Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهد مفاخری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: روزه‌داران در ماه مبارک رمضان باید از برنامه غذایی متعادل و متنوع شامل چهار گروه غذایی اصلی نان، غلات، میوه‌ها و سبزیجات، گوشت، حبوبات و تخم مرغ، شیر و لبنیات استفاده کنند.

وی بر داشتن برنامه غذایی مناسب، ساده و زودهضم در وعده سحر و افطار تاکید کرد و گفت: نوشیدنی‌های سالم مانند ماست، دوغ، آبمیوه طبیعی، آب معدنی و چای کمرنگ برای وعده غذایی سحر و افطار مناسب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مفاخری بر جایگزین کردن غذاهای زودهضم و آبدار به جای غذاهای شور، پرادویه و پرچرب تاکید کرد و افزود: غذاهای شور، پرچرب و غذاهای شیرین و شیرینی جات سبب افزایش و تعریق بدن می شود و نیاز بدن به آب را بیشتر می کند.

این کارشناس تغذیه  یادآورشد: مصرف غذاهای آبدار مانند سوپ.ها، آش، شیر و مصرف میوه‌جات و سبزیجات ساده، آبلیمو، ماست کم چرب در وعده سحر می‌تواند در طول روز بخشی از آب مورد نیاز بدن را تامین کند.

مفاخری مصرف ۶ تا هشت لیوان در وعده سحر ضروری دانست و یادآورشد: مصرف نوشیدنی‌های گازدار، دلسترها و چای پررنگ توصیه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه نوشیدنی‌هایی مانند چای ، شربت قسمتی از آب مورد نیاز بدن را تامین می‌کند تصریح کرد: مصرف نوشیدنی.های مدرن مانند چای تلخ، نسکافه و قهوه سبب تعریق و دفع بیشتر آب بدن می‌شود، همچنین مصرف نوشابه.های گازدار و شیرینی.ها هم در وعده سحر و افطار باید حذف شود.

مفاخری مصرف کشمش، خرما، یک لیوان شیر گرم، شیربرنج، حلیم کم چرب، حبوبات کم و سوپ را مناسب ترین غذا برای وعده افطار عنوان کرد و افزود: مصرف مایعات گرم و هم دمای بدن مانند شیر، چای کمرنگ، آب ولرم، قندهای ساده، خرما و غذاهای آبکی مانند آش و عسل در وعده افطار توصیه می‌شود.

به گفته وی، مصرف غذاهای پرنمک، پرادویه و قندهای صنعتی ، مصرف بامیه و زولوبیا در وعده افطار و سحر برای بدن ضرر دارد و سبب تشنگی می.شود.

مفاخری اظهار کرد: بامیه و زولوبیا سبب ترشح ناگهانی انسولین در بدن و افت قند و در نهایت خستگی، بیحالی و افزایش وزن می‌شود.

وی یادآور شد: در فاصله افطار تا شام باید غذای سبک مصرف شود، اما غذای سحر باید معادل ناهار و حاوی کربوهیدرات.ها، نان سبوسدار، میوه و سبزیجات باشد.

وی افزود: مصرف سبزیجات و میوه از ابتلا به یبوست جلوگیری می.کند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

منبع: فارس

کلیدواژه: تغذیه سحری و افطاری کردستان وعده سحر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۱۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس یمنی: وعده صادق، شکستن مستحکم‌ترین قلعه جهان بود

«سلیم المنتصر»، کارشناس یمنی در ویدئویی تحلیلی به پیامدهای منطقه‌ای و بین‌المللی عملیات وعده صادق جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی و تأثیرات آن در تغییرات معادلات بازدارندگی به‌سود محور مقاومت پرداخته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، «سلیم المنتصر»، کارشناس یمنی در ویدیوی تحلیلی به بررسی ابعاد و پیامدهای عملیات وعده صادق در واکنش به حمله رژیم اشغالگر قدس به کنسولگری ایران در دمشق می‌پردازد.

 

.

 

المنتصر عملیات «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران را حق مشروع و پاسخی طبیعی از سوی ایران به جنایت شنیع رژیم صهیونیستی در هدف قراردادن کنسولگری کشورمان در دمشق دانست و افزود: «در حمله هوایی رژیم صهیونیستی برخی از فرماندهان بزرگ محور مقاومت به شهادت رسیدند و این پاسخ واجب بود.»

وی ادامه داد: عملیات وعده صادق باعث خوشحالی مردم یمن شد و عزت، کرامت و احترام ملت‌های اسلامی را بین دیگر ملت‌های جهان احیا کرد و عیدی واقعی برای همه آزادگان جهان بود. حتی یهودیان ضدصهیونیست در سراسر جهان بعد از این عملیات ابراز شادمانی کردند و از آن حمایت کردند.

المنتصر با اشاره به نسل‌کشی اسرائیلی‌ها در نوار غزه گفت: «این عملیات مبارک در عین حال سیلی محکمی به صورت صهیونیست‌ها بود و آنها را ناچار به درخواست کمک از آمریکا، انگلیس و متحدانشان ساخت، متحدانی که می‌کوشیدند اسرائیل را به مستحکم‌ترین قلعه جهان تبدیل کنند اما هیچ‌کدام از سامانه‌های دفاعی غربی نتوانستند از رژیم صهیونیستی حفاظت کنند.»

وی ادامه داد: بسیاری از موشک‌ها و پهپادهای ایرانی با دقت به اهداف اصابت کردند و حتی به‌اعتراف مقامات رژیم صهیونیستی باعث تخریب گسترده و کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از نظامیان صهیونیست شدند.

 

سردبیرالاخبار: عملیات «وعده صادق» قدرت ایران را ثابت کردحماس: عملیات «وعده صادق» یک پاسخ راهبردی به اشغالگران بود

 

این عملیات پیام روشنی برای آمریکا داشت که در صورت جنگ مستقیم با جمهوری اسلامی ایران، تمام پایگاه‌های آمریکا در سرتاسر خاورمیانه به‌آسانی هدف حمله موشک‌ها و پهپادهای ایرانی قرار خواهند گرفت و سامانه‌های پدافند هوایی توان مقابله با آنها را نخواهند داشت و حتی اگر آمریکا دست به اقدام حماقت‌باری بزند، تاوان بسیار سنگینی متحمل خواهد شد.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • انشعابات گاز علت اصلی هدر رفت انرژی
  • «نان کامل» چه نانی است؟
  • احساس غرور بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق
  • بی‌نمک زندگی کنید!
  • خوردنی و غذاهایی که افسردگی شدید می آورند
  • راهکار ساده برای کمک به رژیم‌تان؛ نوشیدن آب داغ چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • بیان ساده مفاهیم قرآن از نوآوری‌های برنامه «محفل» بود
  • کارشناس یمنی: وعده صادق، شکستن مستحکم‌ترین قلعه جهان بود
  • این غذاها را با هم نخورید!