Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-30@05:45:47 GMT

◄ بسته شدن مرز دوغارون به دلیل اختلافات مرزی

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۴۶۲۴

◄ بسته شدن مرز دوغارون به دلیل اختلافات مرزی

تین نیوز

احمد زمانیان در خصوص بسته شدن مرز دوغارون به دنبال اختلاف به وجود آمده در مرز مشترک جمهوری اسلامی ایران و افغانستان  اظهار کرد: بر اساس اطلاعات موجود امروز مرز دوغارون از دو طرف به دلیل اختلافات مرزی بسته شده است و در حال حاضر هیچ ترددی در مرز صورت نمی‌گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی درباره تردد کامیون‌ها از فردا  و تبادلات تجاری دو  طرف افزود: البته بسته شدن مرز موقت بوده و ممکن است تا یک الی دو روز آینده این مشکل و این اختلافات برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیات مدیره انجمن شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه امروز روز تعطیل بوده است، باید منتظر تصمیم گیری‌ها در اولین روز کاری هفته یعنی فردا باشیم. با این وجود مرز بسته نخواهد ماند، زیرا افغانستان به تبادلات تجاری با ایران نیازمند است.مرز دوغارون مرز بسیار پرترددی بوده و بسته نخواهد ماند.

زمانیان افزود: هم اینک گمرک دوغارون در خراسان رضوی و همچنین گمرک اسلام قلعه از سمت افغانستان به دلیل مشکلات بین مرزبانان ایران و طالبان بسته شده است.

آرامش در مرزهای مشترک ایران و افغانستان برقرار است

فرمانده هنگ مرزی تایباد گفت: با اشراف و تسلط اطلاعاتی و عملیاتی مرزبانان غیور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، آرامش در مرزهای مشترک ایران و افغانستان با نگاه صلح و دوستی برقرار است.

سرهنگ محمد چراغ اظهار کرد: امروز در پی اختلاف به وجود آمده در مرز مشترک جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در حوزه هنگ مرزی تایباد، نیروهای مرزی وابسته به طالبان به دلیل عدم اشرافیت به  قوانین و مقررات مرزی با ابهاماتی روبه رو شده بودند که با مذاکرات انجام شده بین مرزبانان طرفین مقرر شد به منظور شفاف سازی و حل ابهام پیش آمده، کارشناسان طرفین در حوزه مرز موضوع را بررسی کنند.

به نقل از معاونت اجتماعی فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی، مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی تایباد افزود: مرزبانان غیور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از آمادگی کامل برای تامین امنیت مرزها برخوردار بوده و در حال حاضر مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حمل و نقل خراسان رضوی گمرک قوانین و مقررات مرز دوغارون گمرک اسلام قلعه افغانستان جمهوری اسلامی ایران ایران و افغانستان مرز دوغارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۴۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرزبانان کشور برای دفاع ازمرزها و انقلاب دراوج آمادگی قرار دارند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حیدر هنریان مجرد یکشنبه شب در دیدار با فرمانده مرزبانی استان بوشهر ضمن تبریک انتصاب سرهنگ «عبدالله خسروی» به سمت فرماندهی مرزبانی استان اظهار کرد: مرزبانان شجاع و ولایت‌مدار در عرصه‌های مختلف در مرزهای کشور رشادت آفریدند و برای دفاع از مرزها و انقلاب در اوج آمادگی قرار دارند.

فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه پاسداران با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با همه توان در میدان با دشمنان قرار دارد، افزود: جبهه‌های مختلف مردمی در سراسر جهان علیه رژیم غاصب شکل گرفته است.

سر دار هنریان مجرد با اشاره به افزایش توان و پیشرفت‌های نظام اسلامی تاکید کرد: مبارزه تاریخی بین ایران و شیطان بزرگ به نقطه داغ و حساس خود رسیده است.

کد خبر 6091497

دیگر خبرها

  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • مرزبانان کشور برای دفاع ازمرزها و انقلاب دراوج آمادگی قرار دارند
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • اختلافات آشکار شد؛ درگیری لفظی محمد صلاح با یورگن کلوپ پیش از ورود به زمین + ویدئو
  • کشف بیش‌از ۱۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات