Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا گفت که او هرگز به ایفای نقش در جریان حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره در واشنگتن اذعان نکرده است.

به گزارش ایران اکونومیست، روز جمعه روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داد که به یک فایل صوتی از کوین مک‌کارتی، رهبر جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا دست یافته که نشان می‌دهد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا تا حدی مسوولیت تحولات منتهی به شورش شش ژانویه را پذیرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ترامپ امروز شنبه در مصاحبه با روزنامه وال استریت ژورنال گفت: نه این نادرست است. من هیچگاه به داشتن مسوولیت اذعان نکرده‌ام.

فایل‌های صوتی جدید متعلق به تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۲۱، فاش می‌کند که کوین مک‌کارتی جمهوری‌خواه، "ترامپ را اولین مسوول شورش کنگره می‌داند و ترامپ هم قبول دارد که مسوولیتی در این شورش داشته است."

این افشاگری نیویورک‌تایمز به دنبال گزارشی منتشر شد که می‌گفت مک‌کارتی و میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان سنا در ابتدا باور داشتند که ترامپ مسوول حمله به کنگره است و هر دو به صورت خصوصی خشم خودشان را نسبت به او ابراز داشتند. کمی پس از وقوع شورش علیه کنگره آمریکا، مک‌کارتی گفته بود که ترامپ باید از ریاست جمهوری که تنها چند روز از آن باقیمانده بود، استعفا دهد.     

در ششم ژانویه ۲۰۲۱، گروهی از حامیان ترامپ در اعتراض به تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به سمت کنگره آمریکا یورش بردند و تعدادی هم توانستند وارد ساختمان شوند. کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا که مسوول رسیدگی به این پرونده است، صدها تن را هدف سوال و جواب قرار داده و از کاخ سفید خواسته تا اسناد آرشیو ملی را در اختیارش قرار دهد و تاکنون چند تن از مشاوران سابق ترامپ هم به سرپیچی از دستورانت و اهانت متهم شده‌اند.

اوایل مارس، کمیته تحقیقات شورش شش ژانویه به این باور رسید که شواهد کافی برای آنکه نتیجه گرفت ترامپ و دستیارانش احتمالا در دست زدن به تقلب و مانع‌تراشی در روند پرونده از طریق گمراه کردن مردم آمریکا درباره نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ و تلاش برای معکوس کردن نتایج دست داشته‌اند، وجود دارد.

با گذشت ۱۵ ماه از زمان شورش کنگره، تقریبا ۸۰۰ تن حدودا در تمامی ۵۰ ایالت آمریکا بابت جرایمی مرتبط با این اغتشاش بازداشت شده‌اند. این شامل بیش از ۲۵۰ فردی است که به حمله یا ممانعت از اقدام ماموران اجرای قانون متهم شده‌اند. این تحقیقات همچنان ادامه دارد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: دونالد ترامپ ، حمله به کنگره آمریکا ، شورش کنگره

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دونالد ترامپ حمله به کنگره آمریکا شورش کنگره شورش کنگره مک کارتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۳۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استولتنبرگ: وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، دبیر کل ناتو اذعان کرد کشورهای عضو این پیمان به وعده های خود در قبال اوکراین عمل نکردند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو اعلام کرد که حمایت ناکافی غرب از اوکراین دلیل پیشرفت روسیه در میدان نبرد است، اما کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف در راه است.

دبیر کل ناتو با اشاره به وخامت اوضاع کیف در درگیری با مسکو، گفت که اوکراین محل محک اعضای ناتو است.

استولتنبرگ گفت: ما باید صادق باشیم. واقعیت این است که در ماه‌های اخیر، متحدان ناتو حمایتی را که ما قول داده‌ایم ارائه نکرده‌اند.

دبیر کل ناتو یادآور شد که آمریکا نتوانست به توافق بر یک بسته برسد و در اروپا، تحویل مهمات بسیار پایین‌تر از سطحی است که ما گفته‌ایم ارائه خواهیم کرد.

روز چهارشنبه، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را پس از بن بست طولانی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره امضا کرد. این بسته مدتها به دلیل اختلافات در کنگره آمریکا مسدود مانده بود.

کد خبر 6089189

دیگر خبرها

  • وضعیت میدان جنگ در اوکراین بدتر می‌شود
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند
  • شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس تجلی حقانیت جمهوری اسلامی بود
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • استولتنبرگ: وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند