Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@01:03:34 GMT

گمشدگان غار رشی در پسطالکوه خورگام رودبار پیدا شدند

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۳۵۱۳

گمشدگان غار رشی در پسطالکوه خورگام رودبار پیدا شدند

مهدی احدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به گم شدن تعدادی از گردشگران در منطقه رحمت آباد بلوکات رودبار، اظهار کرد: محض دریافت مفقود شدن تعدادی از مسافران و گردشگران در منطقه غار رشی رحمت آباد و بلوکات شهرستان رودبار، یک تیم امداد و نجات به منطقه اعزام شد.

وی با بیان اینکه تلاش شش ساعته گروه امدادی پایگاه شهید آقایی رودبار نتیجه بخش بود، افزود: تیم امداد و نجات هلال احمر با کمک اهالی و بومیان منطقه گردشگران و مسافران گم شده را پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هلال احمر رودبار با توصیه‌ای به گردشگران و مسافران، گفت: گردشگرانی که با مناطق گردشگری شهرستان رودبار آشنا نیستند بدون راهنمای محلی به دل جنگل‌ها نزنند.

احدی با اشاره به صعب العبور بودن مناطق مختلف شهرستان، بیان کرد: گردشگران مفقود شده حوالی غار تاریخی رشی رحمت آباد، در روستای پسطالکوه خورگام پیدا شدند.

کد خبر 5473496

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی احدی هلال احمر گیلان شهرستان رودبار گمشده شب قدر ماه رمضان 1401 بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا شب های قدر شب احیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماه مبارك رمضان خراسان رضوی مشهد راهپیمایی روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۳۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکان دقیق مثلث برمودای ایران

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، وجود باتلاق‌ها و نمکزارهای گسترده این منطقه را به یکی از اسرارآمیزترین مناطق کشور ما تبدیل کرده است و بنا به گفته محلی‌ها بسیاری از گردشگران در سفر به این کویر هرگز بازنگشته‌اند.

بیشتر بخوانید: مفقودین کویر حاج علی قلی پیدا شدند + جزئیات

در طول شب به دلیل اختلاف دمای بالا، سنگ‌ها دچار شکستگی شده و صداهای از این کویر به گوش می‌رسد. یکی از مهم‌ترین نکته‌ها در بازدید از کویر ریگ جن، تغییر دائمی شکل تپه‌های ماسه‌ای در این منطقه است که سبب اشتباه گردشگران و گم کردن مسیر می‌شود. در گذشته دلیل گمراهی مسافران در این کویر را وجود نیروهای اهریمنی و جن‌ها می‌دانستند که کاملا ریشه در جهل و خرافات داشت و به همین دلیل بوده که آن را یکی از عجیب ترین مکان ایران می‌دانند.

کویر ریگ جن یکی از صعب‌البورترین مناطق دنیا، در جنوب غربی و غرب دشت کویر واقع شده و سالانه مقصد اکوتوریست‌های بسیاری است. ریگ جن در منطقه مرزی استان‌های سمنان و اصفهان قرار دارد. این منطقه کویری با ۳,۸۰۰ کیلومتر مربع، از نظر وسعت سومین ریگزار ایران است و بیشتر به استان سمنان نسبت داده می‌شود. از کویر ریگ جن به‌عنوان یکی از عجایب ایران یاد می‌شود.

کویر ریگ جن در محدوده جغرافیایی مرکز ایران قرار دارد. گسترش این منطقه از شمال غرب به جنوب شرق است. ریگ جن در میان کویرها به زیبایی هم معروف است و مناظر آن، گردشگران را شگفت‌زده می‌کنند. قسمت جنوب شرقی کویر ریگ جن را «دم ریگ» می‌نامند.

منبع: روزنامه آرمان ملی

انتهای پیام/

کد خبر: 1229049 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • مکان دقیق مثلث برمودای ایران
  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله + فیلم
  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • ۴ کشته در پی تصادف نیسان و پژو ۴۰۵ در جاده پارس‌آباد
  • تلاش نیروهای هلال احمر گلستان برای پیدا کردن یسنای ۴ ساله مفقود شده
  • مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • انهدام باند سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم