Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام مصطفی درایتی درباره اظهارات رئیس‌جمهور و رئیس مجلس مبنی بر این‌که مسبب گرانی‌های اخیر مشکلات دولت قبل است و دست‌هایی پشت پرده قرار دارد و اینکه آیا مردم چنین چیزی را می‌پذیرند، گفت: این‌که مردم امروز می‌پذیرند مشکلات بر گردن دولت قبل است یا نه، راهکارش همان پیشنهاد آقای رئیسی در انتخابات است و انجام آن کار سختی نیست، ایشان گفتند روسای‌جمهور بیایند با یکدیگر مناظره کنند، آن وقت مشخص می‌شود چه مقدار از مشکلات بر عهده دولت روحانی و چه مقدار بر عهده دولت قبل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: امروز برای مردم این سخنان خیلی پذیرفته نیست، زیرا این دولت حدود ۸ ماه است که مستقر شده و اولین دولت جمهوری اسلامی هم نیست. حداقل دولت‌های قبلی در سال‌های اول و دوم گشایش‌هایی برای مردم ایجاد می‌کردند که این امر هم نیازمند یکسری نگاه‌های اقتصادی و سیاسی خاصی بود که با یک آمادگی به صحنه اجرایی کشور ورود پیدا کنند تا بخشی از مشکلات مردم کم شود، اما متاسفانه چیزی از این دولت دیده نمی‌شود و معتقدم اگر از مردم کوچه و بازار بپرسید هم همین را می‌گویند که ظاهرا این دولت هیچ برنامه‌ای نداشته است.

وی بیان کرد: امروز مشاهده می‌کنیم در حوزه سیاسی، سیاست خارجی، مسائل اقتصادی و گرفتاری مردم برخلاف آنچه که در ایام انتخابات می‌گفتند ما ۷ هزار صفحه برنامه داریم اما یک خطش منتشر نشده تا مردم بدانند چیست، هیچ برنامه‌ای را از سوی دولت مشاهده نمی‌کنیم، طبیعتاً مردم بر همین اساس قضاوت می‌کنند.

آیتی خاطرنشان کرد: بله ممکن است مردم مدتی این را که مشکلات مربوط به قبل است بپذیرند اما توجه داشته باشید هر دولتی که می‌آید، بنای بر این دارد که اگر مشکلاتی از دولت قبل مانده است، برطرف کند نه این‌که مشکلی بر مشکلات دیگر اضافه و بار زیادتری بر دوش مردم بگذارد، اگر قرار بود مشکلات بماند مردم همان دولت را نگه می‌داشتند. بنابراین این‌گونه صحبت‌ها فقط یک نوع فرافکنی و انداختن مسئولیت به گردن دیگران است و مسلما اینگونه رفتارها تاثیر مثبتی روی مردم نخواهد داشت.

وی درباره این‌که امروز افکار عمومی مطرح می‌کند چرا مسئولان ما از تریبون‌هایی که در اختیار دارد، مردم را به تحمل شرایط سخت و حمایت از تولیدات داخلی ترغیب می‌کنند اما خودشان پای‌بند به گفته‌هایشان نیستند، گفت: وقتی که صحبت از این می‌کنیم که بی‌اعتمادی بین مسئولان و مردم افزایش پیدا کرده به عواملی بستگی دارد و یکی از این عوامل دوگانگی بین حرف و عمل مسئولان است، این اتفاقات اخیری که در دوگانگی رفتار برخی مسئولان رخ داده است نه اولین بار و نه آخرین بار خواهد بود و تمام شدنی هم نیست.

بیشتر بخوانید:

کاشفی : حال و روز مردم خوب نیست ، مبادا ، صبرشان لبریز شود هشدار خطیب جمعه تهران درباره «ناآرامی» مردمی / آیت الله خاتمی : گرانی‌های افسارگسیخته ، درد جانکاه رهبری است

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: با هیچ معیاری جفت و جور نیست که برخی مسئولان با یک چهره خاص مقابل مردم ظاهر شوند و پشت‌سر کارهای دیگری را انجام دهند اتفاقی که می‌افتد این است که مردم مسئولان را دورو تلقی می‌کنند. حاصل و نتیجه‌ این ظاهرسازی و دوگانگی چیست؟ بی‌اعتمادی شدید بین آنچه که مسئولان می‌گویند و آنچه که نظر مردم خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز بی‌اعتمادی را به صورت گسترده در جامعه مشاهده می‌کنیم در صورتی که حرف مسئولان باید یک تغییراتی را در جامعه ایجاد و اعمال کند اما این‌گونه نیست. امروز رئیس مجلس و رئیس جمهور مانند یک فرد عادی سخن می‌گویند و هیچ‌گونه اعتمادی روی حرف‌های برخی مسئولان که از تریبون‌های رسمی کشور مطرح می‌کنند، وجود ندارد و هنگامی که این امر اتفاق می‌افتد بدترین شکل از رابطه مردم و مسئولان می‌تواند شکل بگیرد که البته این اتفاقات هم یکروزه رخ نداده است سال‌های زیادی است که مردم این موارد را مشاهده می‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: باید به برخی مسئولان گفت اگر قرار نیست خودتان به گفته‌هایتان عمل کنید و امکانش را ندارید چه طور از جامعه انتظار دارید به آن عمل کند؟ شما هنگامی که نمی‌توانید خودتان و خانواده‌تان را قانع کنید تا به آن چیزی که گفتید عمل کنند چگونه انتظار دارید افراد دورتر با آنچه که شما می‌گویید خودشان را هماهنگ کنند؟

وی ادامه داد:حتی در مسائل دینداری هم گاهی ظاهر برخی افراد چیز دیگری نشان می‌دهد و بعد مردم چیز دیگری را می‌بینند و سوال برای‌شان پیش می‌آید که چگونه است این افراد مبلغ هستند و طور دیگری رفتار می‌کنند؟ قطعا نتیجه چنین رفتاری بی‌اعتمادی خواهد بود و این امر هم توقف‌ناپذیر است و متاسفانه آفتی است که گریبان کشور را گرفته و تا وقتی که برخی مسئولان رفتارهای‌شان اصلاح نشود خیلی نباید توقع اصلاح جامعه وجود داشته باشد.

۲۱۲۱۷

کد خبر 1624589

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی سیدابراهیم رئیسی فعال سیاسی اصلاح طلب برخی مسئولان بی اعتمادی دولت قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۳۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد : امیدواریم همکاری و تعامل سازنده بین مجلس و دولت در این دوره بیشتر باشد.

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است.

وی افزود: ممکن است اختلاف نظر‌هایی بین آن‌ها وجود داشته باشد، اما در مجموع از جبهه انقلاب هستند.

حسینی اظهارداشت : امیدواریم همکاری و تعامل سازنده بین مجلس و دولت در این دوره بیشتر باشد.

وی افزود: مرحله دوم انتخابات در تهران بسیار مهم است، زیرا ۱۶ نفر دیگر باید انتخاب شوند.

حسنی ابراز داشت : نمایندگان تهران به دلیل وقت آزادتر، می‌توانند بیشتر روی وظایف اصلی مجلس تمرکز کنند.

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد : انتخاب هیئت رئیسه مجلس و رؤسای کمیسیون‌ها از اهمیت بالایی برخوردار استو در استان‌ها و شهرستان‌ها، انتخاب نمایندگان به دلیل تعداد کاندیدای کمتر، آسان‌تر است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • رئیسی: عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • رئیس جمهور: مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • بارها گفته‌ام مخالف هرگونه رابطه ناسالم و پارتی‌بازی در همه ادارات هستیم
  • کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • هشدار ارزی قالیباف به دولت