Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

احمد دولت آبادی مدیر مسئول انتشارات نگارتابان گفت: کاهش ده تا ۲۰ درصدی قیمت کاغذ تاثیری در کار ناشر نمی‌گذارد.

او معتقد است باید مسئله کاهش قیمت کاغذ را به صورت اساسی درست کنند و بهتر است قیمت کاغذ در همان قیمت استاندارد سال گذشته باقی بماند.

 دولت آبادی می‌گوید: در روز‌های پایانی سال گذشته و درست در زمانی که هیچ ناشری توقع نداشت ، قیمت کاغذ افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناشران با همان قیمت سال گذشته کاغذ، کتاب هایشان را منتشرمی کنند. پس از برگزاری سی و سومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هم با کاهش قیمت کتاب روبه رو نخواهیم بود. حتی ممکن است به دلیل کاهش نیافتن قیمت کاغذ، قیمت کتاب هم افزایش داشته باشد. صنعت نشر هم مانند صنعت‌های دیگر کج دارمریز به کارش ادامه می‌دهد. در این میان ناشرانی هستند که روزگار خوبی ندارند.

رضا حاجی آبادی مدیر مسئول انتشارات هزاره ققنوس هم گفت: دو سال است که به انتشارات هزاره ققنوس کاغذ اختصاص ندادند. تاحدی این بی توجهی ادامه داشت که حتی در سایت اختصاصی کاغذ، درخواستمان را برای دریافت کاغذ ثبت نکردیم.

به گفته او انتشارات هزاره ققنوس استراتژی خود را تغییر داده است و کتاب‌هایی که احتمال فروش آن‌ها وجود دارد با کاغذ بازار آزاد منتشرمی کند و هزینه انتشار کتاب براساس این نوع کاغذ محاسبه می‌شود.

براساس اظهارات این ناشر، تعدادی از ناشران دیگر در صنعت نشر فعالیت نمی‌کنند و کسب و کاری دیگری را شروع کردند. پیش از این ناشران کتاب هایشان را با تیراژ هزار نسخه منتشرمی کردند الان تیرآژ کتاب به ۱۰۰ نسخه رسیده است. همین میزان کتاب هم به سختی فروخته می‌شود و انتشار کتاب به تجارت سختی تبدیل شده است.

ثبت نام ناشران را دیر اعلام کردند

بنا به گفته مدیرمسئول انتشارات هزاره ققنوس ثبت نام ناشران برای حضور در سی و سومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دیر اعلام شد. در دوره‌های قبل در دو ماه باقی مانده به پایان سال، ثبت نام ناشران آغاز می‌شد. از سوی دیگر در مراحل ثبت نام بخشنامه‌ای با عنوان «کد اقتصادی» درج کردند. ناشرانی که کتاب‌های اندکی منتشر کردند و کد اقتصادی ندارند نمی‌توانند در بخش فیزیکی نمایشگاه ثبت نام کنند. برای همین تعداد ناشران حاضر در این دوره نمایشگاه کاهش می‌یابد. تعداد اندکی از ناشران از من خواستند برایشان نمایندگی بگیرم تا کتاب هایشان را در نمایشگاه کتاب بفروشند.

 مدیرمسئول انتشارات نگارتابان هم معتقد است درصورتی که حضور ناشران در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اندک باشد بدین معنا نیست که توان حضور در نمایشگاه فیزیکی را ندارند بلکه به دلیل هزینه‌های حمل و نقل و فرصت برگزاری نمایشگاه مجازی در کنار نمایشگاه فیزیکی است که برای آن‌ها وجود دارد. هرناشری که دوست داشته باشد می‌تواند در بخش فیزیکی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شرکت کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت کاغذ انتشار کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۳۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر «ماهی جان» کتابی شامل مجموعه شعر نوجوان است که به همت واحد کودک و نوجوان انتشارات سایه گستر منتشر شده است.

سرایش آثار این مجموعه را مهدی مردانی کارشناس مسئول فرهنگی، هنری و ادبی و تصویرگری آن را فیروزه ولدآبادی مربی فرهنگی کانون استان قزوین برعهده داشته‌اند.

این کتاب شامل ۲۸ سروده در قالب نیمایی است که انتشارات سایه گستر آن را در اندازه رقعی منتشر کرده است.

کد خبر 6089669

دیگر خبرها

  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم
  • پیام مقاومت مردم یمن را در نمایشگاه کتاب تهران به دنیا مخابره می‌کنیم
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • جمع‌آوری «نامزد گلوله‌ها» سال گذشته از نمایشگاه کتاب به شدت غیرفرهنگی بود!
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب