Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای محمد خبری‌زاد گفت: در حال حاضر هر سرمایه‌گذار می‌تواند بر اساس توافق خود با کارگزاری تا ۶۵ درصد ارزش تضمین سبد سرمایه‌گذاری خود، اعتبار خرید سهام از کارگزار دریافت کند.

این ارزش بر اساس سبد سهام سرمایه‌گذاری هر سهامدار بدست می‌آید که به آن ارزش تضمین خرید اعتباری سهام می‌گویند.

به گفته این کارشناس به طور مثال اگر کسی ۱۲۰ میلیون تومان سهام داشته باشد؛ بر اساس ضرایب و بازا‌رهایی که این سهم‌ها در آن معامله می‌شوند ارزش تضمین آن به طور مثال ۱۱۰ میلیون تومان تعیین می‌شود و هر شخصی ۶۰ درصد این عدد را می‌توانست از کارگزاری اعتبار بگیرد که در چند ماه گذشته این عدد به ۶۵ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که سرمایه‌گذار از اعتبار برای خرید سهام استفاده می‌کند اگر قیمت سهام در بازار اُفت ‌کند، ارزش تضمین اعتباری خرید سهام نیز کاهش پیدا می‌کند. در این حالت کارگزاران سهامداران اعتباری را به فروش سهام یا تزریق وجه اجبار می‌کنند تا میزان افتی که وجود داشته جبران شود.

او گفت: با افزایش ارزش تضمین به ۶۵ درصد، فشار فروش بر مشتریان اعتباری مقداری کاهش پیدا می‌کند. همچنین این شرایط می‌تواند بر ادامه روند مثبت بازار موثر باشد.

در کنار این موضوع مصوبه مکملی هم وجود دارد که افرادی که در کارگزاری‌ها اعتبار دارند و می‌خواهند وجه نقد دریافت کنند، دیگر نیازی به تسویه کل اعتبار ندارند. همه این موارد در کنار یکدیگر کمک به کاهش فشار فروش و ترغیب سرمایه‌گذاران به نگهداشتن نقدینگی در بازار می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار سرمایه خرید اعتباری کارگزاری بورس ارزش تضمین خرید سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۲۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت

عطااللّه هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت ۷۵۰ هزارتن گندم با ارزش حدود ۱۴ همت از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته او، علی رغم گذشت بیش از یک ماه از فصل برداشت، ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است و کشاورزان کماکان چشم انتظار دریافت پول هستند.

هاشمی ادامه داد: براساس قانون ۲۴ ساعت پس از تحویل گندم به مراکز خرید، مطالبات کشاورزان باید پرداخت شود که متاسفانه این امر مورد بی توجهی قرار گرفته است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه دولتمردان نسبت به تخصیص جایزه گندم بی تفاوت هستند، افزود: علی رغم پیگیری های مکرر، خبری از تخصیص جایزه و اصلاح قیمت گندم نیست که استمرار این روند، خرید تضمینی را دچار چالش می کند.

او گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته تولید گندم بالای ۱۴ میلیون تن و حداقل خرید ۱۲ میلیون تن خواهد بود که در صورت بی تفاوتی به جایزه گندم و پرداخت مطالبات، محصول تولیدی صرف خوراک دام و طیور می شود و به نوعی هدر می رود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • رئیس جمهور هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد
  • مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد