Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@16:33:10 GMT

یک‌هزار و ۳۰۰ گروه جهادی در استان مرکزی سازماندهی شد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۲۶۴۵

یک‌هزار و ۳۰۰ گروه جهادی در استان مرکزی سازماندهی شد

سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با تشریح مهمترین اقدامات سپاه و بسیج در طول یکسال گذشته افزود: کارنامه و عملکرد سپاه در بخش های مختلف نمایشگر تجربه یک ملت است و هویت ملت ایران در کارنامه موفق سپاه، مشهود است.

وی انقلابی ماندن و انقلابی زیستن را بخش مهمی از هویت سپاه خواند و گفت: حوادث و مقاطع مختلف انقلاب نتوانسته تشکیلات مستحکم و قوی بنیه سپاه را از مسیر اصلی خود منحرف کند و سپاه در مسیر روشنی، ثابت قدم ایستاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اظهار داشت: ۲۲ قشر تخصصی در سپاه برای انجام فعالیت‌های مختلف سازماندهی شدند و محوریت اجرای برنامه‌ها بر پایه هیات‌های اندیشه ورز بسیج است و تقویت هیات‌های اندیشه ورز برای عملیاتی کردن بیانات مقام معظم رهبری در دستور کار قرار دارد.

سردار کریمی ادامه داد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال در سطح استان مرکزی بیش از ۷۶۰ صندوق قرض الحسنه راه اندازی شده که بیش از ۳۰ هزار نفر در این صندوق ها سازماندهی شده‌اند و همچنین ۵۰ تعاونی تشکیل شده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان داشت: به برکت ایجاد نهضت کمک مومنانه تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار بسته معیشتی در استان مرکزی به همت سپاه و بسیج تهیه و توزیع شد و همچنین بیش از ۵۰ نوع خدمت در قالب طرح جهادی و سلامت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به مردم ارائه شده است.

سردار کریمی گفت: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی طرح هر خدمت به نام یک شهید از سال ۹۸ در استان مرکزی ایجاد شد که در سال گذشته بیش از ۴۵۰ طرح محرومیت زدایی در استان انجام و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی نهضت ساخت مسکن برای محرومین از اقدامات مهم کنگره شهدای استان مرکزی عنوان کرد و افزود: سال گذشته بیش از ۲۰۰ مسکن محرومین تحویل ولی نعمتان انقلاب شده است و جهادگران بسیجی همچنان در این نهضت با ثبات قدم خدمت رسانی می کنند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۳۵۰ سری جهیزیه به زوج های جوان اهدا شد گفت:  اردوهای راهیان نور به عنوان یک رزمایش فرهنگی و تربیتی انجام شد و بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ نفر از استان مرکزی به مناطق عملیاتی اعزام شدند.

سردار کریمی با اشاره به خدمات بهداشت و درمان سپاه بیان کرد: در راستای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی سپاه به مردم بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در مراکز درمانی سپاه مورد ویزیت عمومی و تخصصی قرار گرفتند و از خدمات تخصصی نیز بهره‌مند شدند.

وی افزود: در راستای اجرای طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی با محوریت واکسیناسیون عمومی بیش از ۱۵۰ هزار دُز واکسن تزریق شد و جهادگران و امکانات مراکز درمانی از ابتدای بیماری تاکنون برای رفع آسیب های کرونا و کنترل بیماری در صحنه خدمت بودند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی عنوان کرد: در راستای کمک به دولت برای تنظیم بازار و نظارت از تولید تا توزیع اقلام اساسی بیش از ۲۰۰ بازرس بسیجی آموزش و سازماندهی شدند و برنامه ها و طرح های موثری توسط بسیج اصناف در طول یک سال گذشته در این راستا از جمله طرح کاسبان امین، طرح یک کاسب یک دانش آموز، کارگاه های آموزشی فقه بازار و طرح استاد شاگردی انجام شد.

سردار کریمی با بیان اینکه در راستای کمک به زندانیان با جرائم مالی غیرعمد و خانواده زندانیان اقدامات موثری در سال گذشته انجام شد، گفت: آزادی ۳۵ زندانی مالی غیرعمد، ارائه مشاوره های تخصصی حقوقی، کارگاه های آموزشی، توزیع بسته های معیشتی و رفع مشکلات خانواده زندانیان از مهمترین آنها است.

سردار کریمی خاطر نشان کرد: در سال جاری نیز رویکرد سپاه، با تکیه بر بیانیه گام دوم‌ انقلاب و بیانات نورانی مقام معظم رهبری، گسترش و تقویت اقدامات و فعالیت‌ها در تمام ابعاد و حوزه‌ها است و در این راستا با سرعت بیشتری گام برمی دارد.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی محرومیت قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی محرومیت اراک استان مرکزی محرومیت قاسم سلیمانی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی سازماندهی شد سردار کریمی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۲۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور یک کار جهادی و انقلابی است

جانشین فرمانده انتظامی کشور، از طرح نور به عنوان یک کار جهادی و انقلابی در فراجا نام برد و گفت: طرح نور در چارچوب اعتقاد و بصیرت جاری شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار قاسم رضایی، روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در آیین تجلیل از استادان مدرسان و گروه‌های علمی برتر فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: آموزش یکی از ارکان اصلی امنیت داخلی و مولفه مؤثر در روابط بین‌الملل است

وی با عنوان این مطلب که معلمی در تعریف کتابت نمی‌گنجد، افزود: بعید می‌دانم در مجموعه بزرگ‌انتظامی کسی نقش معلمی نداشته باشد. در مجموعه انتظامی، چون سازمان انسان محور با انسان‌ها سر و کار دارد.

سردار رضایی ادامه داد: در مجوعه انتظامی آموزش و تعلیم و تربیت یک مسئله بسیار جدی است تعامل با جامعه نیازمند آموزش در بحث‌های اخلاقی مدیریتی رفتاری و…، است.

وی گفت: هفت شاخص است که باید همیشه مورد برسی قرار بگیرد که عبارت از اعتقاد، احکام، اخلاق، بصیرت، مهارت، تخصص و مدیریت، است.

جانشین فرمانده انتظامی کشور افزود: هر مهارتی فرد داشته باشد، اما اعتماد نداشته باشد آسیب پذیر می‌شود. در چارچوب احکام الهی باید کامل اشرافیت داشته باشیم. اخلاق داشتن یکی از ویژگی‌های مهمی است که نمونه آن حاج قاسم سلیمانی که با اخلاقی که داشتند در دل‌های مردم جای گرفتند.

سردار رضایی ادامه داد: مورد بعدی بصیرت مجموعه انتظامی است که طرح نور در چارچوب اعتقاد و بصیرت جاری شده است و بیش از ۳۰ دستگاه در نهی از منکر جامعه نقش دارند؛ امروز افتخار سازمان مقدس انتظامی این است که با بصیرت و اعتقاد در صحنه حاضر شده و فرمان الهی را بر اساس قانون در کشور اجرا می‌کند.

وی با اشاره به اجرای طرح نور، افزود: طرح نور، اجرای فروع دین و احکام الهی است و امروز مجموعه انتظامی افتخار می‌کند که طرح نور یک کار جهادی و انقلابی است.

دیگر خبرها

  • فرمانده نیروی زمینی سپاه: امنیت ملی خط قرمز ماست و در تامین امنیت با کسی شوخی نداریم
  • طرح نور یک کار جهادی و انقلابی است
  • ایجاد اشتغال برای ۲۵۶۰ نفر توسط بسیج سازندگی گیلان
  • اعزام ۹۷ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مناطق کم برخوردار/اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • استفاده از منابع مسدودی آزادشده ارزی کلید خورد
  • سیگنال بانک مرکزی به بازار ارز/ استفاده از منابع مسدودی آزادشده ارزی کلید خورد
  • سردار زهرایی: سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • استفاده از منابع مسدودی آزاد شده ارزی کلید خورد | ارز حج امسال از این طریق به کشور عربستان منتقل شد
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید