Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@22:29:15 GMT

دستگیری از یتیمان سیره مولای نجف/ خشت مهربانی در دروازه نجف

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۳۳۷۰

دستگیری از یتیمان سیره مولای نجف/ خشت مهربانی در دروازه نجف

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها - فاطمه‌السادات مصطفوی: ایام شهادت حضرت علی (ع) فرصت مناسبی است تا به سیره این مرد بزرگ بیشتر فکر کرده و راه و روش امام اول شیعیان را ادامه دهیم.

امیرالمومنین (ع) همان ناشناسی است که به صورت مخفیانه به ایتام کمک کرده و تا شاید کودکان اندکی طعم نداشتن پدر را فراموش کنند.

امام علی (ع) در رابطه با یتیمان می‌فرمایند؛ درباره یتیمان از خدا بترسید مبادا که گرسنه بمانند و در جامعه شما تباه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال سال‌ها از شهادت حضرت علی (ع) گذشته و مردمانی هستند که به نحوی به یتیمان و نیازمندان کمک می‌کنند.

امروزه کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی ۲ نهادی هستند که دستان نیازمندان و یتیمان را گرفته و در راستای برطرف کردن نیاز آن‌ها تلاش می‌کنند و چه بسیارند افرادی که به صورت خودجوش کار خیرخواهانه انجام می‌دهند و برای آخرت خود توشه جمع می‌کنند.

طرح ایتام و اکرام کمیته امداد در راستای جذب حامی و کمک به ایتام تلاش می‌کند

زلیخا فریادی رئیس اداره ایتام و اکرام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: افرادی که به عنوان سرپرست ایتام کار خیر انجام می‌دهند اطلاعات شخصی این افراد در سامانه ثبت شده و فرزندی را به سرپرستی انتخاب می‌کنند.

وی افزود: انتخاب فرزند با سلیقه شخصی خیر بوده و می‌تواند سرپرستی هر تعداد فرزندی را که توانایی دارد بر عهده گیرد و در صورت انتخاب نکردن فرزند، آن دسته از ایتامی که حامی نداشته را به خیر معرفی می‌کنیم.

رئیس اداره ایتام و اکرام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه تصریح کرد: خیر می‌تواند هر مبلغی را به صورت ماهیانه کمک کرده و این مبلغ مستقیماً به حساب فرزند واریز می‌شود.

وی گفت: محوریت اصلی طرح ایتام و اکرام حمایت مادی بوده و مانند بهزیستی امکان سرپرستی در کمیته امداد وجود ندارد و اکثر فرزندان ایتام در این طرح با مادر و خانواده خود زندگی کرده و از حمایت مادی خیرین برخوردار می‌شود.

فریادی خاطر نشان کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان در چند مرحله فرزندان ایتام با همکاری خیرین اطعام شده و کار فرهنگی در کنار اطعام برای این فرزندان قرار داده شد و تا پایان ماه مبارک رمضان طرح اطعام فرزندان ایتام در دستور کار بوده و اطعام ادامه دارد.

وی بیان کرد: کمیته امداد خصوصاً بخش ایتام و اکرام در راستای سه بخش از جمله جذب حامی برای گسترش خدمات‌رسانی به فرزندان ایتام و محسنین نیازمند استان کرمانشاه، اطعام و توزیع بسته‌های معیشتی در بین خانواده‌ها در تلاش است.

فریادی افزود: در توزیع بسته‌های حمایتی خانواده‌های ایتام در اولویت قرار داشته و با توجه به مناسبت‌ها برخی از حامیان در کنار واریز ماهیانه کمک نقدی برای کودکی که تحت حمایت خود بسته‌های معیشتی و سبد غذایی تهیه می‌کند.

برگزاری مراسم احیای شب قدر در مراکز نگهداری دختران و پسران بهزیستی کرمانشاه

فرحناز محمدی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۱۰ درصد جمعیت استان کرمانشاه به صورت مستمر و غیر مستمر از خدمات بهزیستی بهره‌مند شده و ۳۵ هزار خانوار مستمری‌بگیر بهزیستی و تعدادی در پشت نوبت هستند.

وی افزود: برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در کنار اعتبارات دولتی هر ساله در مناسبت‌های مختلف پویش‌هایی برگزار شده که امسال از ابتدای رمضان به صورت سراسری در کل کشور پویش ضیافت مهربانی در حال برگزاری است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: کمک به ایتام در بهزیستی به ۲ صورت نقدی و غیر نقدی انجام شده و در ایام ماه مبارک رمضان برخی از خیرین بین نیازمندان افطاری داده و برخی بسته‌های معیشتی را بین نیازمندان توزیع می‌کنند.

محمدی خاطر نشان کرد: نیازمندان توسط مددکاران نیازسنجی شده و بر اساس نیازی که دارند بسته‌های معیشتی و کمک‌های خیرین بین آن‌ها توزیع می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در کنار اعتبارات دولتی هر ساله در مناسبت‌های مختلف پویش‌هایی برگزار شده که امسال از ابتدای رمضان به صورت سراسری پویش ضیافت مهربانی در حال برگزاری است.

محمدی بیان کرد: در نیمه اول ماه مبارک رمضان تأمین بسته‌های معیشتی برای مددجویان در نظر گرفته شد که استقبال خوبی از طرف نهادها، ارگان‌های دولتی و غیر دولتی و مردم خیر استان برای تأمین این بسته‌ها صورت گرفت.

وی گفت: در ادامه پویش ضیافت مهربانی در نیمه دوم ماه مبارک رمضان تأمین جهیزیه مددجویان در نظر گرفته شده است که به همین مناسبت برنامه جشن گلریزان در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

محمدی افزود: در مؤسسات و مراکز نگهداری دختران و پسرانی که به سن تکلیف رسیده‌اند مراسم احیای شب قدر برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: خواندن دعای جوشن کبیر و دعاهای سفارش شده در شب قدر از جمله مراسم احیای شب قدر است و سعی داریم برنامه‌های شب قدر به برنامه‌های مساجد شبیه باشد تا کودکان و نوجوانان هم از فضیلت این شب برخوردار شوند.

محمدی گفت: اصل کار بهزیستی حمایت از ایتام، کودکان، زنان و دختران در معرض آسیب است و با توجه به ایام شهادت امام علی (ع) فرهنگ کمک به ایتام را در جامعه جاری سازیم و ایشان الگو بگیریم.

فعالیت گروه جهادی خشت‌های مهربانی کرمانشاه به خارج از استان هم رفته است

محمد خواجه‌وند مسئول خبری گروه جهادی خشت‌های مهربانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گروه جهادی خشت‌های مهربانی در پنجم اردبیهشت ماه سال ۱۳۹۶ کار خود را با ۱۰ نفر اعضای اصلی مبنا بر ساخت و ساز و عملیات عمرانی شروع کرد.

وی افزود: گروه جهادی خشت‌های مهربانی علاوه بر ساخت و ساز در کرمانشاه به استان‌های دیگر از جمله کرمان و سیستان و بلوچستان خدمات ارائه داده و در هنگام سیل برای ساخت منازل این استان‌ها تلاش کرد.

مسئول خبری گروه جهادی خشت‌های مهربانی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان علاوه بر برنامه‌های متنوع و مختلف در تلاش هستیم برای یک خانواده یتیم که به تازگی پدر خود را از دست داده‌اند منزل و سرپناهی را تهیه کنیم که تا به حال نیمی از هزینه خرید منزل جمع‌آوری شده است.

وی گفت: توزیع هزار بسته معیشتی بین نیازمندان مخصوصاً بنا بر ایام شهادت حضرت علی (ع) و توسعه ایشان نسبت به یتیم بین یتیمان از برنامه‌های اصلی گروه خشت‌های مهربانی در ماه مبارک رمضان است.

خواجه‌وند افزود: یک برنامه‌ی جشن با بنیاد علوی برای ۵۰ کودک معلول در روز ولادت امام حسن مجتبی (ع) انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: محوریت اصلی برنامه‌های گروه جهادی ۲ بخش روستایی و شهری بوده که اصلی‌ترین برنامه‌های شهری با توجه به سخنان حضرت علی (ع) و ائمه (ع) حمایت از خانواده و کودکان یتیمی است که نیازمند هستند و در گروه جهادی خشت‌های مهربانی توانسته‌ایم تعداد معدودی از این خانواده‌ها را به صورت مستمر و ماهیانه هزینه دهیم.

کد خبر 5473465

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه گروههای جهادی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه کمیته امداد امام خمینی ره استان کرمانشاه اکرام ایتام حمایت از ایتام شهادت حضرت علی ماه رمضان 1401 شب قدر ماه رمضان 1401 بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شب های قدر شب احیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خراسان رضوی ماه مبارك رمضان مشهد راهپیمایی روز قدس گروه جهادی خشت های مهربانی بسته های معیشتی ماه مبارک رمضان استان کرمانشاه فرزندان ایتام خاطر نشان ایتام و اکرام کمیته امداد حضرت علی بسته ها شب قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۳۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت

 سیدمحمدجواد حسینی گفت: در ماه مبارک امسال برای نخستین بار در سطح گسترده روایت ها، موضوعات و مسائل جامعه هدف، مددجویان، همکاران، خدمت گیرندگان، خدمت دهندگان در راستای جهاد تبیین و شناخت بیش از پیش سازمان معرفی شد و به مدت یک ماه علاوه بر جلب مشارکت‌های نقدی مردم، بسیاری از نظام مسائل خاص افراد دارای معلولیت، ایتام، بانوان سرپرست‌خانوار، کودکان کار، مادران و پدران فداکار در رسانه ملی روایت و بیان شد.

وی افزود: در این ماه مبارک به میزان قابل توجه‌ای رسانه ملی به افراد دارای معلولیت، مددجویان سازمان بهزیستی و مسئله آسیب‌های اجتماعی در برنامه‌های مختلف پرداخت و مخاطبان با نظام مسائل مددجویان سازمان بهزیستی آشنا شدند.

حسینی در زمینه بستر‌های دریافت مشارکت‌های مردمی گفت: امسال به روز رسانی و نوآوری بستر‌های مشارکت مردم، مانند راه اندازی برخی درگاه ها، اتصالات با برخی شتاب‌دهنده‌ها و راه اندازی درگاه مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی به نشانی mosharekat.behzisti.ir صورت گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد: در سالی که به نام مشارکت مردم مزین شده‌است، بتوانیم با استفاده از بستر‌های نوین و ایجاد ارتباط مؤثر نسبت به استفاده بیش از پیش از ظرفیت‌ها و منابع مردمی و گروه‌های غیردولتی اقدام کنیم.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی شهر تهران نیز درباره کمک‌های مردمی به مددجویان گفت: ۱۷ میلیارد ریال فطریه بین مددجویان و جامعه هدف بهزیستی در شهر تهران توزیع شد.

ژیلا اصلانی با قدردانی از خیرین شهر تهران از جمع آوری مبلغی بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال به صورت نقدی و غیر نقدی به مناسبت عید فطر در این شهر خبر داد و گفت: با استقرار ۶۰ پایگاه جمع آوری فطریه در روز عید فطر مبلغی بالغ بر ملبغ ۳ میلیارد ریال در مراکز دولتی و بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال در مرکز غیردولتی جمع آوری شد.

وی خاطر نشان کرد: این مبلغ نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است که هر سال بر اساس موازین و دستورالعمل‌های شرعی در سریع‌ترین زمان ممکن و در راستای دستگیری از نیازمندان واقعی هزینه می‌شود و امیدوار هستیم این مبالغ بتواند در رفع مشکلات مددجویان نقش اثرگذاری داشته باشد.

اصلانی یادآور شد: در سال گذشته خیرین نقش بسزایی در کمک به اقشار نیازمند از جمله افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار داشتند و امیدوار هستیم با توجه به مشکلات کنونی جامعه هدف از جمله تامین تجهیزات توانبخشی، هزینه درمان و معیشتی همچنان شاهد حضور خیرین به عنوان بازوان توانمند در این اداره باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • مشارکت بیش از ۵ هزار معلم قزوینی در طرح اکرام ایتام
  • صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
  • خانه معلم، مدرسه کودکان کار
  • سرانه ماهانه دریافتی ایتام و فرزندان محسنین به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • دریافتی ماهانه ایتام زنجانی به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید
  • دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت
  • کمک ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان معلمان به ایتام
  • خصم با ظالم و دستگیری از مظلوم شاخص رفتاری علی(ع) بود/ خدمت رسانی به فرد حادثه دیده سیره ائمه است