Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-05-01@11:49:34 GMT

4 آذرماه سال 1356، صعود به جام جهانی 1978 (قسمت اول)

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۴۴۹۹

روزی که فوتبال کشورمان برای اولین بار به مسابقا جام جهانی فوتبال صعود کرد

تیم ملی فوتبال کشورمان در روز 4 آذر ماه سال 56 با برد برابر تیم ملی فوتبال استرالیا صعود خود به جام جهانی 1978 را قطعی کرد.

به گزارش طرفداری، حرکت ایران برای رفتن به جام جهانی 1978 در دی ماه سال 1355 شروع شد، تیم ملی تحت هدایت حشمت مهاجرانی، برای بازی با عربستان به ریاض رفت و 3 بر صفر عربستان را در این شهر شکست داد، ایران در بازی دوم برابر تیم فوتبال سوریه در دمشق هم برنده شد و صعود خود از گروهی که عربستان و سوریه در آن قرار داشتند قطعی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صعود تیم ملی چنان قطعی شده بود که سوریه برای انجام بازی برگشت به تهران نیامد و عربستان هم برابر تیم ملی جوانان کشورمان 2-0 مغلوب شد.

تیم ملی با 4 برد، بدون مساوی و باخت، با 9 گل زده و بدون گل خورده به مرحله دوم مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی صعود کرد.

در این بازیها و در ترکیب مرحله دوم مسابقات مقدماتی جام جهانی با احتساب بازیکنانی که از تیم ملی جوانان و ب ایران به میدان رفتند 38 بازیکن پیراهن تیم ملی فوتبال کشورمان را بر تن کردند، این نفرات عبارت بودند از:

دروازه بان ها: ناصر حجازی، بهرام مودت، ناصر نبوی، منصور رشیدی

مدافعان: حسن نظری، آندرانیک اسکندریان، نصر الله عبداللهی، حسین گازرانی، حبیب خبیری، سهام الدین میرفخرایی، علی شجاعی، علیرضا قشقائیان، مهدی دینورزاده، مصطفی مسلمی

خط میانی: پرویز قلیچ خانی، علی پروین، ابراهیم قاسمپور، محمد صادقی، ایرج دانایی فرد، بهتاش فریبا، علیرضا عزیزی، محمود حقیقیان، حسن نایب آقا، حسین حسینی، محسن یوسفی، مائیس میناسیان، مسلم خانی

خط حمله: حسن روشن، غلامحسین مظلومی، محمدرضا عادلخانی، غفورجهانی، حسین فرکی، حمید علیدوستی، حبیب شریفی، محمود ابراهیم زاده، حسین فداکار، علیرضا خورشیدی، عبدالرزاق خادم پیر

نکته جالب این که برخی از بازیکنانی که در مرحله مقدماتی برای تیم ملی بازی نکردند در مرحله نهایی جام جهانی با تیم ملی بودند که این نفرات عبارتند از: جواد الله وردی، محمدرضا گربکندی، مجید بشکار، حمید مجد تیموری و ...

اخبار داغ 

رکنا برگشت کنایه مهدی طارمی به باشگاه اسپورتینگ / عکس آمار جالب استقلال برابر 6 تیم باقیمانده تا پایان فصل دکلان رایس در اندیشه ترک وست هم؛ چکش‌ها برای فروش او بیش از ۱۵۰ میلیون پوند می‌خواهند! اعلام آمادگی آنتونیو کونته برای هدایت پاری سن ژرمن / ادعای لو پاریزین

منبع: طرفداری

کلیدواژه: جام جهانی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۴۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز پسر ۱۴۰۳ چه روزی است؟ / روز پسر ۱۴۰۳ کی است؟

از سال ۲۰۱۸ میلادی، ۱۶ می‌به عنوان روز جهانی پسر نامگذاری شد، شعار و هدف این روز تمرکز بر شادی و سلامتی پسران در خانواده و جامعه است.

تاریخ دقیق روز جهانی پسر در تقویم شمسی برابر است با:

۱۴۰۳/۰۲/۲۷

پنج شنبه – ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاریخ دقیق روز جهانی پسر در تقویم قمری برابر است با:

فروش ویژه فنس دور باغی

۱۴۴۵/۱۱/۰۷

الخمیس‬ – ۰۷ ذوالقعده ۱۴۴۵

تاریخ دقیق روز جهانی پسر در تقویم میلادی برابر است با:

۲۰۲۴-۰۵-۱۶

Thursday – ۲۰۲۴ May ۱۶

از سال ۲۰۱۸ میلادی، ۱۶ می‌به عنوان روز جهانی پسر نامگذاری شد، شعار و هدف این روز تمرکز بر شادی و سلامتی پسران در خانواده و جامعه است. همچنین روزی برای تشویق خانواده‌ها به بیشتر وقت گذراندن با فرزند یا نوه پسر است تا از مشارکت در انجام کار‌هایی که دوست دارند لذت ببرند و خاطره سازی کنند.

tags # تقویم سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • شجاعیان: در خواستگاری‌ام سر فوتبال دعوا شد!
  • صعود یک پله‌ای ایران در هاکی روی یخ جوانان آسیا و اقیانوسیه
  • شمس آذر ۲ - ۱ پیکان/ شاگردان دقیقی به رده هفتم صعود کردند
  • گفت‌وگوی ویژه با مردی که افغانستان را راهی جام جهانی کرد
  • روز پسر ۱۴۰۳ چه روزی است؟ / روز پسر ۱۴۰۳ کی است؟
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • صعود فوتسال افغانستان در رنکینگ جهانی
  • مهدی لیموچی: شایسته پیروزی برابر پرسپولیس بودیم
  • (ویدئو) گزارش دیدنی فیروز مشعوف از صعود افغانستان به جام جهانی
  • جام جهانی پاراتیراندازی|رقیه شجاعی از صعود به فینال بازماند