Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت پی‌سی مگزین، کمودور ۶۴ پرفروش‌ترین مدل کامپیوتر تمام دوران محسوب می‌شود که نخستین بار در سال ۱۹۸۲ تولید شد.

نسل بعدی این رایانه رکوردشکن، با نام «کمودور ۶۵» هرگز به بازار نیامد و حالا یکی از اولین نمونه‌های آن که هنوز هم کار می‌کند، در سایت ebay پیشنهادهای زیادی را داشته که برخی منابع ۲۸ هزار دلار و برخی دیگر ۳۴ هزار دلار (معادل تقریبی ۹۳۵  میلیون تومان) را بالاترین آن عنوان کرده‌اند!

در واقع باید بگوییم که کمودور ۶۵ هرگز به طور رسمی عرضه عمومی نشده‌اند و تنها چند نمونه اولیه از آن ساخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلیل آن هم اختلاف‌هایی بود که در شرکت وجود داشت. دست آخر هم در سال ۱۹۹۴ کمودور اینترنشنال منحل شد و نسخه ۶۵ نتوانست به تولید انبوه برسد.

طبق گزارش‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد بین ۵۰ تا ۲۰۰۰ نسخه از آن هم اکنون وجود داشته باشد که تنها تعداد انگشت شماری از آنها همچنان قابل استفاده هستند.

این حراج تا روز یکشنبه (فردا) ادامه دارد و ممکن است هر لحظه پیشنهاد بالاتری برای خرید آن ارائه شود!

کد خبر 671712 برچسب‌ها کامپیوتر و رایانه حراج

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کامپیوتر و رایانه حراج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۱۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت عربستان با پیشنهادهای ایران

به گزارش همشهری آنلاین ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی که برای شرکت در اجلاس ۵۰ امین سال تاسیس بانک توسعه اسلامی به عربستان سفر کرده است ، در صفحه اش در فضای مجازی نوشت که فیصل ابراهیم با هر ۵ پیشنهاد ایران موافقت نمود و بر تدوین نقشه‌راه همکاری‌های اقتصادی بخش دولتی - خصوصی و سرعت در اجرای آن، تاکید کرد.

کد خبر 848175 منبع: مهر برچسب‌ها ایران و عربستان خبر ویژه اقتصاد

دیگر خبرها

  • محله گردی به مقصد محله قدیمی صیقلان رشت
  • موافقت عربستان با پیشنهادهای ایران
  • (عکس) محتویات عجیب یک صندوق قدیمی در کشتی غرق‌شده
  • محتویات عجیب صندوقی که از دل کشتی غرق‌شده بیرون آمد/ عکس
  • کاربردهای خلاقانه برای لپتاپ‌ها و کامپیوتر‌های قدیمی
  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت
  • شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • بیش از 543 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • حراج پشته‌های علف مشهور «مونه»