Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:07:55 GMT

شب زنده داری مردم گناوه در سالروز شهادت حضرت علی (ع)

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۰۹۲۲

شب زنده داری مردم گناوه در سالروز شهادت حضرت علی (ع)

به گزارش خبرنگار ایرنا، مومنان دریادل در این شب که سرنوشت یک ساله انسان مشخص می شود،  فرصتی مغتنم شمردند و با حضور پرشور و گسترده خود در اماکن مذهبی و مصلای جمعه تا سحر بیدار ماندند  و به راز و نیاز و پرداختند و افق زندگی و آینده خود را با اهل بیت (ع) و حضرت امام علی (ع) گره و رقم زدند.

فضیلت هیچیک از شب‌ها در طول سال مانند شب قدر نیست، خداوند متعال در کتاب آسمانی قرآن ارزش این شب پرفضیلت را برتر از هزار ماه بیان فرموده است و به استفاده بهینه از برکات این لیالی بسیار سفارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

                                                                                     

یکی از بهترین زمان های محاسبه سالانه زندگی، شب های قدر ماه مبارک رمضان است تا تصمیم های بهتری برای آینده خود بگیریم و آنچه که در این محاسبه و ارزیابی برای انسان روشن می شود، موفقیت و یا عدم موفقیت در وفاداری به عهد و پیمان خود با خدا است.

اگر در یک سال در  انجام عهد خود موفق بودیم خوب است که خدا را سپاس بگوییم و شکرگزار باشیم و اگر معلوم شود سستی ورزیدیم ، خود را سرزنش کنیم و از خداوند طلب بخشش و توبه کنیم و با تصمیم قوی تر ، دوباره با خداوند عهده ببندیم و دوباره در این مسیر تلاش کنیم.

در آیین های  شب سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) و دومین شب از لیالی قدر است همه اقشار و گروهها اعم از زن و مرد و پیر و جوان و خردسال  آمده بودند و با دعا و استغاثه و بر سر گذاشتن قرآن مجید، از درگاه خداوند متعال و بخشنده، آمرزش گناهان ، آرزوهای خود و برطرف شدن مشکلات را از درگاه احدیت خواستار شدند. 

                                                        

به همین مناسبت آئین ویژه ای در مصلای جمعه  گناوه همراه با ، قرائت دعای جوشن کبیر، مراسم قرآن به سر و مداحی و مدیحه سرایی با حضور مومنان روزه دار  با رعایت نکات بهداشتی برگزار شد،  ضمن برپایی شب احیا به عزاداری پرداختند.

برخی از  مردم و خانواده‌ها نیز از خانه‌های خود و همراه با برنامه‌های مجازی و تلویزیون تدارک دیده شده ویژه ایام ماه مبارک رمضان ، دومین شب  قدر  را برگزار کردند.

احیا شب قدر در بیش از ۶۰ مکان مقدس  شهرستان گناوه

رئیس شورای هیات های مذهبی شهرستان گناوه  به خبرنگار ایرنا گفت: مراسم معنوی شب‌های قدر در بیش از ۶۰ مکان مقدس در شهر و روستا در این شهرستان تدارک دیده شده است.

عبدالحمید شیخی افزود: دومین شب از لیالی قدر در مصلای جمعه، یادمان شهدای گمنام ،آستان مقدس امامزاده سلیمان بن علی (ع) ، بیشتر مساجد و حسینیه‌ها و تکایای شهرستان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد و  در شب بیست و سوم نیز ادامه خواهد داشت.

                                                               

وی گفت: علاوه بر برنامه معنوی احیای شب قدر، پخت  بیش از ۶۰ هزار دست غذای نذری و توزیع بیش از ۲ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در شب‌های قدر است.

برچسب‌ها بوشهر شب قدر گناوه شهادت حضرت علی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر شب قدر گناوه بوشهر شب قدر گناوه شهادت حضرت علی شب قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۰۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار جمعی از معلمان با رهبر معظم انقلاب در روز چهارشنبه

جمعی از معلمان سراسر کشور در سالروز شهادت شهید مطهری با رهبر انقلاب دیدار می کنند.

به گزارش ایسنا، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار خواهند کرد.

️این برنامه، از جمله دیدارهای سالانه رهبر معظم انقلاب است که در تکریم مقام معلم بطور پیوسته برگزار شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مقام معظم رهبری در دیدار معلمان: باید فکرکردن را در جامعه نهادینه کرد رهبر انقلاب امروز در دیدار با معلمان: بایستی کاری کنیم که دانش‌آموز ما دارای هویت ملی بشود

دیگر خبرها

  • تأکید رهبر انقلاب بر فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه
  • تشییع و خاکسپاری شهید دفاع مقدس در گناوه برگزار می‌شود
  • گناوه میزبان شهید دوران دفاع مقدس خواهد بود
  • شنبه تمامی میادین و بازار های میوه و تره‌بار تعطیل است
  • شنبه تمامی میادین و بازارهای میوه و تره‌بار تعطیل است
  • آغاز دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب
  • فیلم| دیدار فرهنگیان با رهبر انقلاب در سالروز شهادت آیت‌الله مطهری
  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب در روز چهارشنبه
  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر معظم انقلاب در روز چهارشنبه