Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@11:30:25 GMT

افت ۵ درصدی قیمت نفت در یک هفته

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۱۰۰۶

افت ۵ درصدی قیمت نفت در یک هفته

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با ۱ دلار و ۶۸ سنت معادل ۱.۶ درصد کاهش به ۱۰۶ دلار و ۶۵ سنت در هر بشکه رسید.

به‌گزارش مشرق به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز جمعه کاهش یافت و یک افت هفتگی حدود ۵ درصدی را تجربه کرد. این اتفاق در شرایطی افتاد که دورنمای رشد اقتصاد دنیا ضعیف‌تر شده، نرخ بهره بالا رفته، قرنطینه‌های کرونایی در چین به تقاضا آسیب رسانده‌ و اتحادیه اروپا قصد تحریم واردات نفت از روسیه را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدامی که عرضه نفت در دنیا را کاهش می‌دهد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با ۱ دلار و ۶۸ سنت معادل ۱.۶ درصد کاهش به ۱۰۶ دلار و ۶۵ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم در پایان معاملات روز جمعه با ۱ دلار و ۷۲ سنت معادل ۱.۷ درصد کاهش به ۱۰۲ دلار و ۷ سنت رسید.

شاخص جهانی نفت خام برنت در ماه گذشته میلادی به ۱۳۹ دلار رسیده بود که با بالاترین رقم از ۲۰۰۸ را نشان می‌داد. اما هر دو شاخص نفتی در این هفته به‌خاطر نگرانی‌های موجود درمورد تقاضا ۵ درصد کاهش قیمت را تجربه کردند.

صندوق بین‌المللی پول که در این هفته پیش‌بینی خود از رشد اقتصاد دنیا در سال جاری میلادی را پایین آورده‌بود، اعلام کرد اگر کشورهای غربی تحریم‌های خود علیه روسیه را به‌خاطر جنگ اوکراین افزایش دهند و قیمت انرژی بالاتر رود، دورنمای رشد اقتصاد جهان تیره‌تر خواهد شد.

دولت آلمان پیش‌بینی رشد اقتصاد خود در سال جاری میلادی را از ۳.۶ درصد تا ۲.۲ درصد پایین آورده‌است و تقاضا برای بنزین، دیزل و سوخت هواپیما در چین در ماه آوریل احتمالاً ۲۰ درصد نسبت‌به سال قبل کاهش خواهد داشت. چون بسیاری از شهرهای بزرگ چین از جمله شانگهای در قرنطینه کرونایی به سر می‌برند.

جروم پاول، رییس فدرال‌رزرو آمریکا در روز پنجشنبه اعلام کرد افزایش نیم‌درصدی نرخ بهره در اجلاس آینده این بانک مورد بررسی قرار خواهد گرفت که ارزش دلار را به بالاترین رقم طی ۲ سال گذشته می‌رساند. دلار گران‌تر قیمت نفت و سایر کالاها را برای دارندگان سایر ارزها بالاتر می‌برد.

عرضه نفت در دنیا به‌خاطر کاهش ۵۵۰ هزار بشکه‌ای تولید لیبی تحت فشار قرار گرفته و اگر اتحادیه اروپا نفت روسیه را تحریم کند، عرضه جهانی نفت بیش‌از پیش کاهش خواهد یافت.

هلند اعلام کرده استفاده از سوخت‌های فسیلی را تا پایان سال جاری میلادی به صفر می‌رساند.

بانک سرمایه‌گذاری مورگان استنلی پیش‌بینی خود از قیمت نفت خام برنت در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی را ۱۰ درصد بالا برده و ۱۳۰ دلار اعلام کرده‌است و آن را نتیجه کمبود عرضه نفت به‌خاطر تولید کمتر روسیه و ایران می‌داند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت قیمت نفت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا اوکراین اتحادیه اروپا شاخص جهانی نفت خام برنت خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت سال جاری میلادی رشد اقتصاد درصد کاهش قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۱۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

به گزارش ایسنا، هش‌ریت که تحت عنوان هش‌پرایس نیز شناخته می‌شود و میانگین درآمد ماینرها به‌ازای هر تراهش را نشان می‌دهد، معیاری کلیدی برای سودآوری استخراج بیت‌کوین است. این شاخص پس از چهارمین رویداد هاوینگ که هفته گذشته به پایان رسید، به پایین‌ترین سطح بی‌سابقه‌ای سقوط کرد.

در واقع استخراج‌کنندگان بیت‌کوین پس از چهارمین رویداد هاوینگ برای حفظ سودآوری خود با مشکل مواجه هستند زیرا قیمت هش بیت‌کوین به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

چنین نرخ هش‌ریت قبل از فروپاشی صرافی اف تی ایکس نیز مشاهده شد. قیمت هش در روز جمعه ( ۲۶ آوریل) به ۵۷.۰۹ دلار کاهش یافت که این کاهش شدید قیمت هش پس از هاوینگ اخیر بیت‌کوین در ۲۰ آوریل رخ داده است.

به نقل از بیت‌کوین نیوز، هش ریت به‌طور پیچیده‌ای با نوسانات قیمت بیت‌کوین و حجم کارمزد تراکنش مرتبط است، اما با تغییر در سختی استخراج بیت‌کوین، به‌طور معکوس حرکت می‌کند. در نتیجه، کاهش اخیر در قیمت هش، زمان چالش برانگیزی برای ماینرها که اکنون با افزایش هزینه‌های عملیاتی و کاهش جریان درآمد مواجه هستند را نشان می‌دهد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۱.۸۳ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۳۶ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۱۵ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۴.۷۳ میلیارد دلار است که ۱۸.۹۶ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۳۷ میلیارد دلار است که  ۸.۳۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۰.۱۹ میلیارد دلار است که ۹۲.۹۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۴۳ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۲ هزار و ۹۶۹.۰۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۵۰ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۱۱۶.۸۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۰۳ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۶ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۹۲.۹۹  دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۶۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۶.۴۲ درصد افزایش

۵-  سولانا

قیمت: ۱۳۶.۴۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۵۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۸۹ درصد کاهش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۷-  ریپل

قیمت: ۰.۵۱۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۹۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۴۵ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۴۶۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۲.۷۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۸۹ درصد کاهش

۹ – تون کوین

قیمت: ۵.۲۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۰.۵۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۱۲.۷۰ درصد کاهش

۱۰-  کاردانو

قیمت: ۲۰.۴۵۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۳.۸۶ درصد کاهش

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • کاهش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور/ افت قیمت تارا، رانا و پژو ۲۰۷
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین