Web Analytics Made Easy - Statcounter



اعضای کمیته صدور و استیناف مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال در شهریور ماه سال ۱۴۰۰ بر خلاف متن صریح اساسنامه این فدراسیون و بدون موافقت و نظر اعضای هیات رئیسه طی احکامی از سوی رئیس وقت منصوب شدند.

به گزارش خبرورزشی، انتصاب اعضای کمیته های بدوی و استیناف مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال که می بایست بر اساس متن اساسنامه فدراسیون با موافقت و نظر اعضای هیات رئیسه منصوب شوند با نظر شخص رئیس وقت فدراسیون و بدون دریافت مجوز از هیات رئیسه منصوب شدند که سرانجام این تخلف ابتدا حذف نمایندگان فوتبال ایران از آسیا و پس از آن تعلیق کمیته های بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه ای بر اساس تصمیم AFC بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بند ٢ از ماده ٥٨ اساسنامه فدراسیون فوتبال اعضای کمیته بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه ای باشگاه‌ها بایستی با تصویب هیات رییسه منصوب شوند که رییس وقت فدراسیون از این تکلیف قانونی مندرج در اساسنامه تخطی و تخلف کرده و نتیجه این تخلف نیز کاملا مشخص و آشکار است.

سرپرست فعلی فدراسیون فوتبال اخیرا در نامه ای در این خصوص با توجه به تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون از دبیرکل استعلام گرفته که انتصاب اعضای این کمیته با نظر و موافقت اعضای هیات رئیسه بوده یا نظر شخصی رئیس وقت که دبیرکل در پاسخ صراحتا اعلام می کند:"بر اساس بررسی های انجام شده انتصاب اعضای این کمیته ها فاقد مجوز هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است."

کمیته منصوب عزیزی خادم موجب حذف نمایندگان فوتبال ایران از لیگ قهرمانان آسیا شدند و پس از آن کنفدراسیون فوتبال آسیا بر اساس اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در هفدهم اسفندماه سال ۱۴۰۰ به دلیل تخلفات کمیته های صدور مجوز حرفه ای فدراسیون فوتبال ایران با تصمیم AFC فعالیت آنها به حالت تعلیق در آمد. کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین اسناد و گزارش های ارسالی از سوی این دو کمیته را مخدوش و غیر قابل پذیرش ارزیابی کرد. کمیته هایی که اعتبار فوتبال باشگاهی ایران را در قاره آسیا زیر سوال بردند و عملکرد آنها می تواند هزینه های سنگین مالی و جرایم قابل توجهی را برای فوتبال کشور به همراه داشته باشد.

بر این اساس با توجه به اینکه انتصاب اعضای این دو کمیته بدون نظر هیات رئیسه و بدون توجه به متن صریح اساسنامه فدراسیون فوتبال صورت گرفته به نظر می رسد مسئولیت تبعات این انتخاب ها و پیامد حاصل از عملکرد اعضای این کمیته ها نیز متوجه شخص رئیس وقت فدراسیون فوتبال خواهد بود.

نکته جالب توجه این است که برخی از اعضای غیر قانونی این دو کمیته در زمان ریاست عزیزی خادم و پس از عزل وی نیز از حامیان اصلی رئیس معزول به شمار می رفتند که به نظر می رسد دلیل اصلی آن حمایت غیر قانونی رئیس وقت از اعضای غیر قانونی این دو کمیته با وجود عملکرد سوال برانگیز فدراسیون در ماجرای حذف نمایندگان فوتبال ایران از آسیا بوده است.



منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۴۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار دو مدیر پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، با توجه به حواشی رخ داده پس از مسابقه تیم های پرسپولیس و سپاهان اصفهان و پیرو اطلاعیه قبلی در این باره، ابلاغ می شود مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس و مدیر رسانه‌ای تیم سپاهان برای ادای پاره‌ای از توضیحات در کمیته انضباطی فدراسیون حاضر شوند.

 بعد از حواشی بازی پرسپولیس -سپاهان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر که روز ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد، واکنش‌های رسانه‌ای بسیار زیادی در این مورد صورت گرفت. همین موضوع عاملی شد تا کمیته انضباطی مدیران بخش مرتبط با رسانه دو تیم را احضار کند.

دیگر خبرها

  • احضار دو بازیکن استقلال و ذوب‌آهن به کمیته انضباطی
  • دو بازیکن استقلال و ذوب آهن به کمیته انضباطی فراخوانده شدند
  • ۷ داور از ایران در سمینار داوران نخبه فوتبال آسیا
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • خبر داغ درباره مجوز حرفه‌ای استقلال
  • دادرس: مشغول جراحی هستیم!
  • احضار دو مسئول پرسپولیس وسپاهان به کمیته انضباطی
  • خبر مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به پرسپولیس و استقلال
  • احضار دو مدیر پرسپولیس و سپاهان به کمیته انضباطی
  • حضور میرشاد ماجدی در جلسه ای اف سی