Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@23:31:12 GMT

درس‌های زندگی امام علی (ع) بشر را به سمت کمال می‌رساند

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۴۹۶۴

درس‌های زندگی امام علی (ع) بشر را به سمت کمال می‌رساند

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حجت‌الاسلام علی شیرازی جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع  در ویژه برنامه سفره ولایت همزمان با سالروز شهادت امیرالمومنین امام علی (ع) و یادواره ۲۵۶ شهید والامقام شهر امیرکلا اظهار کرد: درس‌های زندگی امام علی (ع) جامع بشری را به سمت تعالی و کمال می‌رساند.

وی گفت: انسان‌هایی که حقیقت زندگی و دین را بشناسند، با هوشیاری شهادت را بر می‌گزینند، این افراد انسان‌هایی هستند که حقیقت دین را پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: وقتی بناست که انسان بمیرد عاقلانه است بهترین مرگ را انتخاب کند و مرگی بالاتر از شهادت نیست.

شیرازی افزود: امام خمینی (ره) شاگرد امام علی (ع) بود مسیری را ترسیم کرد و انقلابی را شکل داد که دین را خصوصا در ملت ایران پر رنگ کرد.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع ادامه داد: ما اگر نگاه کنیم در عصر بعد اوج گیری انقلاب، عشق به شهادت در دل مردم پر رنگ‌تر شد در دوران جنگ هشت ساله این عشق قوی‌تر شد، در دوران جنگ هشت ساله انسان‌های خدامحور اهل دعوا هستند اما دعوا بر سر شهادت و سبقت گرفتن برای کشته شدن در راه خدا، این همان نقطه پررنگ زندگی امیر مومنان است.

 شیرازی در این یادواره خاطرنشان کرد: وقتی در جنگ احد یاران علی بن‌ابیطالب (ع) شهید می‌شوند امام علی (ع) قبطه می‌خورد که چرا این یاران رفتند و من جا ماندم، چهل سال شهید سلیمانی قبطه می‌خورد که یاران و فرماندهان لشکر شهید شدند و او ماند، بالاترین غصه شهید سلیمانی این بود که چرا شهید نمی‌شود، نکند زنده بمانیم و در این زندگی از آن پیمانی که با شهدا بستیم فاصله بگیریم.

وی ادامه داد: اینکه خدا ۲۵۶  نفر از فرزندان این شهر را شهید و  به عنوان شهدای انقلاب و دفاع مقدس و دین انتخاب می‌کند جای شکر دارد، بالاترین رزق شهید حیات دین است بالاترین رزق امام عاشورا، اسلام است.

 جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع عنوان کرد: حیات طیبه این نیست که انسان در این دنیا سختی نکشد اگر بنا بود حیات طیبه و مدینه فاضله این باشد که ما در این دنیا آرام باشیم این آرامش را به امامان معصوم ما می‌دادند.

وی افزود: انسان در سختی‌ها رشد می‌کند و به کمال می‌رسد وقتی انسان در سختی به کمال می‌رسد پس نباید تصور کنیم این دنیا بدون مشکلات به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/۸۶۰۵۹/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع حجت الاسلام علی شیرازی سالروز شهادت امیرالمومنین امام علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۴۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و خاکسپاری پیکر شهید رنجنوش، هم اکنون در همدان

 از ساعت ۱۰ امروز و در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، پیکر شهید محمد رنجنوش، از پیاده راه میدان امام خمینی (ره) تشییع و پس از پیمودن مسیر خیابان شهدا، در گلزار شهدای همدان آرام خواهد گرفت.

حاج محمد رنجنوش، شهید تازه شناسایی شده، متولد یکم فروردین ۱۳۴۰ در روستای قوره جینه کبودراهنگ است.

والدین این شهید گرانقدر به دیار باقی شتافتند و همسر بزرگوار شهید دو فرزند پسر شهید رنجنوش را پرورش دادند.

حاج محمد رنجوش از شهدای جاویدالاثر تیپ ۳۲ انصارالحسین همدان، ۱۲ اسفند ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی کربلای ۵ شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • شهادت مدال افتخاری که بر سینه شهید محبعلی می‌درخشد
  • پرفروش‌های داستانی حوزه مقاومت در نمایشگاه
  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • مشهد در سوگ ششمین ولی مسلمین/عطر شهادت در اجتماع صادقیون پیچید
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) و تشییع شهید دفاع مقدس در بوشهر
  • تشییع پیکر چند شهید دفاع مقدس در مشهد و تهران
  • تشییع پیکر شهید دوران دفاع مقدس در بوشهر+ تصاویر
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اجتماع صادقیون در مشهدالرضا
  • تشییع و خاکسپاری پیکر شهید رنجنوش، هم اکنون در همدان
  • بشرویه، میزبان شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس