Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@23:39:59 GMT

تخریب آرامگاه حبیب محبیان و اعتراضِ خانواده او

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۴۳۶۹

تخریب آرامگاه حبیب محبیان و اعتراضِ خانواده او

صفحه رسمی اینستاگرامی زنده‌یاد حبیب محبیان که به‌دست خانواده او اداره می‌شود، از تخریب آرامگاه این خواننده در روستای نیاسته رامسر خبر داد.

فرزند حبیب، در این صفحه اینستاگرامی، درباره این ماجرا نوشته است: «همه ما می‌دانیم که چه نوع افرادی این کار را کرده‌اند. این اولین بار نیست. هر کسی که به حقوق و حریم پدرم تجاوز می‌کند، می‌داند که می‌تواند از پسش بر بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مورد، دوربین‌هایی وجود دارد که می‌تواند مجرم رو نشان بدهد. ولی متأسفانه قانون با ما نیست.»

همچنین، ناهید بسیم، همسر حبیب محبیان، در ویدئویی که منتشر شده است، در این‌باره توضیح می‌دهد: «پس از دیدن این وضعیت، من از مسوولان گورستان توضیح خواستم که چرا چراغ‌های اطراف مزار حبیب شکسته است؟ گفتند دو نفر از اهالی این‌جا (روستای نیاسته) با هم حرف‌شان شده است و یک‌نفرشان بر اثر عصبانیت، این‌ها را شکسته. این پاسخ خیلی مبهم و بچه‌گانه بود.»

او ادامه می‌دهد: «راستش اصلا ما نمی‌خواستیم حبیب را این‌جا دفن کنیم. زادگاه او، شمیران تهران بود و همان‌جا هم بزرگ شده بود. ما نزدیکی رامسر، تنها یک ویلا اجاره کرده بودیم و پیوند دیگری با این‌جا نداشتیم. واقعیتش، به ما اجازه داده نشد پیکرش را به زادگاهش ببریم. چون حبیب و من کسی را نداشتیم که بتواند برای ما کاری بکند، پیکرش را همین‌جا دفن کردیم.»

همسر حبیب می‌گوید: «این دومین بار است که به این آرامگاه آسیب زده‌اند. اگر کسانی در روستای نیاسته ناراحت هستند، ما می‌توانیم پیکر حبیب را ببریم. البته از کسانی که به شوهر من لطف دارند، سپاسگزارم. او به همه مردم تعلق دارد.»

حبیب محبیان که از خوانندگان سرشناس پیش از انقلاب بود، در سال ۱۳۶۲، از ایران به آمریکا مهاجرت کرد. او در سال ۱۳۸۸ با نگاشتن نامه‌ای به رئیس‌جمهور وقت، خواستار برگشت به کشور شد و با موافقت ضمنی مسوولان، به‌همراه خانواده‌اش به ایران بازگشت و در رامسر خانه گرفت.

این خواننده، با وجود درخواست‌های بسیار، هیچ‌گاه موفق به گرفتن مجوز کار در ایران نشد و سرانجام، جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵، در ۶۸ سالگی بر اثر ایست قلبی در روستای نیاسته رامسر درگذشت و پیکرش اجازه انتقال به تهران و خاکسپاری در زادگاهش را نیافت.

منبع: فرارو

کلیدواژه: حبیب محبیان موسیقی خواننده روستای نیاسته حبیب محبیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۴۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادر روحانی شهید گیلانی به فرزند شهیدش پیوست

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، «صابر سبحانی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رودسر اظهار کرد: حاجیه خانم طیبه نصراله زاده مادر روحانی شهید حبیب رضایی گورجی امروز در سن ۸۴ سالگی، به علت کهولت سن به دیدار حق شتافت.

سبحانی افزود: پیکر این مادر شهید فردا پنجشنبه، ١٣ اردیبهشت ساعت ۹و نیم صبح در رودسر تشییع و در گلزار شهدای این شهر، در جوار مزار فرزند شهیدش به خاک سپرده می‌شود.

گفتنی است، حبیب اله رضایی گورجی سال ۶۵ در منطقه شلمچه، در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مادر روحانی شهید گیلانی به فرزند شهیدش پیوست
  • مادر روحانی شهید «حبیب الله رضایی» آسمانی شد
  • ناقوس جنگ را چه کسی به صدا درآورد؟/ زیباکلام: ما باعث حمله‌ی صدام به ایران شدیم/ حبیب احمدزاده: این ساده‌لوحی است صدام کینه‌ی قرارداد الجزایر را داشت
  • آسمانی شدن مادر روحانی شهید حبیب الله رضایی در رودسر
  • مقام معظم رهبری:رفتار آمریکا در غزه اثبات حقانیت بی‌اعتمادی ایران است/ آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است
  • تقلب در تعمیر کولر
  • آزادسازی اراضی کشاورزی در رامسر
  • پایان قدرت نمایی اوباش در رامسر با شلیک پلیس
  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر
  • شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی + فیلم