Web Analytics Made Easy - Statcounter

جایگاه و اهمیت دیدار رمضانیه رهبر معظم انقلاب با فعالان دانشجویی و همچنین بازخورد مسائل مطرح شده در این دیدار در بین سایر مسئولان کشور در گفتگو با فعالان دانشجویی مورد بررسی قرار گرفت.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اگر چه رسانه‌های معاند و وابسته به دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره تلاش کرده اند تا به رهبر معظم انقلاب انگ پاسخگو نبودن را وارد کنند، اما امروز برای هر انسانی که از اندکی انصاف و قوه عاقله برخوردار است اثبات شده که ایشان همواره در دیدار‌های دانشجویی پاسخگوی تندترین نقد‌ها و سوالات دانشجویان با هر نوع سلیقه و گرایش سیاسی بوده اند و این در حالی است که شاید هر مسئولی چه در ایران و یا چه در خارج از مرز‌ها توان حضور در چنین نشست‌های چالشی و چند ساعته را نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



واقعیت این است که رهبر معظم انقلاب به واسطه امید و اعتمادی که به قشر دانشجو دارند هر ساله در ماه مبارک رمضان این فرصت را در اختیار فعالان دانشجویی قرار می‌دهند تا آن‌ها بتوانند در کنار بیان نقد‌های خود وهمچنین بیان مسائل و مشکلات کشور راهکار‌های خود را نیز برای عبور از بحران‌ها و گرفتار‌های پیش روی جامعه ارائه کنند و این اتفاق نیز در یک فضای صمیمی و فارغ از هرگونه محافظه کاری و مصلحت اندیشی رقم می‌خورد به نحوی که می‌توان گفت دانشجویان در جریان این نشست چند ساعته نقد‌های خود را بدون لکنت بازگو کرده و تا پایان همین نشست نیز پاسخ‌های کامل و جامع رهبری را در خصوص مسائل مختلف دریافت می‌کنند.

بر کسی پوشیده نیست که امروز گفتگوی بی واسطه فعالان دانشجویی با رهبر معظم انقلاب در ماه مبارک رمضان به یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین فعالیت‌های جنبش دانشجویی در سطح دانشگاه و جامعه تبدیل شده؛ چرا که دانشجویان در این نشست‌ها تلاش می‌کنند تا درد‌های مردم و مسائل و مشکلات اداره کشور را همراه با ارائه راهکار محضر رهبر معظم انقلاب ارائه کنند و در مقابل شنوای پاسخ ها، رهنمود‌ها و توصیه‌های معظم له باشند و امسال نیز به رسم هر سال فعالان دانشجویی امیدوارند تا بار دیگر فرصت دیدار با رهبر انقلاب را پیدا کنند.

با این اوصاف؛ خبرگزاری دانشجو به منظور بررسی جایگاه و اهمیت دیدار رمضانیه رهبر معظم انقلاب با فعالان دانشجویی و همچنین بازخورد مسائل مطرح شده در این دیدار در بین سایر مسئولان کشور با سعید هادوی، عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و امیر حسن نیا، عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور به گفتگو پرداخته ایم که در ادامه مشروح این گفتگو را می‌خوانید.

دانشجو: از نظر تشکل شما شانیت جلسه دیدار با رهبری چیست؟ تشکل‌های دانشجویی در این دیدار باید چه چیزی را رقم بزنند؟

هادوی: شانیت دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب در ماه مبارک رمضان این است که قشر نخبگانی دانشجویی و تشکیلاتی به عنوان قشری که بدون هیچ چشمداشتی در راستای آرمان‌های اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال فعالیت هستند و مسائل را پیگیری می‌کنند بی واسطه در محضر رهبر انقلاب به بیان مسائل و مشکلات کشور می‌پردازند و البته رسالت تشکل‌های دانشجویی نیز به عنوان حلقه وصل بین مردم و مسئولین این است که دغدغه‌ها و مسائل موجود در سطح جامعه را از جانب مردم به گوش مسئولین برسانند. با این اوصاف گفتگوی بی واسطه دانشجویان با رهبر معظم انقلاب هم در چارچوب مردم سالاری دینی است و هم موجب می‌شود که شخص اول کشور مسائل مردم را مستقیم و بدون واسطه بشنوند.

همواره در کشورمان مسئولانی بوده اند که خیلی در کف جامعه حضور نداشته و خود را از نعمت ارتباط گرفتن با مردم محروم ساخته اند؛ اما با این وجود تشکل‌های دانشجویی با توجه به گفتمان حاکم بر هر تشکلی همیشه به بیان مسائل و مشکلات کشور و همچنین ارائه راهکار پرداخته اند.

حسن نیا: شانیت دیدار با رهبری معظم همان بس که وجهی که این دیدار به دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی می‌دهد تا با امید به کنشگری و عدالت خواهی که یکی از کلان آرمان‌های انقلاب است دست پیدا کند و وقتی چنین شود تحول که کلیدواژه این روز‌ها گشته به وجود خواهد آمد که منجر به امید آفرینی خواهد شد.

تشکل‌های دانشجویی باید آرمان‌ها و منویات امامین انقلاب را سر دست گرفته و مطالبه کنند تا به آن جامعه اسلامی مورد نظر رهبری دست پیدا کرده و وصل به حکومت اسلامی شویم که اگر چنین شود مطمئنا جامعه ایی در خور شان و بیدار خواهیم بود.

دانشجو: جنبش دانشجویی در راستای پیگیری و تحقق مطالبات رهبر انقلاب در دیدار‌های دانشجویی چه گام‌هایی برداشته و در مقابل نقد‌ها و مطالبات جنبش دانشجویی چقدر مورد توجه رهبری و دیگر قوا و ارگان‌ها قرار گرفته اند؟

حسن نیا: جنبش‌های دانشجویی تا به امروز نتوانسته در راستای پیگیری و تحقق مطالبات رهبری گام‌های خوبی بردارد که این نیز یک نقیصه برای این قشر است، قشری که خود را موذن جامعه میداند و گا‌ها از این موذن بودن فاصله گرفته و در برخی از گذرگاه‌ها به حاشیه کشیده شده، هر چند در بعضی از خطوط ترسیمی توسط رهبر عزیز گام‌هایی برداشته، اما کافی نبوده و با ان هدف نهایی فاصله دارد البته در چند ساله اخیر نظرات و پیشنهادات جنبش‌های دانشجویی به پشتوانه حمایت مقام معظم رهبری به دید جامعه آمده و ارکان و ارگان‌ها به همین واسطه به ان توجه کرده اند و در چند وقت اخیر میتوان این توجهات را در سبک برخورد مسئولین با قشر دانشجو که همواره پیکره مطالبه گری و عدالت خواهی را در خود حفظ کرده مشاهده نمود.

هادوی: بدون شک تشکل‌های دانشجویی رسالت خود را در راستای تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار‌های دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها انجام می‌دهند و از طرفی مطالبات و نقد‌هایی هم که از سوی دانشجویان مطرح می‌شوند قطعا مورد توجه رهبر انقلاب قرار می‌گیرند.

دانشجویان هر ساله در دیدار‌های دانشجویی راهکار‌هایی را برای حل مسائل کشور ارائه می‌دهند و در این راستا نیز شورا‌هایی در سطح دانشگاه تشکیل می‌شوند تا بتوان به پیگیری مسائل مطرح شده در این دیدار‌ها پرداخت که در این خصوص می‌توان به پیگیری‌های تشکل‌های دانشجویی در جهت برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی که مورد تاکید رهبر انقلاب بوده اند، اشاره کرد. مضاف بر این جلساتی که بعد از دیدار‌های دانشجویی با رهبر معظم انقلاب از سوی قوای دیگر برگزار می‌شوند بیانگر این است که پیگیری‌ها و واکنش‌ها نسبت به اظهارات و راهکار‌هایی که از سوی جنبش دانشجویی ارائه شده اند خیلی زیاد است. چرا که این نقد‌ها نه از سر دشمنی بلکه در جهت رشد دیگر قوا ارئه می‌شوند.

حسن نیا: در این چند سال می‌توان گفت یک رقابتی بین تشکل‌ها شکل کرفته که بهترین نطق را در محضر رهبری معظم انقلاب ارائه دهند و جامعه نیز به بعضی از این نطق‌ها اشاره میکند و این آرمان شهر آن تشکل خواهد بود و مطمئنا در این رقابت برای ارائه در محضر رهبری پژوهش، مطالعه و کنکاش در مسائل روز جامعه و جهان برای ارائه یک متن پخته انجام میگیرد؛ کما اینکه در بعضی از این متون ارائه شده میبینیم که مسائل با ظرافت خاصی بیان شده و با بیان مسئله و تحلیل آن و ارائه راه حل راهگشای مشکل مربوطه نیز شده است.

دانشجو: باتوجه به محدودیت زمانی که لازم در زمانی کوتاه مهم‌ترین مسائل خود را بیان کنید، فرآیند رسیدن به متن نهایی در اتحادیه شما چطور است؟

هادوی: به دلیل محدودیت زمانی که وجود دارد نمایندگان تشکل‌های دانشجویی باید موضوعات مد نطر خود را به صورت سنجیده بیان کنند و البته این محدودیت زمانی هم موجب می‌شود که خیلی از مسائل یا بیان نشوند و یا به صورت کلی به آن‌ها پرداخته شود. نکته‌ای که باید به آن اشاره کنم این است که همواره بعد از دیدار‌های دانشجویی با رهبر معظم انقلاب راهکار‌های مربوط به مسائلی که در این دیدار‌ها بیان می‌شوند از ما خواسته شده اند و بنده خودم شاهد بودم که حتی اگر مسائل جزئی هم در این دیدار‌ها ارائه شدند از طرف بیت رهبری این موضوعات پیگیری شده اند.

اگر چه مدت زمان ارائه سخنرانی‌ها محدود است، اما یکی از مزیت‌های این محدودیت زمانی این است که ما مجبور می‌شویم بیشتر روی موضوعات به تامل و بررسی بپردازیم تا بتوانیم بهترین متن را تهیه کنیم تا تاثیرگذاری خود را داشته باشیم.

حسن نیا: چون دیدار با، ولی جامعه به نوعی وقت و زمان عموم جامعه بوده و یک حق الناس پس باید ارائه مطالب بسیار کارشناسانه و دقیق باشد. در واقع سخنرانان در این دیدار باید با بیان چند محور مهم و ارائه توضیحات مختصر و همچنین ارائه نکات کلیدی تحلیل، سوالات و جمله طلایی خود را بیان کنند و اگر چنین شود می‌توان گفت که محتوا و کلام ارائه شده دارای وزن و ایده مناسبی بوده که فرایند تحلیل و پژوهش و نگارش و بیان در ان طی شده و اینگونه به خوبی بر دل و ذهن اثر خواهد گذاشت.

دانشجو: به نظر شما سخنرانان دیدار رهبر معظم انقلاب باید بیان چه مسائلی را در اولویت خود قرار دهند؟

حسن نیا: با توجه به مسائل روز جامعه می‌توان نظرات مختلفی را بیان کرد؛ من جمله ترجمه ایی دقیق ازجهاد تبیین در منظر رهبری، تحول، امید افرینی، تولید ثروت، نقش افرینی جوانان نخبه، حل مسائل کلیدی کشور به واسطه میدان دادن به نخبگان، تعریف جدیدی از عدالت خواهی و هزاران مسائل ریز و درشت جامعه و جهان؛ البته در کنار بیان مسائل دانشجویان باید راهکار‌های حل این مسائل را نیز ارائه کنند و فقط سخنرانی آن‌ها صرف تکرار و سوال بدون راه حل نباشد که در بعضی اوقات خود مقام معظم رهبری فرموده که من دوست دارم بیان مشکل از طرف دانشجویان با ارائه راه حل نیز باشد.

هادوی: بیان معضلات اقتصادی و معیشتی مردم و ارائه راهکار برای عبور از بحران‌های پیش رو جز اولین مسائلی هستند که در دیدار با رهبر معظم انقلاب باید در اولویت تشکل‌های دانشجویی قرار بگیرند که به تبع این موضوع نیز در یکی دو سال اخیر برای تهیه متن سخنرانی مسائل اقتصادی و معیشتی مردم اولویت اصلی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بوده اند. مضاف بر این موضوعاتی نظیر فرهنگ، زن و خانواده سیاست خارجی و انتقاد از سایر قوا از دیگر موضوعاتی هستند که از سوی اتحادیه ما در دیدار با رهبر معظم انقلاب به آن‌ها خواهیم پرداخت و مطالبات خود را بیان خواهیم کرد و البته امیدواریم که این مسائل مورد توجه دولتمردان و سایر قوا قرار بگیرند.

ما فعالان دانشجویی به عنوان فرزندان انقلاب و دلسوزان نظام قطعا مطالبات خود را در راستای رفع مشکلات کشور و موانع پیش پای نظام در محضر رهبر معظم انقلاب بیان می‌کنیم و این مسائل نیز همواره مورد توجه رهبری قرار گرفته اند و ایشان راهکار‌های خودشان را به عنوان پدری مهربان و حکیم به جنبش دانشجویی و دولتمردان ارائه کرده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نشست دانشجویی رهبر انقلاب فعالان دانشجویی جامعه اسلامی دانشجویان بسیج دانشجویی رهبر معظم انقلاب مسائل اقتصادی دیدار های دانشجویی رهبر معظم انقلاب رهبر معظم انقلاب تشکل های دانشجویی فعالان دانشجویی مسائل و مشکلات محدودیت زمانی جنبش دانشجویی دیدار با رهبر محضر رهبر مشکلات کشور رهبر انقلاب مورد توجه بوده اند حسن نیا تشکل ها نقد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۱۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس دانشگاه معارف اسلامی در نشست خبری گفت: همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب در سالن شهید سلیمانی این دانشگاه چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود. 

حجت الاسلام والمسلمین روح الله شاکری بر وظیفه دانشگاه‌ها در تامین منابع جامع علمی برای دانشجویان و پژوهشگران تاکید کرد و گفت: به عنوان دانشگاه معارف اسلامی وظیفه داریم از ظرفیت اندیشمندان صاحب فکر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه نسبت به شخصیت علمی و قرآنی مقام معظم رهبری غفلت صورت گرفته است خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی از سال ۴۳ تفسیر قرآن را در سطوح بالا تدریس می‌کرده اند و در تبیین دین بسیار موفق بوده و قدرت ارتباط گیری بالایی خصوصا با جوانان دارند و نگاه دینی ایشان منبعی جامع برای جوانان و دانشگاهیان خواهد بود. 

رئیس دانشگاه معارف اسلامی از پذیرش ۱۴۶ مقاله در این همایش خبر داد و گفت: در کنار ارسال مقالات شاهد ارسال چکیده مقاله‌ها نیز بوده‌ایم که در پایان همایش یک جلد از آنها منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با بیان اینکه این پژوهش‌ها می‌تواند نگرش‌های علمی و قرآنی رهبر انقلاب اسلامی را در فضای علمی و دانشگاهی کشور گسترش دهد، عنوان کرد: به همین منظور نشست‌های متعددی با مسئولین استانی برگزار شده است که حدود ۸۰ مقاله از این بستر دریافت شد.

دیگر خبرها

  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • ساخت بیمارستان بهارستان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب از فساد جلوگیری می‌کند
  • عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب باعث جلوگیری از فساد می‌شود