Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@22:45:34 GMT

خبر فوق العاده برای خریداران مسکن | اقساط مسکن ملی مشخص شد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۲۳۷۷

خبر فوق العاده برای خریداران مسکن | اقساط مسکن ملی مشخص شد

​​طرح مسکن ملی برای تکمیل کردن طرح قبلی (طرح مسکن مهر) است که درطی چند مرحله اجرا شد. از زمان شروع طرح  مسکن ملی  باعث نشده که قیمت مسکن و اجاره بها کاهش پیدا کند. به عقیده کارشناسان طرح مسکن ملی در تعادل قیمت مسکن تاثیر پررنگی دارد. هدف مسکن ملی کمک به تامین مسکن خانوارهای فاقد مسکن، است. در ادامه به آخرین خبر از طرح مسکن ملی می پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: واحد‌های نهضت ملی مسکن، حمایتی است و اقساط آن هم زیر ۳ میلیون تومان است.

اقبال شاکری گفت: ۸۰ درصد از مبلغ ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن از طریق تسهیلات تامین می‌شود و باید متناسب با توانایی خریداران اقساط آن‌ها با نرخ سود ۴ تا ۱۲ درصد در نظر گفته شود، بنابراین برای دهک‌های یک تا ۳ میزان اقساط تسهیلات زیر ۳ میلیون تومان خواهد بود چراکه اگر بیش از این میزان باشد متقاضیان و اقشار کم درآمد قادر به پرداخت آن نخواهند بود.

به گفته عضو کمیسیون عمران مجلس میزان آورده متقاضیان هم برای دهک‌های یک تا سه بین ۲۰ میلیون تا ۴۰ میلیون تومان است و به طور قطع برای دهک‌های پایین‌تر این میزان آورده متقاضیان کمتر خواهد بود؛ چراکه طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته این واحد‌ها در قالب‌های مسکن حمایتی ساخته می‌شوند و بنابراین بالا بودن میزان اقساط و آورده متقاضی قابل پذیرش نیست.

پیش از این اعلام شده بود که میزان اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون است که این موضوع باعث نگرانی بسیاری از متقاضیان شده است.

معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: زمین مورد نیاز برای احداث دو میلیون و ۴۰۰ هزار مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای دو سال آینده تامین شده است.

علیرضا فخاری  در حاشیه بازدید از طرح مسکن ملی مهاباد افزود: تامین زمین نهضت ملی در برخی از استان های کشور باتوجه به موقعیت توپوگرافی شهری با کمبود مواجه است که در تلاش هستم با پیدا کردن راهکارهای قانونی و الحاق زمین به محدوده شهر این مشکل را برطرف کنیم.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: استان های کشور درآمد قیمت مسکن مسکن معاون وزیر نهضت ملی مسکن طرح مسکن ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۲۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید

مدیرکل استاندارد استان تهران، گفت: طلاهای نمونه‌برداری‌شده برای انجام آزمون عیارسنجی به آزمایشگاه‌های مورد تأیید استاندارد ارسال و نتایج آن متعاقباً اعلام می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمدحسین طاهری اظهار داشت: در پی گزارش‌های دریافتی مبنی بر عرضه مصنوعات طلا با عیار پایین در سطح شهر و شهرستان‌های استان تهران، تیمی از بازرسان استاندارد با حضور در سطح بازار اقدام به خرید و نمونه‌برداری از طلافروشی‌های سطح استان برای انجام آزمون کردند.

طاهری توضیح‌داد: این مصنوعات نمونه‌برداری‌شده برای انجام آزمون عیارسنجی به آزمایشگاه‌های مورد تأیید استاندارد ارسال و نتایج آن متعاقباً اعلام می‌شود.

این مقام مسؤول با اشاره بر سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به‌منظور استعلام و اطمینان از صحت اعتبار پروانه استاندارد یا مجوز فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری از جمله مصنوعات طلا، گفت: شهروندان پیش از خرید مصنوعات طلا با ارسال پیامکی حاوی حرف G قبل از کد شناسایی (به عنوان مثال برای استعلام کد T ۶۸۳ باید پیامک GT ۶۸۳ ارسال شود) به این سامانه، وضعیت اعتبار کد‌ها را استعلام کرده و در صورت عدم اعتبار کد مذکور، مراتب را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به اداره‌کل استاندارد استان تهران اطلاع دهند.

بر اساس اعلام اداره‌کل استاندارد استان تهران، طاهری درباره کد‌ها توضیح داد: این کد‌ها برای مشخص‌شدن تولید این مصنوعات توسط تولیدکنندگان معتبر داخلی و با رعایت عیار قانونی بر روی مصنوعات طلا درج می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سپرده‌گذاری۱۰ میلیون نفر در صندوق امداد ولایت/ عدم دریافت دیرکرد اقساط در این صندوق
  • جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط
  • ۴ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و نقره داغ شدن خریداران
  • کاهش شدید معاملات مسکن در شمال اسرائیل/ درِ فروش و اجاره تخته شد
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • پیامک اقساط نجومی برای متقاضیان نهضت ملی مسکن
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • هشدار به خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید
  • خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند! / ابوالفضل نوروزی مطرح کرد
  • اعلام شرایط تخفیف ۱۰ درصدی کل قرارداد واگذاری سرخابی‌ها