Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@05:54:27 GMT

۳۳ میلیون نفر دوز سوم واکسن کرونا را نزده‌اند

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۱۷۴۳

۳۳ میلیون نفر دوز سوم واکسن کرونا را نزده‌اند

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، به برنامه واکسیناسیون کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: تاکنون ۳۳ میلیون نفر دوز سوم را تزریق نکرده‌اند.

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی گویا، در نشست واکسن سازان داخلی که در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برگزار شد، افزود: تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیون دوز واکسن در کشور تأمین شده که ۴۱ میلیون دوز آن از منابع تولید داخل بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بیش از ۱۴۸ میلیون دوز تزریق واکسن کووید ۱۹ در کشور انجام شده و پوشش واکسیناسیون نوبت اول و دوم برای گروه سنی بالای ۱۲ سال به ترتیب ۹۱.۲ درصد و ۸۳ درصد است و پوشش نوبت سوم در گروه سنی بالای ۱۸ سال ۴۳.۷ درصد بوده است.

وی ادامه داد: ثبت واکسیناسیون در سامانه‌های الکترونیک و صدور کارت دیجیتال دارای کد QR همتراز با کشورهای توسعه یافته از اقدامات ارزشمند برنامه واکسیناسیون بوده است.

گویا افزود: در حال حاضر ۶ تولید کننده داخلی واکسن مجوز مصرف دریافت کرده‌اند و واردات واکسن کووید ۱۹ از آبان ۱۴۰۰ متوقف شده است، به منظور رفع نیاز افراد برای سفرهای بین‌المللی ماهانه مقادیری واکسن آسترازنکا در قالب واکسن اهدایی وارد شده و امکان صادرات واکسن‌های تولید داخل در دست اقدام و پیگیری است.

وی، عدم قطعیت در مورد اثربخشی واکسن‌های موجود علیه سویه های احتمالی آینده، ضرورت تحقیق در مورد تولید واکسن‌های ترکیبی و جدید و کاهش مشارکت مردم به نحوی که هنوز در سنین بالای ۵ سال افرادی تأخیر در مراجعه دارند را از جمله چالش‌های فعلی برنامه واکسیناسیون دانست و گفت: متأسفانه ۱۴ میلیون نفر در کشور دوز اول واکسن کرونا، ۲۱ میلیون نفر دوز دوم و ۳۳ میلیون نفر دوز سوم کرونا را دریافت نکرده‌اند.

گویا افزود: ۵۰ میلیون دوز واکسن در اختیار داریم که استفاده نکرده‌ایم و درخواست ۳۵ میلیون دوز هم داشته‌ایم. علت کاهش درخواست‌های ما از واکسن سازهای داخلی و تعدیل سفارش، روند نزولی استقبال مردم از تزریق دوز سوم است.

منبع: مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سخنگوی اورژانس کشور ویروس کرونا میلیون نفر میلیون دوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۱۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!