و تمام معلمان از روز اول خدمت مشمول رتبه‌بندی خواهند شد.

صفری روز پنجشنبه در جمع مدیران مدارس ناحیه یک اردبیل اظهار کرد: آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان پس از تایید نهایی تغییرات قابل‌توجهی به نفع فرهنگیان نسبت به لایحه قبلی داشته است و این آیین‌نامه جهت تصویب و اجرا به هیات دولت تحویل داده شده است.

 مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل از مدیران مدارس استان خواست در اسرع وقت با کسب اطلاعات کافی و صحیح  از آیین‌نامه رتبه‌بندی، جلساتی را با محوریت بحث و روشنگری پیرامون این آیین‌نامه با معلمان تشکیل داده و با توضیح کامل معلمان را به صبوری تا زمان اجرای آن دعوت کنند.

 ارتقای استانداردهای معیشتی مردم استان

سید حامد عاملی استاندار اردبیل هفته گذشته از تدوین برنامه تحول اقتصادی استان خبر داد و گفت: باید با همکاری و همدلی دستگاه‌ها و بخش خصوصی در راستای افزایش درآمدهای عمومی که منجر به تعالی و حیات طیبه خانواده‌ها می‌شود، تلاش کنیم.

سید حامد عاملی که در جشن گلریزان ستاد دیه استان حضور یافته بود، با اشاره ظرفیت‌های کشاورزی، صنعتی، گردشگری و تجاری اظهار کرد: وضعیت شاخص‌های اقتصادی استان اردبیل مناسب نیست و برای بهبود این وضعیت باید اقدامات تحولی در زمینه اقتصادی انجام شود.

وی با اشاره به عواقب فقر اقتصادی در جامعه افزود: باید برای رهایی از عواقب فقر که در برخی مواقع به بروز برخی ناملایمتی‌ها در بین خانواده‌ها و جامعه منجر می‌شود، اقدامات تحولی و افزایش تولید را به صورت جدی و با اهتمام ویژه پیگیری کنیم.

استاندار اردبیل، فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش تولید را یادآور شد و گفت: بر این اساس برنامه‌ای برای رونق تولید و اقتصاد استان تدوین شده است و با همراهی مردم و مسئولان در اجرای این برنامه، امید می‌رود در سه سال آینده استانداردهای معیشتی مردم تا ۲ برابر افزایش یابد.

۱۳ طرح صنعتی بزرگ اجرا می‌شود

 این هفته رامین صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از اجرای ۱۳ طرح صنعتی بزرگ در سال‌جاری در این استان خبر داد و گفت: این طرحها با سرمایه‌گذاری ۲۳ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۲ هزار و ۲۳۰ نفر به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته این مقام استانی، علاوه بر این طرح‌ها بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ۱۲۳ طرح صنعتی کوچک و متوسط نیز تا پایان سال‌جاری در استان اردبیل به بهره‌برداری خواهد رسید.

 این طرح‌ها جزو صنایع مادر و بزرگ هستند و محصولاتی مانند انواع داروهای گیاهی، پمادهای آرایشی، شمش و مقاطع فولادی، سرم تزریقی انسانی، فرمالین، متانول و رزین‌های صنعتی  در این طرحها تولید خواهد شد.

 ام‌دی‌اف، موتور کامیون، اتاق سرنشین کامیون، قطعات خودرو، مصنوعات بتنی سبک با فناوری بالا، پارکت و ورق‌های اچ‌پی‌ال از دیگر تولیدات خواهد بود که در توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال، صادرات، ارزآوری و تکمیل زنجیره تولیدات صنعتی نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

قرارگاه امام حسن مجتبی تشکیل شد/برنامه ریزی برای آبرسانی به ۹۴ روستای استان اردبیل

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، امسال پروژه‌های آبرسانی در ۹۴ روستای استان اردبیل به اجرا درمی‌آید و با اتمام آن، طرحهای آبرسانی به سایر روستاها نیز در ۳۰ ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

طرح آبرسانی ملی به ۱۰ هزار روستای محروم و پرتنش آبی کشور در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در سطح کشور آغاز شده که سهم استان اردبیل ۴۵۴ روستا با اعتبار بیش از ۴۷۶ میلیارد تومان است. این قرارگاه در استان اردبیل به فرماندهی مسئول بسیج سازندگی با همکاری شرکت آب‌ و فاضلاب و استانداری تشکیل و در فاز اول این طرح بزرگ، آبرسانی به ۹۴ روستای در سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار گرفته که در قالب هشت مجتمع آبی درحال اجرا است.

نیروگاه زمین‌گرمایی وارد مدار می‌شود

محمود عباس زاده مشگینی، نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی نیز هفته پیش با اشاره به نشست و رایزنیهای خود را همایون حایری خیاوی معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، برق نیروگاه زمین گرمایی مشگین‌شهر همزمان با اوج مصرف در تابستان امسال وارد مدار خواهد شد. با تکمیل این نیروگاه، جمهوری اسلامی ایران به باشگاه معدود کشورهای دارنده نیروگاه‌های زمین گرمایی خواهد پیوست و سبد تنوع انرژی کشور تکمیل خواهد شد.

نیروگاه زمین گرمایی مشگین‌شهر با ظرفیت ۵۰ مگاوات در دامنه‌های سبلان احداث می‌شود و تاکنون علاوه بر صرف منابع ارزی بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای احداث آن هزینه شده است.

برای احداث این نیروگاه ۱۱ حلقه چاه اکتشافی تا عمق سه هزار و ۲۰۰ متری زمین حفر شده که هفت حلقه آن به بهره‌برداری رسیده و قابلیت نصب توربین و تولید برق را دارد.

افزایش 14 درصدی ورودی آب سدهای استان

معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل هفته گذشته اعلام کرد که از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۱۶۱ میلیون مترمکعب آب به مخازن سدهای استان وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش را نشان می دهد.

 در حال حاضر حدود ۱۶۱ میلیون مترمکعب از حجم ۴۰۲ میلیونی سدهای استان اردبیل پر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش نشان می‌دهد و به رغم افزایش بارش همچنان کسری مخازن سدهای بزرگ محسوس است.

سال گذشته به دلیل خشکسالی، بالا رفتن دمای هوا و به تبع آن افزایش مصارف در بخش‌های مختلف، ذخایر آبی استان اردبیل در پشت سدها به حداقل رسید و به رغم بارش‌های اخیر هنوز کسری اب مخازن در پشت سدها جبران نشده است.

آمارهای رسمی نشان می‌دهد که در حال حاضر ۶۰ درصد از حجم کل سدهای استان اردبیل خالی است و باید به موضوع مدیریت مصرف آب در بخش‌های مختلف توجه ویژه‌ای شود.

۸۳ بند آبخیزداری اجرا می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل نیز هفته گذشته در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز اردبیل گفت: ۸۳ بند آبخیزداری در استان اردبیل در دست اجرا است که برای اجرای آنها ۴۵ میلیارد و ۸۶۹ هزار و ۷۰۰ تومان اعتبار مصوب و ابلاغ شده است.

وی همچنین از اختصاص ۳۵ میلیارد تومان اعتبار آبخیزداری مصوب سفر رئیس جمهور به اردبیل خبر داد و اظهار کرد: از این رقم تاکنون ۲۰ میلیارد تومان ابلاغ شده است.

عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری در سطح ۱۷۸ هزار و ۴۰۵ هکتار معادل ۴۳ درصد از مساحت استان اردبیل به صورت تفصیلی و اجرایی مطالعه شده و ۸۵۵ مورد بندهای سنگی و ملاتی و گاوخونی هم تا به حال اجرا شده است.

۱۰ طرح ورزشی به بهره‌برداری می‌رسد

هفته گذشته مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل نیز اعلام کرد که با توجه به کمبود زیرساخت‌های ورزشی، امسال ۱۰ پروژه ورزشی در نقاط مختلف این استان افتتاح می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

تالار وزنه‌برداری شهرستان‌های اردبیل و پارس‌آباد، چمن مصنوعی پوریای ولی خلخال، سالن ورزشی روستاهای لعمه دشت، اندبیل و طولش شهرستان خلخال از جمله پروژه‌های ورزشی است که امسال در استان اردبیل به بهره‌برداری خواهد رسید.

نبود سالن تخصصی بانوان در اردبیل یکی از نیازهای اصلی است که امید می‌رود هر چه زودتر نسبت به احداث سالن ویژه در کنار سایر اولویت‌ها از جمله تکمیل و راه‌اندازی سالن طبقاتی رزمی، سالن اسکیت، تکمیل زورخانه خلخال، سالن ورزشی سرپوشیده شهرستان‌های گرمی و پارس‌آباد و همچنین تعمیر، بهسازی و مرمت مجموعه ورزشی شهرستان نمین اقدام شود.

با توجه به سفر اخیر سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان به استان اردبیل انتظار می‌رود امسال عملیات اجرایی طرح‌های ورزشی در نقاط مختلف این استان شتاب بیشتری بگیرد.

بیش از 6 هزار خانواده تحت پوشش در استان نیازمند مسکن هستند

به گزارش ایرنا از بین ۴۲ هزار خانوار بی‌بضاعت زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان اردبیل، در مجموع ۶ هزار و ۴۰۰ خانوار نیازمند مسکن هستند که از این تعداد نیز مسکن ۲ هزار و ۷۰۰ خانوار غیرمقاوم است.

در حال حاضر یک‌هزار و ۴۰۰ مسکن برای خانوارهای زیر پوشش این نهاد در حال احداث است که سپاه ۱۰۰ واحد مسکن در حال احداث دارد؛ کمیته امداد هم به ازای هر واحد ۶۰۰ میلیون ریال پرداخت می‌کند، یک میلیارد ریال از تسهیلات مقاوم‌سازی استفاده می‌شود و مابقی صفر تا ۱۰۰ درصد ساخت واحدها را هم سپاه انجام خواهد داد.

تفاهم‌نامه کمیته امداد امام خمینی (ره) با سپاه پاسداران ساخت ۹۰۰ واحد برای مددجویان زیر پوشش این نهاد است که از این تعداد ساخت ۱۰۰ واحد پارسال آغاز شده و ۱۰۰ واحد دیگر نیز امسال در دست احداث دارد.

مشکل عمده کمیته امداد در حال حاضر تامین مسکن برای مددجویان مستاجر به ویژه در شهرهای بزرگی مانند اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد است.

خیرین ۱۰ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کردند

به گفته مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل، خیرین همزمان با گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت امام حسن (ع) بیست و یکمین آئین جشن گلریزان، در مجموع حدود ۱۰ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی کمک مالی پرداخت کردند.

در مجموع ۱۵ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی با مبلغ ۲۲ میلیارد ریال از زندان‌های اردبیل آزاد شده و به کانون گرم خانواده‌هایشان بازگشتند.

امسال ۶۲ مورد جشن گلریزان (۱۲ مورد در شهرستان‌ها، ۲۰ مورد در بخش‌ها و ۳۰ مورد در دهیاری‌ها) مختص ماه مبارک رمضان برای این استان برنامه‌ریزی شده است که تا پایان این ماه مبارک به تدریج برگزار خواهد شد.

بنابر آمارهای دادگستری استان اردبیل، سال گذشته ۴۶۰ زندانی با مبلغ محکومیت بیش از ۸۵۰ میلیارد ریال آزاد شدند که از این تعداد ۲۰۳ زندانی جرایم غیرعمد و مالی با مبلغ محکومیت بیش از ۵۵۶ میلیارد و ۶۴۱ میلیون ریال با کمک ستاد دیه بود.

همچنین ۶۳ زندانی با مبلغ محکومیت ۴۸۱ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال با مشاوره ستاد دیه و ۱۹۴ زندانی با مبلغ محکومیت ۱۳ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال با مراجعه مستقیم خیرین به زندان‌های استان اردبیل آزاد شدند.

عمارت تاریخی صمدی "خانه فرهنگ و هنر اردبیل" می‌شود

شهردار اردبیل نیز این هفته اظهار کرد که با توجه به تملک عمارت تاریخی "خانه صمدی" در محدوده بازار مسگران اردبیل از سوی شهرداری، این بنا به‌زودی به "خانه فرهنگ و هنر" تبدیل می‌شود.

این بنا که با معماری ارزشمند و بومی خود یکی از نفیس‌ترین خانه‌های تاریخی کهن‌شهر اردبیل است، بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در واقع به مرکزیت اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری مجموعه شهرداری اردبیل مبدل خواهد شد.

استان اردبیل با پیشینه پربار فرهنگی دارای آثار فراوان از جمله خانه‌های تاریخی صادقی، منافزاده، رضازاده، ابراهیمی، وکیل‌الرعایا، مروج، شریعت، چنذاب، مبشری، آصف و میرفتاحی است.

مجمع خیرین کتابخانه‌ساز تشکیل می‌شود

خیرین کتابخانه‌ساز افراد نیک‌اندیشی هستند که در ابعاد فکری و مالی به پیشبرد اهداف نهضت مطالعه مفید در جامعه کمک می‌کنند و از این رو به منظور گسترش فرهنگ مطالعه هدفمند در نقاط مختلف اردبیل، مجمع خیرین کتابخانه‌ساز استان تشکیل خواهد شد.

در سال‌های اخیر برای احداث و راه‌اندازی کتابخانه و گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه کمک‌های خوبی از سوی خیرین شده است؛ به طوری که پارسال خیرین در مجموع بیش از ۱۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اهدا کردند.

احداث ۱۲ کتابخانه در روستاهای استان توسط دکتر محمد خیراندیش از جمله در نقطه صفر مرزی روستای تکله شهرستان پارس‌آباد مغان و یا کلنگ‌زنی احداث کتابخانه عمومی در روستای ورگه‌سران سرعین از دیگر خدمات خیرین در بخش کتابخانه است.

در حال حاضر تعداد کتابخانه‌های استان اردبیل ۸۵ باب (با یک میلیون جلد کتاب) است که ۶۴ باب از آنها زیر نظر مستقیم اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اداره می‌شود و ۲۰ باب دیگر با مشارکت سایر ارگان‌ها و نهادهای خصوصی و دولتی فعالیت می‌کند.

افزون بر ۲۸ هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند

هفته گذشته اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار شد که در قالب آن ۲۸ هزار و ۴۵۹ نفر از استان اردبیل علاوه بر مسابقات چهار گزینه‌ای، نقاشی و پویش مجازی امسال در داستانک نویسی، شعر سرایی، چاپ و نشر کتاب، مروجان فرهنگ رضوی و موشن‌گرافی نیز مشارکت داشتند و در نهایت ۲ نفر به عنوان برگزیده ملی و ۳۱۳ نفر به عنوان برگزیده استانی معرفی شدند.

 این جشنواره با موضوع امام رضا (ع) و حضرت مهدی (عج) در بخش‌های فردی و خانوادگی از خرداد ۱۴۰۰ پذیرای شرکت‌کنندگان بود که با توجه به استقبال صورت گرفته، مهلت برگزاری از اول آبان‌ماه برای ۲ ماه دیگر نیز تمدید شد.

شهرستان‌های کوثر، نیر، سرعین، نمین، گرمی، خلخال، اردبیل، بیله‌سوار، مشگین‌شهر، پارس‌آباد و اصلاندوز بر اساس میزان مشارکت به ترتیب در رتبه‌های اول تا یازدهم قرار گرفتند و شهرستان اردبیل با ۶۹ نفر بیشترین تعداد برگزیده را داشت.

دوره گذشته ۲۱ هزار و ۱۱۶ نفر از استان اردبیل در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کرده بودند که آمار دوره یازدهم نسبت به دوره پیش از آن حدود ۲۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

نرخ تورم اسفند گذشته ۴۱.۵ درصد اعلام شد

تجمیع نرخ تورم ۱۲ ماهه شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی کل خانوارهای استان اردبیل در اسفندماه گذشته به ۴۱.۵ درصد رسید؛ در حالی که شاخص کل تورم در کشور در همین مدت ۴۰.۲ درصد، در بخش خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات این نرخ ۴۸.۴ درصد و در کالاهای غیرخوراکی و خدمات ۳۶ درصد بوده است.

بنابر اعلام معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل، شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارها در اسفندماه ۳۹۷.۴ و این شاخص قیمت در خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات ۵۱۹.۲ دهم و کالاهای غیرخوراکی و خدمات ۳۲۵.۷ و این شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی در کشور ۴۰۱.۵ بود.

همچنین اسفند سال گذشته درصد تغییر شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای استان اردبیل نسبت به بهمن همان سال ۳۴.۷ بود که در بخش خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات نسبت به میانگین کشوری کاهش داشت و در بخش کالاهای غیرخوراکی و خدماتی میانگین به ۳۰.۸ دهم رسید.

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری صنعت و معدن و تجارت طرح های عمرانی آزادی زندانیان استان اردبیل مهمترین تحولات آبرسانی طرح های ترویجی کتابخوانی نرخ تورم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری صنعت و معدن و تجارت طرح های عمرانی منابع طبیعی و آبخیزداری صنعت و معدن و تجارت طرح های عمرانی آزادی زندانیان استان اردبیل مهمترین تحولات آبرسانی طرح های ترویجی کتابخوانی نرخ تورم بر اساس برنامه ریزی های صورت شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی طرح رتبه بندی معلمان وزیر آموزش و پرورش استان اردبیل استان اردبیل استان اردبیل استان اردبیل مبلغ محکومیت آزادی زندانیان بهره برداری میلیارد تومان هزار میلیارد میلیارد ریال جرایم غیرعمد کمیته امداد میلیون ریال زمین گرمایی سدهای استان حال حاضر نشان می دهد شهرستان ها هفته گذشته پارس آباد مشگین شهر آیین نامه سال گذشته بخش ها پیش بینی خواهد شد ستاد دیه ۲ هزار طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۰۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است

ایسنا/کردستان استاندار کردستان گفت: توفیق در تحقق شعار سال مستلزم ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است.

 اسماعیل زارعی کوشا امروز شنبه (۸ اردیبهشت‌ماه) در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به اینکه در هر جلسه شورای برنامه ریزی استان ۲ دستگاه اجرایی گزارش برنامه و اجرای کار خود را باید ارائه دهند، اظهار کرد: اجرای مصوبات شورای برنامه‌ریزی استان کردستان و لزوم مشارکت در جلسات آن برای همه‌ی دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

وی، در ادامه جهش تولید را تکلیفی دانست که رهبری بر عهده همه گذاشتند، افزود: توفیق در تحقق شعار سال مستلزم ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است.

استاندار کردستان مطالبه تحقق شعار سال از سوی همه را یک وظیفه مهم ذکر کرد و ادامه داد:تحقق شعار سال بی شک جز با مشارکت مردم اتفاقی نمی افتد لذا باید به این مساله هم توجه اساسی شود.

وی تاکید کرد که جهش تولید فقط یک فرایند کمی نیست، بلکه این مهم شامل کیفیت هم می شود به عنوان مثال در بخش کشاورزی افزایش کیفیت در کشت و تولید محصولات کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد.

 استاندار کردستان، با اشاره به اینکه برنامه های رشد تولید باید براساس شاخص عددی مشخص باشد، خاطرنشان کرد: در امر تولید فرمانداران و بخشداران با توجه به ظرفیت موجود در منطقه و با مشارکت دادن مردم در راستای افزایش تولید و ثروت اقدام کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ۶۰ عنوان برنامه طی هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • ۶۰ عنوان برنامه در طول هفته معلم در اردبیل اجرا می‌شود
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • ضرورت برگزاری امتحانات نهایی در محیطی مناسب و آرام
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • اردیبهشت تئاتر مثل قبل برگزار نمی‌شود