Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس گزارش‌ها، رئیس‌جمهور فرانسه خشم خود را از سفر ناگهانی نخست‌وزیر انگلیس به کی‌یف که برنامه‌های او برای سفر مخفیانه به اوکراین را به حاشیه برد، بر سر مشاورانش خالی کرد.

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «بوریس جانسون» روز نهم آوریل (۲۰ فروردین) در سفری غیرمنتظره به کی‌یف رفت و سفارت اوکراین در لندن عکسی از نخست‌وزیر انگلیس و رئیس‌جمهور اوکراین را با عنوان «سورپرایز» در توییتر به اشتراک گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



داونینگ استریت بعداً ادعا کرد که سفر نخست‌وزیر انگلیس برای نشان دادن «همبستگی» با اوکراین انجام شد و در عین حال جانسون در این سفر از ارائه کمک‌های نظامی و مالی جدید به اوکراین خبر داد.

اقدامی که طبق گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی میل» به نقل از رسانه‌های فرانسوی، خشم رئیس جمهور فرانسه را برانگیخت و برنامه‌های او برای سفر به اوکراین را تحت شعاع قرار داد. گفته می‌شود رئیس‌جمهور فرانسه که در دور دوم انتخابات این کشور در روز یکشنبه با «مارین لوپن» رقابت می‌کند، به دلیل اقدام «پوپولیستی» نخست‌وزیر انگلیس با مشاورانش بدخلقی کرده است.

ماکرون که به دنبال جلب حمایت بیشتر رأی دهندگان در انتخابات تنگاتنگ ریاست‌جمهوری فرانسه است، امیدوار بود به عنوان یک رهبر اتحادیه اروپا به کی‌یف برود. یک روزنامه طنزنویس فرانسوی در این خصوص نوشت: مانور سریع جانسون که تمجید‌ها را برانگیخت، میدان را از ماکرون گرفت.

طبق این گزارش، ماکرون با توجه به اقدامات نخست‌وزیر انگلیس که به دنبال جلب نظر کی‌یف است، در حالی که در داخل کشورش بر سر مهمانی‌ها در دفتر نخست‌وزیری در دوران قرنطینه کرونا مورد انتقاد قرار دارد، بشدت عصبانی شد و گفت: بسیار آزاردهنده است که می‌بینیم جانسون هنوز این ظرفیت را دارد که خودش را در جلو و مرکز قرار دهد، در حالی که از ابتدای این (درگیری‌ها در اوکراین)، واقعاً کار زیادی انجام نداده است. این پوپولیسم است. او (جانسون) مدام تکرار می‌کند «پوتین باید شکست بخورد»، اما هیچ چیز پشت این کلمات نیست.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بسیاری از منتقدان هدف از مواضع و اقدامات ضد روسی جانسون از زمان آغاز بحران اوکراین را منحرف کردن توجهات از کاستی‌های داخلی او می‌دانند.

نخست‌وزیر انگلیس که در دوران اوج همه‌گیری کرونا قوانین سختگیرانه‌ای را برای شهروندان این کشور وضع کرده بود، خود در چند مهمانی از جمله جشن تولدش حاضر شد. لو رفتن حضور وی و اعضای دولتش در این مهمانی‌ها به رسوایی پارتی‌گیت معروف شده است. نمایندگان مجلس عوام انگلیس روز پنجشنبه به تحقیق درباره دروغ‌گویی بوریس جانسون به پارلمان، رأی قاطع دادند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بوریس جانسون تحولات اوکراین زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین جنگ روسیه و اوکراین رئیس جمهور فرانسه نخست وزیر انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۲۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل

 یک نشریه غربی با استناد به اظهارات اخیر رئیس جمهور فرانسه از تلاش وی برای تبدیل کردن این اتحادیه به یک قدرت هسته‌ای مستقل خبر داد.

به گزارش تسنیم، روزنامه "فرانکفورتر روند شای" آلمان در مطلبی نوشت: "امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور فرانسه می خواهد اتحادیه اروپا را به یک قدرت هسته ای گسترش دهد. ماکرون می خواهد درباره بازدارندگی هسته ای در اروپا بحث کند. کشور او آماده است تا در دفاع از خاک اروپا مشارکت بیشتری داشته باشد.

هفته گذشته "امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور فرانسه، در دانشگاه سوربن پاریس، دیدگاه های خود را در مورد اینکه دفاع اروپایی چگونه باید باشد، بیان کرد. بعد از آن وی این موضوع را پیگیری کرده و در استراسبورگ در مورد سلاح های هسته ای مشترک صحبت کرد.

در جلسه ای با جوانان که توسط گروه رسانه ای EBRA فرانسه برگزار شد، از وی پرسیده شد که آیا فرانسه آماده اروپایی کردن قابلیت بازدارندگی هسته ای خود است؟ ماکرون گفت که می‌خواهد همه چیز را روی میز بگذارد تا ببیند واقعا چه چیزی از ما به شکلی معتبر محافظت می‌کند. وی تاکید کرد که کشورش آماده است تا حتی بیشتر در دفاع از خاک اروپا مشارکت کند.

در استراسبورگ، رئیس‌جمهور فرانسه در ابتدا ناتو را نوعی سپر حفاظت نامید که باید با ایجاد یک دفاع معتبر اروپایی از آن فراتر رفت. به گفته وی این باید شامل سپرهای دفاع موشکی، موشک های دوربردی که روسیه را بازدارند و سلاح های هسته ای باشد. مکرون در ادامه گفت که دکترین هسته ای کشورش به این کشور اجازه می دهد در صورت تهدید منافع حیاتی خود از سلاح هسته ای استفاده کند. این منافع حیاتی یک بعد اروپایی نیز دارد که وی نخواست جزئیات آن را بیان کند تا اعتبار دفاعی اروپا خدشه دار نشود.

در ادامه این مطلب آمده است: دلایلی که ماکرون اروپایی‌سازی تسلیحات هسته‌ای فرانسه را وارد بازی می‌کند، در نگرش او نسبت به ناتو به‌ویژه تردید او در مورد قابل اعتماد بودن ایالات متحده به عنوان شریک در مواجهه با انتخاب مجدد احتمالی دونالد ترامپ، نهفته است. ترامپ در ماه فوریه این سوال را مطرح کرد که آیا ماده 5 کمک ناتو و بنابراین کلاهک های هسته ای آمریکا باید از اعضای این ائتلاف دفاعی که حداقل دو درصد از تولید ناخالص داخلی را صرف دفاع نمی کنند، محافظت کند.

استفان سژورنه، وزیر امور خارجه فرانسه هم اظهارات مشابهی را به جهان ارائه کرد. او گفته است که اروپا باید دوباره خود را به عنوان یک قدرت ببیند و خود را از وابستگی ها رها کند. به گفته وی توسعه صنعت دفاعی اروپا را باید "نه به عنوان جایگزین، بلکه به عنوان یک مکمل" درک شود. سژورنه همچنین گفته است: «ما باید در کنار ناتو یک بیمه نامه عمر دوم بگیریم، زیرا هر چهار سال یک بار به تصمیم 250000 رأی دهنده آمریکایی در ایالت های این کشور وابسته هستیم».

وزیر امور خارجه این کشور توضیح داد که به منظور توسعه حاکمیت و استقلال استراتژیک اتحادیه اروپا، فرانسه همچنین متعهد به استانداردسازی سیستم های تسلیحاتی در سطح اروپا است. به گفته وی هدف باید "عملکرد متقابل" باشد، به این معنی که همه کشورها می توانند بدون هیچ مشکلی از ادوات نظامی استفاده کنند.

ماکرون همچنین می خواهد استانداردهای جدید برای آینده بازدارندگی اروپا را با دیگر اعضای اتحادیه اروپا مورد بحث قرار دهد. رئیس جمهور فرانسه در استراسبورگ گفت: "من طرفدار باز کردن این بحث هستم که باید شامل دفاع موشکی، حملات با سلاح های دوربرد و همچنین سلاح های هسته ای برای کسانی باشد که آنها را دارند یا سلاح های هسته ای آمریکا را در خاک خود دارند."

با انجام این کار، او بار دیگر درخواست مذاکره را به آلمان ارسال کرد - همانطور که برای اولین بار در سال 2020 انجام داد. سلاح های هسته ای تاکتیکی ایالات متحده در پایگاه هوایی بوشل در آلمان ذخیره می شود. مکرون همچنین این سخنان خود را خطاب به اعضای اتحادیه اروپا، بلژیک، هلند و ایتالیا که همگی چنین تسلیحات آمریکایی را در خود جای داده اند ایراد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد جدید می‌خرد
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • وزیر صمت: یک جهش اساسی امسال در کیفیت خودرو اتفاق می‌افتد
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به مازندران سریعتر تکمیل شود
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است