Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-05@03:23:30 GMT

این موضوع سلامت قلب زنان را تهدید می‌کند

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۳۸۸۹

این موضوع سلامت قلب زنان را تهدید می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

زنان نه تنها استرس مربوط به مسائل خود بلکه استرس اعضای خانواده را نیز تحمل می کنند. این امر خطرات بالقوه ای را متوجه سلامتی آنان میکند که شامل مسائل روانی و جسمی می شود.

زنان تمایل دارند از غذا خوردن برای سرکوب تاثیر استرس استفاده کنند که در نتیجه باعث افزایش وزن و کاهش تمرینات بدنی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی وزن بالا رود و توانایی فرد برای انجام حرکات بدنی کاهش یابد، فاکتورهای خطرزا در بروز مشکلات قلبی همچون فشار خون و کلسترول بالا در فرد ظاهر شده یا تشدید می‌شود.

چاقی، فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت از عوامل خطرزای اصلی در بروز بیماری‌های قلبی و مغزی مانند حمله قلبی و سکته هستند. علاوه بر این، نتایج مطالعات متعدد نشان داده‌ که افسردگی به تنهایی یک عامل خطرزای قوی و مستقل در بروز بیماری قلبی است.

متاسفانه زنانی که دچار استرس هستند در صورتیکه تحت درمان قرار نگیرند بیشتر در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار دارند. زنان نباید علائم استرس را نادیده بگیرند که افزایش وزن، خستگی، نوسانات خلقی، بد خوابی، تپش قلب، تحریک پذیری و عادات غذایی نامناسب از شایع‌ترین موارد به حساب می آیند.

در صورت بروز علائم استرس ضرورت دارد عوامل موثر در بروز استرس شناسایی و سپس تغییراتی برای به حداقل رساندن تاثیر آنها اعمال شود. صحبت با اعضای خانواده، دوستان، همکاران یا یک مشاور ممکن است کمک کننده باشد

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سلامت قلب زنان استرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۳۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط گُرگرفتگی زنان یائسه با سلامت مغز

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس مطالعه جدیدی توسط محققان دانشگاه پیتسبرگ، زنانی که در طول یائسگی، اغلب تعریق شبانه را تجربه می‌کنند، ممکن است بیشتر از سایر زنان، از یک نشانگر زیستی مغزی به نام شدت ماده سفید برخوردار باشند.

شدت ماده سفید، ضایعات ریز قابل مشاهده در اسکن مغزی است که با افزایش سن یا فشار خون بالا کنترل نشده شایع‌تر می‌شوند. این نشانگر‌های زیستی مغز در برخی مطالعات با افزایش خطر سکته مغزی، بیماری آلزایمر و زوال شناختی مرتبط بوده اند.

پژوهشگران می‌گویند: مطالعه ما به طور خاص به علائم رایج یائسگی، گرگرفتگی، تعریق شبانه و ارتباط آن‌ها با شدت ماده سفید در مغز پرداخت.

این مطالعه شامل ۲۲۶ زن با میانگین سنی ۵۹ سال بود که از هورمون درمانی استفاده نمی‌کردند. محققان شرکت کنندگان را به مدت سه روز تحت نظر داشتند. در ۲۴ ساعت اول، شرکت کنندگان از دستگاهی استفاده کردند که گرگرفتگی و تعریق شبانه را از طریق دمای پوست کنترل می‌کرد. آن‌ها به مدت سه روز، گرگرفتگی و تعریق شبانه خود را در یک دفتر خاطرات الکترونیکی گزارش کردند.

پس از این دوره سه روزه، محققان آزمایش‌های خون و همچنین اسکن مغز شرکت کنندگان را برای اندازه گیری شدت ماده سفید در شش ناحیه از مغز، مورد بررسی قرار دادند.

نتایج بررسی‌ها نشان داد: گرگرفتگی و تعریق شبانه، بیشتر با شدت ماده سفید در لوب پیشانی مغز، مرتبط هستند. لوب پیشانی مغز، ناحیه مسئول حرکات ارادی و توانایی برنامه ریزی و سازماندهی می‌باشد.

دانشمندان اضافه کرده اند: نتایج ما، این تصور رایج را که گرگرفتگی و تعریق شبانه علائم خوش خیمی هستند و اهمیت چندانی در مراقبت‌های پزشکی زنان ندارند، زیر سؤال می‌برند. گرگرفتگی این پتانسیل را دارد که به عنوان یک نشانگر سلامت مغز در زنان میانسال عمل کند که در نهایت ممکن است به شناسایی زنانی که با افزایش سن، احتمال سلامت مغزی ضعیف تری دارند، کمک کند.

 یافته‌های تحقیقاتی در مجله Neurology منتشر شرده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تست سلامت از روی خطوط صورت و چروک پیشانی
  • ارتباط گُرگرفتگی زنان یائسه با سلامت مغز
  • ۵ خوراکی که سلامت دندان را تهدید می‌کند
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • آن چه علم به تازگی درباره قاعدگی زنان کشف کرده است
  • تهدید جدی سلامت خانواده با طرح «عرضه اینترنتی دارو»
  • تبعات فروش اینترنتی دارو/ تهدید جدی سلامت خانواده با طرح عرضه اینترنتی دارو
  • فشارخون عامل اصلی بیماری های قلبی و عروقی