Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

حمله نظامی روسیه به اوکراین در حالی وارد پنجاه و نهمین روز خود شده است که چشم‌اندازی از پایان درگیری‌ها به چشم نمی‌خورد و مقامات غربی نسبت به طولانی شدن طولانی جنگ هشدار داده‌اند.

دبیرکل سازمان ملل گفته است این هفته با هدف خاتمه دادن به جنگ به کی‌یف و مسکو سفر خواهد کرد، با این حال درگیری‌ روی زمین شدت گرفته و اوکراین گفته است روسیه دور جدیدی از حملات را برای تصرف ناحیه جنوبی این کشور آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان کشورهای حامی اوکراین از اعطای کمک‌های تسلیحاتی بیشتر، از جمله توپ‌های سنگین، به این کشور خبر داده‌اند و کنگره آمریکا یک بسته مالی ۱۳.۶ میلیارد دلاری را برای اوکراین تصویب کرده است.

تازه‌ترین تحولات جنگ اوکراین در تاریخ شنبه ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت) را در ادامه می خوانید:

زلنسکی از مسکو به‌دلیل نقض حقوق بشر در داخل روسیه انتقاد کرد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در سخنرانی شبانه خود در روز جمعه گفت که کرملین باید به جای جنگ در اوکراین، از شهروندان خود و حقوق آن‌ها محافظت کند.

زلنسکی افزود: «صادقانه بگویم، روسیه باید در کشورش از حقوق روس زبانان مراقبت کند.»

وی تاکید کرد: «جایی که آزادی بیان وجود ندارد، آزادی انتخاب وجود ندارد. جایی که به سادگی حق مخالفت وجود ندارد. جایی که فقر زیاد می‌شود و زندگی انسان بی ارزش است.»

زلنسکی با لحن بسیار انتقادی ادامه داد که رویای روسیه پیش از این «دیدن پاریس و مردن» بود اما اکنون «دزدیدن یک توالت در اوکراین و مردن است.»

اوکراین: تخلیه غیرنظامیان ماریوپل از ظهر شنبه آغاز می‌شود

مقامات اوکراین اعلام کردند که تلاش‌ها برای تخلیه غیرنظامیان از ماریوپل به مناطق امن‌تر در روز شنبه ادامه پیدا می‌کند.

ایرینا ورشچوک، معاون نخست وزیر اوکراین در تلگرام گفت که «تلاش دیگری برای خارج کردن زنان، کودکان و افراد مسن از شهر بندری ماریوپل که هفته‌ها از سوی نیروهای روس محاصره شده است انجام خواهد شد.»

کرملین اوایل این هفته اعلام کرد که ماریوپل «سقوط» کرده است. روسیه با این حال گفت که همچنان کارخانه فولاد آزوفستال در دست نیروهای اوکراینی است.

ورشچوک گفت که «اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود» تخلیه در ماریوپل از ظهر روز شنبه آغاز خواهد شد.»

مولداوی سفیر روسیه را به دلیل اظهارات فرمانده روس احضار کرد

مولداوی گفته است در پی اظهارات یک فرمانده نظامی روس در خصوص تمامیت ارضی این کشور، سفیر روسیه را احضار کرده است.

پیشتر یک فرمانده روسی گفته بود مسکو می‌خواهد کنترل جنوب اوکراین را در دست بگیرد تا بتواند به منطقه جدایی‌طلب ترانس‌نیستریا در مولداوی دسترسی پیدا کند.

این منطقه هم‌اکنون درخواست پیوستن به روسیه را داده است.

وزارت خارجه مولداوی با «ابراز نگرانی عمیق» از این اظهارات اعلام کرده است روسیه باید «بی‌طرفی» مولداوی را به رسمیت بشناسد.

ولودیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفته است اظهارات فرمانده روس نشان می‌دهد روسیه می‌خواهد به کشورهای دیگر حمله کند و حمله به اوکراین تنها «یک آغاز» برای مسکو است.

دبیرکل سازمان ملل به کی‌یف و مسکو سفر می‌کند

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، قرار است هفته آینده با رهبران روسیه و اوکراین دیدار کند.

گوترش در روز سه‌شنبه ملاقات‌هایی جداگانه با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خواهد داشت.

بنابراعلام دفتر دبیر کل سازمان ملل، وی همچنین روز پنجشنبه به کی‌یف می‌رود تا در آن‌جا با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور و دیمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین دیدار کند.

آنتونیو گوترش پیشتر در نامه‌ای به روسای جمهور اوکراین و روسیه خواستار «برداشتن گام‌های فوری برای برقراری صلح در اوکراین» شده بود.

منبع: یورونیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اوکراین جنگ روسیه آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۲۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست روسیه برای تحقیق درباره گورهای دسته جمعی در غزه

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، بعد از دبیرکل سازمان ملل، روسیه نیز خواستار تحقیقات درباره گورهای دسته جمعی در نوار غزه شد.

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل متحد بامداد پنجشنبه درخواست کرد تحقیقات بین‌المللی درباره گورهای دسته جمعی یافت‌شده در نوار غزه بعد از هجوم زمینی صهیونیست‌ها، انجام شود.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، نبنزیا در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل تصریح کرد: «یک تحقیق مستقل بین‌المللی برای محاکمه عاملان آن لازم است».

پیش از این نیز «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل خواستار تعیین فوری بازرسان بین‌المللی برای تحقیق درباره گورهای دسته جمعی در نوار غزه به منظور مشخص شدن شرایط مرگ صدها فلسطینی شده بود.

دیگر خبرها

  • وزارت کشور روسیه، زلنسکی را در فهرست افراد تحت‌تعقیب قرار داد
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • کامرون و زلنسکی آخرین وضعیت جنگ در اوکراین را بررسی کردند
  • روسیه ۶ پهپاد اوکراین را سرنگون کرد
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه
  • زمان اجلاس «صلح اوکراین» اعلام شد/ روسیه دعوت نشد!
  • درخواست روسیه برای تحقیق درباره گورهای دسته جمعی در غزه