Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@15:27:52 GMT

مشکلات پرداخت هزینه ساختمان را چگونه حل کنیم؟

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۲۴۸۶

مشکلات پرداخت هزینه ساختمان را چگونه حل کنیم؟

 

امروزه در آپارتمان ها و مجتمع های  بزرگ، همراه با وجود شخصی که مسئولیت تمامی اتفاقات ساختمان و اداره امور مالی  ساختمان را در دست گیرد، بسیار ضروری است. چه بسا وجود قسمت ها و هزینه های مشترک، اختلافات بر سر مسائل روزمره و سایر موارد، زندگی در کنار سایر افراد در یک ساختمان را بسیار پیچیده و مشکل ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان حضور شخص یا اشخاصی با عنوان مدیر ساختمان و مجتمع ضروری است. برای رفع چنین مشکلاتی اپلیکیشن های مدیریت ساختمان مانند هومتیک می توانند به مدیران ساختمان و ساکنین در نظم دهی مدیریت ساختمان کمک کنند.

اپلیکیشن مدیریت ساختمان

از تعیین میزان شارژ هر واحد گرفته تا پرداخت قبوض و اعلان های مختلف از جمله جلسه های ساختمان و قوانین آپارتمان نشینی در اپلیکیشن مدیریت ساختمان قابل دسترسی است که در ادامه به صورت جزئی تر با هم بررسی می کنیم.

هزینه های جاری ساختمان

ایمن نگه داشتن فضای ساختمان و برقراری شرایط سکونت در فضاهای مشترک و اختصاصی با توجه به نظارت مدیریت بر امور ساختمان شامل مراقبت از تأسیسات و لوله کشی ساختمان، نگهداری از حیاط و باغچه‌ها، نگهداری‌های عمومی، تعمیرات ضروری، نظافت و تمیز‌کاری میسر می گردد تا به بهترین شکل انجام شوند.  این موارد ذکر شده، هزینه هایی را شامل می شوند که می توان با دانلود نرم افزار مدیریت ساختمان به صورت عادلانه بین ساکنین توزیع نمود.

نظارت برفعالیت سایر افراد

گاهی در ساختمان ها و مجتمع ها نیاز به استخدام افرادیست تا وظایفی خاص را به آن ها محول نمود مانند سرایدار، نگهبانی، مسئولان نظافت، باغبان و… . استخدام کردن این افراد، نظارت بر انجام وظایف بهتر، پرداخت حقوق آن‌ها به عهده مدیر ساختمان می باشد. ثبت تمامی این موارد با دانلود نرم افزار مدیریت ساختمان اندروید امکان پذیر می باشد.

 

مدیریت بودجه و مستندسازی هزینه‌ها

یکی از مهمترین وظایف مدیر ساختمان جمع آوری شارژ از ساکنین به صورت ماهیانه و تصمیم گیری در مورد نحوه ی هزینه کرد آن می باشد. هزینه‌هایی که مربوط به پرداخت حقوق سرایدار ساختمان، تعمیر و نگهداری ساختمان، زیباسازی و هزینه‌های ضروری و پرداخت قبوض می باشد از این محل تأمین می‌ گردد. تهیه گزارش ماهیانه ازهزینه ها به منظور شفاف سازی نحوه هزینه کرد بودجه و ارائه آن به اهالی ساکن در ساختمان از دیگر وظایف مدیریت می باشد. این اقدام با دانلود نرم افزار مدیریت ساختمان اندروید و نصب آن توسط مدیر ساختمان و ساکنین به سهولت انجام می شود. تمامی هزینه ها با ذکر عنوان مورد نظر قابل ثبت می باشد تا تمامی ساکنین از آن مطلع گردند.

 

نرم افزار شارژ ساختمان  و دریافت شارژ ماهانه از ساکنین

همیشه مسئله ای که جمع آوری شارژ ساختمان را برای مدیر دشوار می سازد جمع آوری آن از ساکنینی است که حتی پس از اینکه هزینه‌های ساختمان برایشان به طور کامل توضیح داده می‌شود، باز هم حاضر نیستند سهم‌شان را از این هزینه‌ها پرداخت نمایند. این موضوع که مدیر بتواند ساکنین را متقاعد به پرداخت شارژ با رضایت کامل نماید و روش‌های مناسبی برای جریمه کردن افرادی که شارژ ماهانه‌شان را به‌ موقع واریز نمی نمایند، در نظر داشته باشد تا حق سایر ساکنین ساختمان ضایع نگردد، از وظایف مدیر می باشد. دانلود نرم افزار مدیریت ساختمان اندروید و نصب و راه اندازی آن، به صورت جز به جز این موارد را مشخص می نماید تا تمامی ساکنین در جریان امور مالی و قوانین دیرکرد پرداخت شارژ قرارگیرند.

 

ایجاد نظم و برقراری قانون در ساختمان ها

اگر تجربه زندگی کردن در آپارتمان و مجتمع های بزرگ را داشته باشید حتما با مشکلاتی که در زمینه مدیریت و دشوار و وقت گیر بودن این نقش وجود دارد، آشنا خواهید بود. به منظور بهتر انجام شدن این نقش و کاهش اختلافات در ساختمان ابزارهای مناسبی لازم است. در ادامه، چند راهکار و ابزار مفید برای انجام هر چه بهتر و ساده‌تر کردن این کار پیشنهاد می‌ شود.

تعامل مناسب و سازنده با مالکان و ساکنان ساختمان: نخستین چیزی که یک مدیر ساختمان باکفایت مانند هر مدیر دیگری به آن نیازمند است، برقراری روابط دوستانه با ساکنین می باشد تا بتواند شیوه ی کنار آمدن با هر کدام از اهالی و ساکنین را به درستی پیدا کند و در حد امکان، امور ساختمان و اختلاف‌ها را به شیوه‌های مسالمت‌آمیز حل و فصل نماید و تنش های بوجود آمده را به حداقل برساند. در مجموع در بعضی موارد این شیوه ها کاربردی نیست و نیاز به استفاده از روش های تنبیهی و جریمه می باشد که باید به عنوان اخرین راه حل در نظر گرفته شود.  راهکاردیگری که افراد را مجاب می‌نماید تا با مدیریت ساختمان همکاری لازم را داشته باشند، این است که گزارش به صورت منظم، دو هفته یک‌بار یا ماهانه، از نحوه‌ی هزینهٔ شارژ‌های دریافتی و اقدامات انجام‌شده برای تعمیر، نگهداری و زیباسازی ساختمان ارائه داده شود.علاوه بر شفاف‌سازی، این اقدام جلب اعتماد ساکنین نسبت به مدیر و در ادامه همکاری سازنده را دنبال خواهد داشت . صندوق ساختمان این امکان را فراهم می سازد که ساکنین در جریان امور مالی ساختمان قرار گیرند و گزارش آن ها را بررسی نمایند. دانلود نرم افزار مدیریت ساختمان اندروید امکان مدیریت هزینه‌های ساختمان، محاسبهٔ شارژ و گزارش‌دهی به اهالی را که از جمله کارهای زمان‌بر و پرزحمتی است که به عهده مدیر می باشد، آسان تر می نماید.

نرم افزار شارژ ساختمان هومتیک

هومتیک اپلیکیشن رایگان مدیریت ساختمان است که مدیریت و ساکنین ساختمان و مجتمع ها و برج های مسکونی و تجاری با نصب آن می توانند به راحتی از أوضاع مالی و قوانین آگاه شوند و به راحتی پرداخت های خود را انجام دهند. هومتیک با طراحی رابط کاربری بسیار ساده و کاربردی توانسته مشکل رایج جامعه آپارتمان نشین را حل کند تا مردم راحت تر در کنار یکدیگر در ساختمان ها زندگی کنند. شما می توانید برای دانلود رایگان این نرم افزار به سایت هومتیک یا بازار مراجعه و از آن استفاده کنید.

منبع: فردا

کلیدواژه: هزینه ساختمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۲۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت

امتداد - مدیرکل بنیاد مسکن کرمان در دیدار با مدیر شعب بانک مسکن، ضمن قدردانی از اقدامات این بانک در پرداخت تسهیلات بهسازی و مقاوم‌سازی روستایی و تسهیلات‌دهی به پروژه‌های نهضت ملی گفت: بانک مسکن همواره در پرداخت تسهیلات پیشتاز بوده و عملکرد قابل تقدیری دارد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، مهدی محمدی مدیرکل بنیاد مسکن استان در دیدار با عقیل زینلی مدیر شعب بانک ضمن قدردانی از همکاری و همراهی بانک مسکن در کمک به تحقق اهداف و برنامه‌ها و سیاست‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: ارتباط بانک و بنیاد مسکن همواره مطلوب و مستحکم بوده است و این موضوع زمینه‌ساز ارائه خدمات بهتر و مناسب‌تر به مردم است.

محمدی ابراز امیدواری کرد که بانک مسکن همچون گذشته در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی و کمک به توسعه و بهسازی مسکن روستایی تعامل سازنده‌ای با بنیاد مسکن استان داشته باشد.

مدیر شعب بانک مسکن استان کرمان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از اقدامات بانک مسکن در پرداخت تسهیلات بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی و طرح نهضت ملی مسکن گفت: تمام تلاش ما در راستای عمل به رسالت اصلی بانک و کمک به خانه‌دار شدن اقشار مختلف جامعه است.

زینلی یادآور شد: از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون در استان تعداد ۲ هزار و ۷۶۰ واحد توسط بنیاد مسکن به بانک معرفی شده است که انعقاد قرارداد تعداد یک هزار و ۷۲۳ واحد به مبلغ هفت هزار و ۱۱۷ میلیارد ریال انجام شده است.

مدیر شعب استان گفت: در بخش تسهیلات مسکن روستایی نیز در سال ۱۴۰۲ برای بهسازی و مقاوم‌سازی تعداد ۲ هزار و ۵۷۷ واحد به مبلغ ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص‌یافته که مبلغ ۲ هزار و ۸۹۲ میلیارد ریال برای بهسازی هزار و ۵۱۷ واحد پرداخت شد.

زینلی افزود: مبلغ ۴۵۸ میلیارد ریال نیز از اعتبار سال جاری برای بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی توسط بانک مسکن به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با اشاره به خدمات ماندگار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌ویژه در ساخت مسکن روستایی بیان داشت: با توجه به حوزه کاری مشترک بسیار زیاد بین بانک مسکن و بنیاد مسکن امیدواریم در سایه این همکاری، توسعه و بهسازی مسکن روستایی با سرعت بیشتری ادامه یابد.

مدیر شعب استان با بیان این مطلب که نیمی از تسهیلات مسکن روستایی مربوط به منطقه جنوب استان است، افزود: تمهیداتی با همکاری بنیاد مسکن در حال انجام است تا پرداخت تسهیلات مسکن روستایی تسریع شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • استقلالی‌ها شارژ مالی شدند
  • کدام هزینه های ساختمان بر عهده مالک و کدام بر عهده مستاجر است؟
  • بروز مشکلات تنفسی در خوزستان در پی گرد و غبار
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد + فیلم
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • اعزام کاروان زائران مازندران و گلستان به سفر حج
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • بازدید مدیرکل بازرسی لرستان از میدان شهدا خرم آباد