Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر حسین فرشیدی روزشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: در سفر اخیر استاندار هرمزگان به شهرستان بندرخمیر ، موضوع کشت و پرورش گیاهان دارویی در بخش رویدر مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در همین راستا دانشگاه علوم پزشکی کارشناسان دارویی معاونت غذا و دارو را جهت بررسی در خصوص کشت و پرورش گیاهان دارویی به این منطقه اعزام خواهد کرد که در خصوص تأییدیه، بخش رویدر به قطب کشت گیاهان دارویی در استان تبدیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی احداث ساختمان جدید مرکز خدمات جامع سلامت رویدر را نیز یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این سفر عنوان کرد و گفت: تهاتر با شهرداری رویدر در جهت ساخت مرکز خدمات جامع سلامت با در نظر گرفتن تمام بخش های بهداشتی و درمانی و همچنین محل زیست نیروها مهمترین نیاز این بخش بوده که به محض ساخت مرکز جدید، دانشگاه علوم پزشکی مرکز جدید را تجهیز و زمین مرکز قبلی را به شهرداری رویدر واگذار خواهد نمود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: در این سفر و نشست های برگزار شده اعلام کردیم که این دانشگاه تمام تلاش خود را جهت تامین یک نفر نیروی آزمایشگاه در آزمون استخدامی جدید و همچنین تامین دو متخصص اطفال و داخلی به صورت سه روز در هفته جهت خدمت در بخش رویدر را انجام می دهد.

وی خاطرنشان کرد: درصورتی که فرماندار شهرستان بندرخمیر محل زیست متخصصان در شهر رویدر را تأمین نمایند دانشگاه علوم پزشکی نیز متخصصین را به این بخش جهت ارائه خدمات به مردم منطقه اعزام خواهد کرد.

 فرشیدی با بیان اینکه توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در تمام مناطق استان را با جدیت پیگیری می کنیم، گفت: با توجه به افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته های مختلف پزشکی باید زیرساخت های درمان همچون بیمارستان ۵۳۱ تخت خوابی بندرعباس و ۱۶۱ تخت خوابی آموزشی میناب افزایش یابد تا بتوان از ظرفیت فضاهای آموزشی بالینی در این مراکز آموزشی و درمانی استفاده کنیم که در تلاش جهت تحقق این موضوع هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان داشت: بیش از ۱۲ هزار نفر در بخش بزرگ  بهداشت و درمان استان هرمزگان خدمت رسانی می کنند و در دو سال گذشته در پاندمی بیماری کووید بسیاری از اساتید در دو جبهه ، آموزش و خدمت رسانی درمان خدمت کردند و بسیاری از رشته های دانشگاهی در حوزه سلامت احیا شده است.

شهرستان بندرخمیر در ۷۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده که یک شهر، دو بخش و چهار دهستان دارد که بخش رویدر یکی از بخش های آن است.

برچسب‌ها خمیر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان گیاهان دارویی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خمیر گیاهان دارویی خمیر گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی گیاهان دارویی بخش رویدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۱۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛استاندار لرستان در بازدید از مجموعه کشت و صنعت فجر صفای خرم آباد گفت:کشت و صنعت فجر صفای خرم آباد ظرفیت سرمایه گذاری کلان در حوزه کاشت و عصاره‌گیری گیاهان دارویی را دارد.
ابوطالب شفقت افزود:مجموعه کشت و صنعت فجر صفای خرم آباد علاوه بر کشت گیاهان دارویی و فعالیت های دامی، گردشگری مدرن را دنبال می کنند که می تواند در سطح ملی و بین المللی پذیرای میهمانان مختلف باشد.
 استاندار لرستان بازدید دانشجویان و دانش آموزان از فجر صفا را اقدام مثبتی برای اشاعه فرهنگ « ما می توانیم » دانست و گفت:سرمایه گذار این مجموعه همه اقدامات را با صبر و حوصله و انجام کارهای پژوهشی پیش برده و همه کارها از جمله واحد هیدروپونیک و درختچه های کشت بافت را ایرانی کرده است.
وی انجام کار پژوهشی و تولید محصولات کاملا ایرانی را از مزیت های این مجموعه برشمرد وافزود:نژاد دامی که وارد مجموعه شده بود، تغییر یافته و ایرانی شده است.
استاندار لرستان با تأکید بر ایجاد زنجیره ی ارزش دام و تولید پوست و پشم در کشت و صنعت خرم آباد گفت: با توجه به سطح اراضی این مجموعه،چنانچه گیاهان دارویی کشت و عصاره گیری شود مردم نیز می توانند در هر جای استان نسبت به کاشت و فروش گیاهان دارویی به کشت و صنعت اقدام کنند که درآمد این امر از تولید برخی محصولات رایج کشاورزی هم بیشتر است.
شفقت افزود:بیش از ۵۰ نقطه ی استانظرفیت کشت و توسعه گیاهان دارویی را دارد که جهاد کشاورزی باید در این  زمینه به صورت جدی اقدام کند.



دیگر خبرها

  • برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط‌ جنین در یزد
  • ظرفیت کشت گیاهان دارویی در بیش از ۵۰ نقطه لرستان
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات