Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسن مروتی در نشست هماهنگی عوامل اجرایی کنکور ۱۴۰۱، در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، گفت: آزمون سراسری در سال ۱۴۰۱ دارای تغییراتی در تعداد دفترچه و سؤالات است.

وی گفت: در آزمون سراسری سال‌های قبل دو دفترچه سؤال و یک پاسخنامه داشتیم اما در کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ دفترچه و پاسخنامه سؤالات عمومی و اختصاصی تفکیک شده و داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و فنی و گروه آزمایشی علوم انسانی یک دفترچه سؤالات عمومی و یک پاسخنامه دریافت کرده و سپس دو دفترچه اختصاصی و دو پاسخنامه اختصاصی مجزا برای پاسخگویی دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مروتی تأکید کرد: فقط در گروه تجربی، متقاضیان رشته بهیاری علاوه بر دو دفترچه اختصاصی، یک دفترچه سؤالات ویژه بهیاران را لازم است پاسخ دهند و داوطلبان گروه‌های آزمایشی زبان‌های خارجی و هنر علاوه بر دفترچه سؤالات عمومی یک دفترچه اختصاصی با پاسخنامه مجزا دارند.

وی ادامه داد: پاسخنامه‌ها روان‌سازی شده تا داوطلبان کمتر اشتباه کنند و برای هر درس یک ستون در نظر گرفته شده است. سؤالات آزمون سراسری در سال جاری نیز بر اساس محتوای کتاب‌های درسی خواهد بود.

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش تعداد داوطلبان کنکور امسال را بیش از یک میلیون و ۴۸۹ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۶١ درصد از داوطلبان زن و ٣٩ درصد شرکت‌ کنندگان مرد هستند و تعداد متقاضیان شرکت در کنکور سراسری نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش دارد.

مروتی به تعداد داوطلبان آزمون سراسری استان سمنان در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: ۱۲ هزار و ۵۰۰ داوطلب از استان سمنان در آزمون سراسری سال جاری شرکت کرده‌اند ، از این تعداد ۶۱ درصد زن و ۳۹ درصد مرد هستند که مطابق میانگین داوطلبان کشور است.

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش افزود: بیشترین داوطلب استان سمنان در گروه آزمایشی علوم تجربی با ۴۳۹۶ شرکت‌کننده بوده و کمترین تعداد داوطلب با ۱۵۸۴ نفر مربوط به گروه زبان‌های خارجی است. ۳۲۵۹ نفر داوطلب نیز در گروه علوم انسانی، ۱۶۷۹ نفر در گروه هنر و ۱۵۹۴ نفر نیز در گروه آزمایشی ریاضی شرکت داشته‌اند.

مروتی در مورد وضعیت پذیرفته‌شدگان استان سمنان در دانشگاه‌ها، گفت: خوشبختانه در سال ۱۴۰۰، استان سمنان در بین همه استان‌های کشور در جایگاه سوم پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری قرار دارد.

مروتی هوشمند سازی و برگزار آزمون بدون کاغذ را از برنامه‌های سازمان سنجش برای سال ۱۴۰۳ اعلام کرد و گفت: در مورد این اقدام آماده دریافت نظرات و پیشنهادات تمامی دانشگاه‌ها هستیم.

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور افزود: نمونه‌ای از آزمون هوشمند الکترونیک هم‌اکنون درباره برخی آزمون‌های زبان‌های خارجی در حال انجام است و با بسترسازی مناسب و تلاش مضاعف می توان همه آزمون‌ها در سطح کشور را به سمت آزمون الکترونیکی پیش برد.

ادای احترام به مقام شامخ شهدا و شهید آرمیده در پردیس شهدای دانشگاه سمنان و بازدید از دانشگاه از دیگر برنامه‌های سفر سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور به سمنان بود

نیوشا یعقوبی کد خبر: 1137770 برچسب‌ها کنکور

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کنکور استان سمنان آزمون سراسری گروه آزمایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۱۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ دوباره تمدید شد

به گزارش خبرنگار مهر، پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ در ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ و اصلاحات سری اول دفترچه راهنما در ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، اصلاحات سری دوم دفترچه راهنما در ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، اصلاحات سری سوم دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۳ منتشر شد.

به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته که تاکنون برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده است داوطلبان بتوانند تا پایان روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

داوطلبان باید در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و مندرجات اطلاعیه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی در آزمون مذکور اقدام کنند.

در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا پایان روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ نسبت به مشاهده یا ویرایش کدرشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

فایل اصلاحات سری سوم مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه متمرکز سال ۱۴۰۳ در اینجا قابل مشاهده است.

به گزارش مهر، از تعداد ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند و کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

کد خبر 6090411

دیگر خبرها

  • مرحله مصاحبه داوطلبان مجاز آزمون دکتری ۱۴۰۳ حضوری برگزار می‌شود
  • تأیید سوابق تحصیلی برای تمام داوطلبان ضروری است
  • اطلاعیه جدید سازمان سنجش درباره آزمون مقطع دکتری ۱۴۰۳
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ دوباره تمدید شد
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای ۶۰ داوطلب جامانده از کنکور/ تعداد متقلبان کنکور امسال اعلام شد
  • پایان نوبت اول آزمون سراسری در صحت و امنیت کامل
  • برگزاری مجدد کنکور سراسری در مناطق سیل‌زده زیرکوه
  • محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
  • امشب آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳